• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-10-19 14:29:23 följande:

Åh! Stort grattis!

Jag håller tummarna så hårt jag bara kan!!

Tack:) visst kände inte du heller så mycket i början den här gången? Hur långt är det du har kommit nu?:)
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2014-10-19 14:53:55 följande:
    Tack:) visst kände inte du heller så mycket i början den här gången? Hur långt är det du har kommit nu?:)
    Nä jag hade väldigt lite symptom i början!

Sen har dom smugit sig på efter hand.

Nu mår jag illa från och till, speciellt när jag är hungrig. Brösten har vuxit och ömmar som F*n på kvällarna. Och en jävla tidig foglossning! Så det kom så småningom men första veckorna kände jag inte mycket!

Jag är v 11+1 idag :)

Såg den lille krabaten senast i lördags... 3,5 cm och sprattlade hej vilt. Så det känns verkligen så bra!

Jag håller verkligen alla mina lyckotummar för dig!!
  • Lantis86

Hoppas det är samma för mig:) men man blir ju så orolig när man inte känner nått:( men ska testa igen på fredag och har det stigit ska jag boka tid för UL....

Himlarns vad roligt att du kommit så långt!!!:) känns det säkrare nu? Visst du hade bara tidiga mf? Håller tummarna för dig med:) känns som att går det bra för du borde det kunna göra det för mig också:)

• Den och den
    Lantis86 skrev 2014-10-21 14:48:49 följande:

Hoppas det är samma för mig:) men man blir ju så orolig när man inte känner nått:( men ska testa igen på fredag och har det stigit ska jag boka tid för UL....

Himlarns vad roligt att du kommit så långt!!!:) känns det säkrare nu? Visst du hade bara tidiga mf? Håller tummarna för dig med:) känns som att går det bra för du borde det kunna göra det för mig också:)

Ja denna försöksomgång har jag bara haft tidiga. 3 vanliga mf i vecka 6 ca och ett misstänkt X i v. 7 (som nog var ett mf det med men från fel ställe).

Dock hade jag ett mf i vecka 12 och ett Ma i vecka 9 med min fd man, mellan mina tjejer. Det finns väl där någonstans i bakhuvudet men nä... Det känns faktiskt helt bra nu!

Har inte riktigt greppat, men börjar väl förstå att jag faktiskt ska ha barn igen :)
  • Granada
    Lantis86 skrev 2014-09-12 12:50:09 följande:

Åh vad glad jag blir för din skull Den och den:) tänkte på dig hela dagen igår... Vad skönt att ha ett vul till inbokat redan!! Går allt bra med progesteronet nu?

Granada: hur länge sen var det du hade mf? Hoppas att det funkar som det ska med ÄL alla fall:)

Lantis: hade mitt senaste MF i januari men fick komlikationer och akutskrapades och fick blodtansfusion. Tror att komlikationen gjort att jag varit ur balans fysiskt sett. 

Jag har fâtt svar pâ "propp"-utredningen jag fick och allt var OK. Jag provat ÄL-test denna mânad och upptäckt att jag fick stark positivt pâ dag 15-16. Vi prickade bâda dagarna och idag pâ BIM-4 har jag ömmare bröst än nâgonsin. Kan inte ens gâ utan att de gör ont. Precis som sista graviditeten där i alla fall fostret levde (de 2 MA'n jag hade innan var symptomfria och ofostriga). Kanske vâgar mig pâ att testa imorgon. Tog ett test igâr men det visade neg, bara 7 dgar efter ÄL ju och jag missade morgon urin sâ jag räknade med neg. Tog ocksâ ett test pâ BIM -7 förra graviditeten och det visade ocksâ neg sâ jag tar det inte som ett nederlag i alla fall
  • Granada
    Lantis86 skrev 2014-10-19 11:47:54 följande:

Plussade idag:) men är skitnervös nu!!! Börjat med progesteron och trombyl.... Hoppas hoppas det kommer funka!!! Att det ska behöva va så hemskt att va gravid:( känn inget heller, brukar ha symptom... Men de kanske är ett bra tecken att det inte är som det brukar?!

Jisses vad spännade. Jag är livrädd att plussa, men ska försöka hâlla mig lugn om ett plus skulle komma. Hur nu det ska gâ. Hâller alla tummar nu!

Den och den: Du ger oss hopp! efter 3 missfall i följd tänker man att det är helt kört men att läsa att din graviditet gâr framât ger i alla fall mig styrka att fortsätta
  • Lantis86

Granada: Åh vad spännande:) hoppas hoppas på ett plus, håller tummarna!:) du måste höra av dej så fort du testat:) kommer du få nån behandling i så fall?

själv ska jag ringa kk och boka vul idag...

• Granada

ha ha, idag fanns inget endaste symptom kvar, tji fick jag. Hoppas genast att det INTE blir plus för i sâ fall kommer jag vara 100% säker pâ att det är ofostrigt MA som jag haft 2 gânger.

• Den och den
    Lantis86 skrev 2014-10-27 05:26:02 följande:

Granada: Åh vad spännande:) hoppas hoppas på ett plus, håller tummarna!:) du måste höra av dej så fort du testat:) kommer du få nån behandling i så fall?

själv ska jag ringa kk och boka vul idag...

Hur går det för dig?? Hur långt har du kommit nu?
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-10-28 08:53:06 följande:

Hur går det för dig?? Hur långt har du kommit nu?

Är 5+2 idag, men är skitnervös:( känner inge mycke... lite öm i brösten, kännt livmodern i förrgår, hungrig och lynnig och lite kissnödigare... Hur mycket kände du?

Fick tid för vul idag men inte förrns den 14 november.... Jäkla sur sköterska, tänkte inte ens ge mig nån tid... Är så jävla jobbigt att måsta bråka för att få nått man blivit lovad, dom ska fan ha en å lipa:( tyck dom varit jätte bra förut, men senaste gångerna har man bara blivit ledsen..
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?