• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-09-13 11:45:58 följande:

Ja, det gör jag. Tar direkt när jag går upp, precis innan jag går och lägger mig. Den mitt på dagen tar jag lite när det passar. Har jag lunchrast mitt på dagen tar jag den då, men oftast har jag rast redan vid 10 och det är ju för tidigt. Brukar bli runt 13 tiden jag tar den i alla fall :)

Jag brukar alltid få plus väldigt tidigt (testoman!) men denna gången fick jag inte plus förrän på BIM. Det var en söndag och jag trodde inte att jag var gravid iom att det var negativt innan så jag hade inte hämtat ut progesteronet. Hade riktigt ångest där ett tag men började ta dom på kvällen på BIM+1.

Så hur tidigt ha du testat positivt som tidigast? Tänkte då kan jag ju börja testa då:)
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2014-09-13 18:00:54 följande:
    Så hur tidigt ha du testat positivt som tidigast? Tänkte då kan jag ju börja testa då:)
    Jag har testat plus på BIM-5 dom andra gångerna! Alltså ÄL+9
  • Lantis86

Ha måstat gå å kissa mitt i natten 2 nätter på rad nu, så nu längtar jag faktiskt till å testa imorrn:)

• Den och den
    Lantis86 skrev 2014-09-15 05:44:19 följande:

Ha måstat gå å kissa mitt i natten 2 nätter på rad nu, så nu längtar jag faktiskt till å testa imorrn:)

Åh vad spännande! :)
  • jamka
    Lantis86 skrev 2014-09-15 05:44:19 följande:
    Jag också, dag 28 och ingen mens men massa symptom. Men jag väntar med att testa några dagar till. Är inte så sugen på graviditet efter mina tre MA.
  • Lantis86
    jamka skrev 2014-09-15 18:00:51 följande:

Jag också, dag 28 och ingen mens men massa symptom. Men jag väntar med att testa några dagar till. Är inte så sugen på graviditet efter mina tre MA.

Ursh, lider med dig... Men jag tycker nästan att du ska börja äta 3 st kapslar fiskolja per dag och kanske dricka tomatjuice.. Ska va bra om det är imunförsvaret... Tänkte då har du ju testat nånting annat:) sen typ nypon och ingefära är ju bra mot artros och det är ju också en autoimmun sjukdom...

För som ja förstog det i boken där, så är det ju att man har en autoimmun sjukdom som gör att imunförsvaret angriper fostret. Då blir det blodproppar, det behöver alltså inte vara att man har anlag för att få det. Är därför det ska vara bra med fiskolja (är blodförtunnande) . Därför borde det ju vara bra sånt mot artros också (efterssom det också är en autoimmun sjukdom)

Tyck du bara att jag är knasig? Bara så du vet så hoppas jag alla fall att du är gravid och att det äntligen ska gå vägen för dig!!:)

Hur många dagar är dina cykler?:)
  • Lantis86

Testade i natt då ja va upp på toa, var negativt. Men är ju länge kvar till lördag än:)

• jamka
    Lantis86 skrev 2014-09-15 21:10:48 följande:
    Ursh, lider med dig... Men jag tycker nästan att du ska börja äta 3 st kapslar fiskolja per dag och kanske dricka tomatjuice.. Ska va bra om det är imunförsvaret... Tänkte då har du ju testat nånting annat:) sen typ nypon och ingefära är ju bra mot artros och det är ju också en autoimmun sjukdom...

För som ja förstog det i boken där, så är det ju att man har en autoimmun sjukdom som gör att imunförsvaret angriper fostret. Då blir det blodproppar, det behöver alltså inte vara att man har anlag för att få det. Är därför det ska vara bra med fiskolja (är blodförtunnande) . Därför borde det ju vara bra sånt mot artros också (efterssom det också är en autoimmun sjukdom)

Tyck du bara att jag är knasig? Bara så du vet så hoppas jag alla fall att du är gravid och att det äntligen ska gå vägen för dig!!:)
    Hur många dagar är dina cykler?:)
    Jag hann inte att testa, mensen kom i natt. Lika bra det eftersom det är rätt så stressigt på jobbet just nu. Mina cykler är allt mellan 24 och 34. Det känns faktiskt bra att mensen kom, jag var för orolig för MA. Kanske blir jag lugnare efter spolningen som hoppas blir nästa vecka.

Tack för dina varma ord och lycka till!
  • Lantis86
    jamka skrev 2014-09-16 20:15:11 följande:

Jag hann inte att testa, mensen kom i natt. Lika bra det eftersom det är rätt så stressigt på jobbet just nu. Mina cykler är allt mellan 24 och 34. Det känns faktiskt bra att mensen kom, jag var för orolig för MA. Kanske blir jag lugnare efter spolningen som hoppas blir nästa vecka.

Tack för dina varma ord och lycka till!

Du får hålla mig uppdaterad på hur det går på spolningen.... Har inte gjort det... Min utredning har det blivit så konstigt med, ringde i augusti och hörde hur det skulle bli, men än har jag inte fått nån kallelse...

Vill bara va gravid nu!!! Vågade inte testa i morse, väntar nog till bim ändå... Har börjat tjuv äta trombyl nu, så ÄR jag gravid så kanske det hjälper:)
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?