• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • jamka
    Lantis86 skrev 2014-11-20 09:27:42 följande:
    Nä, kan verkligen hålla med om att det är skrämmande att vara gravid, för man vet vad som KAN hända. Man kan inte planera allt för mycket för det kanske inte går vägen, samtidigt är det kanske just den här gången det kommer att gå hela vägen:)

Ungefär när har du haft dina missfall? Tänkte då kan man ju ändå se fram emot att få komma längre än det. Jag har aldrig kommit över vecka åtta, men verkar allt bra på ultraljudet nästa vecka tror jag att jag kommer kunna slappna av lite.

Sen tänkte jag att om du inte har det ristat i sten att ni ska fara i januari å juni och antingen ta det när du känner dig hyfsat säker kanske v12 och att du sett att allt är bra med den lilla:) eller om det mot förmodan skulle gå dåligt fara iväg då för att kurera?!
    Första MA hade jag i v.9 men embryot slutade växa i v.6, andra v. 12 men embryot slutade växa i .9 och tredje v. 10 men embryot slutade växa i v. 7. Så det blir olika men med MA senast i v. 12.

Vi ar redan köpt resan för januari. Jag kan ju tänka mig för att resa för att kurera mig men jag bävar inför att få MA utomlands eller strax innan resan. 

Jag vet att det löser sig på något sätt med mina MA och resor.

Tidigare har jag alltid tänkt att jag vill ha ett sommarbarn men nu så kvittar det. Decemberbebis är också välkommen:) Hoppas att någon gång lyckas det. Varje år har ju 12 månader så det blir många chanser varje år tills jag fyller ca 44:)
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-11-22 15:28:45 följande:

Hur känns det Lantis86? När var det du skulle på VUL igen?

Är så jäkla nervös:( känner inget, men har ju inte gjort det hela grav, hoppas det är ett bra tecken... Är på fredag jag har VUL igen så jag hoppas verkligen.... Ser det bra ut då så är det rekord för mig, dom har ju aldrig klarat sig v.8 ut:(

Hur går det för dig?:)
  • Lantis86
    jamka skrev 2014-11-22 11:46:38 följande:

Första MA hade jag i v.9 men embryot slutade växa i v.6, andra v. 12 men embryot slutade växa i .9 och tredje v. 10 men embryot slutade växa i v. 7. Så det blir olika men med MA senast i v. 12.

Vi ar redan köpt resan för januari. Jag kan ju tänka mig för att resa för att kurera mig men jag bävar inför att få MA utomlands eller strax innan resan. 

Jag vet att det löser sig på något sätt med mina MA och resor.

Tidigare har jag alltid tänkt att jag vill ha ett sommarbarn men nu så kvittar det. Decemberbebis är också välkommen:) Hoppas att någon gång lyckas det. Varje år har ju 12 månader så det blir många chanser varje år tills jag fyller ca 44:)

Jo jag tror man måste försöka sluta planera så mycket och tro man kan styra allt... Började plugga i höstas bara för att jag vet ju inte NÄR jag kommer få ett barn eller om... Men jag tror det varit bra för mig, utbildningen är två år och med mycket praktik år två, så egentligen passar det jätte dåligt att vara gravid nu, för det blir svårt att fortsätta sen... Men det är bra för mig att fokusera på något annat:)

Det jag försöker komma till är att jag hoppas du vågar försöka och inte oroa dig, det som händer händer så får man anpassa sig... Något kan hända på eller före resan om du blir gravid, men det behöver inte göra det... Det kanske blir den här gången det går hela vägen för dig:) håller tummarna:)
  • jamka
    Lantis86 skrev 2014-11-22 17:19:15 följande:
    Jo jag tror man måste försöka sluta planera så mycket och tro man kan styra allt... Började plugga i höstas bara för att jag vet ju inte NÄR jag kommer få ett barn eller om... Men jag tror det varit bra för mig, utbildningen är två år och med mycket praktik år två, så egentligen passar det jätte dåligt att vara gravid nu, för det blir svårt att fortsätta sen... Men det är bra för mig att fokusera på något annat:)

Det jag försöker komma till är att jag hoppas du vågar försöka och inte oroa dig, det som händer händer så får man anpassa sig... Något kan hända på eller före resan om du blir gravid, men det behöver inte göra det... Det kanske blir den här gången det går hela vägen för dig:) håller tummarna:)
    Tack och lycka till på fredag:)
  • Lantis86
    Granada skrev 2014-11-20 19:17:34 följande:

Vad härligt att graviditeterna går framåt så fint! Precis vad som behövs i denna tråd?

Själv har jag passerat ännu en ÄL, bim om en vecka. Vi får se, men det är tydligt att jag inte blir gravid lika lätt som förr. Just nu känner jag att det inte kommer bli något någon gång, tyvärr????

Håller tummarna, kommer nog när du minst anar det:)
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2014-11-22 17:07:09 följande:
    Är så jäkla nervös:( känner inget, men har ju inte gjort det hela grav, hoppas det är ett bra tecken... Är på fredag jag har VUL igen så jag hoppas verkligen.... Ser det bra ut då så är det rekord för mig, dom har ju aldrig klarat sig v.8 ut:(

Hur går det för dig?:)
    Jag ska tänka på dig på fredag!

Jag är i 16+0 idag och det känns bra!

Börjar känna lite lite fladder.. Inte varje dag och inte så det kan få mig helt trygg... Men jag känner livmodern jättetydligt och den lixom flyttar på sig emellanåt. Bebisen verkar ha hittat en favoritsida men ibland så är det hårt på ett helt annat ställe och det tänker jag måste vara positivt! Därför mår jag väldigt bra :)

Har tid hos BM på måndag då vi ska lyssna på hjärtljuden :)
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-11-22 19:30:30 följande:

Jag ska tänka på dig på fredag!

Jag är i 16+0 idag och det känns bra!

Börjar känna lite lite fladder.. Inte varje dag och inte så det kan få mig helt trygg... Men jag känner livmodern jättetydligt och den lixom flyttar på sig emellanåt. Bebisen verkar ha hittat en favoritsida men ibland så är det hårt på ett helt annat ställe och det tänker jag måste vara positivt! Därför mår jag väldigt bra :)

Har tid hos BM på måndag då vi ska lyssna på hjärtljuden :)

Åh, gud vad man längtar tills man kan känna något:) så gick allt bra hos BM?

Fy är riktigt nervös inför imorrn... Hoppas hoppas att allt ser bra ut... Kommer kännas så fruktansvärt lönlöst annars:(

Ver nån hur länge han ska ta Trombyl? Han jag var hos sist höll på att säja att man kunde sluta efter v12, men jag tror inte han kan NÅTT om upprepade MF... Tänkte höra med nya om recept på mer:)
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2014-11-29 08:18:08 följande:

Allt gick bra igår:) v9+6=REKORD!!!!:D Och den lilla vinkade:)

Åhhh vad mysigt!!!!

Nu bara måste det gå vägen!

Har inte sett ditt andra inlägg förrän nu. Jag har också fått trombyl utskrivet nu men det var för att försöka förebygga preeklampsi. Jag ska ta det till vecka 37. Man är inte säker på om det har någon effekt men det är deffinitivt inget farligt att ta så därför är det lika bra att testa. Därför tänker jag att du borde ju kunna ta ett tag till även om det efter en viss vecka egentligen inte behövs så skadar det ju inte och då är det väl bra att ha marginal, om inte annat så för den mentala bitens skull!
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?