• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • Den och den
    Lantis86 skrev 2014-10-28 14:20:23 följande:
    Är 5+2 idag, men är skitnervös:( känner inge mycke... lite öm i brösten, kännt livmodern i förrgår, hungrig och lynnig och lite kissnödigare... Hur mycket kände du?

Fick tid för vul idag men inte förrns den 14 november.... Jäkla sur sköterska, tänkte inte ens ge mig nån tid... Är så jävla jobbigt att måsta bråka för att få nått man blivit lovad, dom ska fan ha en å lipa:( tyck dom varit jätte bra förut, men senaste gångerna har man bara blivit ledsen..
    Usch vad tråkigt med sånt bemötande :(

Jag kommer knappt ihåg riktigt vad jag kände men så tidigt hade jag inte börjat må illa i alla fall..

Jag var ganska trött, och mina bröst växte och ömmade satan. Men det med brösten tänkte jag mest berodde på progesteronet. Läste att man kunde använda progesteron som naturlig bröstförstoring, haha..

Nåt annat kände jag nog inte direkt. Jo och molvärken... 5+4 var jag inne på mitt första VUL just pga av att jag hade så oerhört kraftig värk i magen och det var nästan enbart på den sidan jag tidigare haft ett x, så därför var jag grymt orolig.

Jag håller tummarna så hårt för dig!!

Får jag fråga var du bor och vilket sjukhus det är som är så otrevliga? :(

Jag är i 12+3 idag (fast jag tror 12+0 om man ska gå på dom senate UL mätningarna). Och ska göra KUB på fredag, sen sluta med progesteron... Borde väl vara lugn nu men jag är jätteorolig... Knäppt.
  • Lantis86

Har inte så höga förhoppningar, känner egentligen bara av brösten:( sen igår har jag inte tagit progesteron.. Brukar ju ändå vara så att det inte vill "komma ut" för mig... Men tar fortfarande trombyl, så liiiite hopp har jag väl... Men hoppas jag hinner få nått tecken på vilket håll det är på väg innan VUL, orkar inte komma dit och se ett dött foster igen:(

Bor utanför Umeå så det är NUS dom varit mindre trevliga på:/ Är ganska sur på dom över utredningen också. Har inte hänt nått sen maj, fasten jag ringt och påminnt:(

Åh, lycka till med KUB!!:) det är klart du är orolig efter vad du har varit med om, men jag tror du kommer ta dig hela vägen:)

• Den och den
    Lantis86 skrev 2014-10-30 05:39:02 följande:

Har inte så höga förhoppningar, känner egentligen bara av brösten:( sen igår har jag inte tagit progesteron.. Brukar ju ändå vara så att det inte vill "komma ut" för mig... Men tar fortfarande trombyl, så liiiite hopp har jag väl... Men hoppas jag hinner få nått tecken på vilket håll det är på väg innan VUL, orkar inte komma dit och se ett dött foster igen:(

Bor utanför Umeå så det är NUS dom varit mindre trevliga på:/ Är ganska sur på dom över utredningen också. Har inte hänt nått sen maj, fasten jag ringt och påminnt:(

Åh, lycka till med KUB!!:) det är klart du är orolig efter vad du har varit med om, men jag tror du kommer ta dig hela vägen:)

Varför har du slutat med progesteronet?

I början där så var jag helt säker på att det var kört. Jag bara "visste" att nåt var fel. Funderade på att sluta med progesteronet för att inte hålla kvar något som ändå inte var nåt... Men jag kunde inte förmå mig att sluta förrän allt hopp var ute och det var ju bra :)

Finns det ingen annanstans du kan få göra ett UL tidigare? Någon privat?
  • Lantis86

Jo jag vet, men är så JÄKLA rädd för MA igen:( min kropp är ju väldigt bra på att hålla kvar graviditeter, så tror inte att jag behöver progesteronet... Fast man kanske inte ska tvär sluta?!

Sen har jag läst nån stanns att progesteron gör blodet tjockare, tror att trombyl är mest rätt för mig. Blöder typ aldrig, första MA gick jag 10 veckor med ett dött foster utan att blöda:/ har som mest trosskydd när jag har mens... Men min kropp dödar fostren:(

Hur tidigt är det man kan se hjärtslag på UL? Vill ju göra ett tidigare än det jag har inbokat, men är så jäkla rädd att det ska vara dött:( får kanske ta å kolla upp att göra det privat, vet att det finns:)

Faktiskt kännt av livmodern lite idag, hoppas det är ett bra tecken:)

• Granada

Mensen kom idag som den skulle. Det känns OK att ta nya tag men börjar bli nervös att tâget kanske gâtt nu efter 40...men skam den som ger sig antar jag.

• Granada
    Lantis86 skrev 2014-10-30 09:57:35 följande:

Jo jag vet, men är så JÄKLA rädd för MA igen:( min kropp är ju väldigt bra på att hålla kvar graviditeter, så tror inte att jag behöver progesteronet... Fast man kanske inte ska tvär sluta?!

Sen har jag läst nån stanns att progesteron gör blodet tjockare, tror att trombyl är mest rätt för mig. Blöder typ aldrig, första MA gick jag 10 veckor med ett dött foster utan att blöda:/ har som mest trosskydd när jag har mens... Men min kropp dödar fostren:(

Hur tidigt är det man kan se hjärtslag på UL? Vill ju göra ett tidigare än det jag har inbokat, men är så jäkla rädd att det ska vara dött:( får kanske ta å kolla upp att göra det privat, vet att det finns:)

Faktiskt kännt av livmodern lite idag, hoppas det är ett bra tecken:)

Jag har ju bara haft MA. "Turen" att 2 i alla fall var ofostriga, det kändes inte som en förlust pâ samma sätt som när ett hjärta pickat. Jag har inte tagit nâgot och kommer nog heller inte fâ nâgot, kanske tar trombyl pâ eget bevâg om det skulle bli plus men efter som "bara" ett foster dött sâ kánns det som om det inte alls behöver ha nâgon betydelse.
  • jamka

Den och den och Lantis86, vad underbart att ni är gravida, lycka till!

Jag själv har nu rätt så mycket på jobbet och tänker att om jag skulle bli gravid nu så skulle det nog inte gå vägen, jag känner mig sååå trött utan att vara gravid så hur skulle det kännas att vara gravid också?

Men hoppas verkligen att jag hinner att få det andra barnet innan det blir försent. Jag är 37 å nu.

Tidigare så längtade jag efter graviditeten men efter 3 jobbiga MA i rad har jag fått nog än så länge. Det senaste MA var i maj 2014.

• Lumber

Hej!

Sitter hemma och håller på att blöda ut mitt 5 missfall. Denna gång har varit sjukt jobbig. Känslomässigt framförallt. Har haft ett missfall i v 5 , 3st i v7 (6+4) och detta nov 11 (10+5).

Har i smyg tagit progresterone (progresterall) denna graviditet då ingen av mina läkare velat skriva ut något. Min sambo och jag har gjort både barnlöshetsutredning och missfallsrutedning. Båda utredningarna visade inget avvikande.

Har däremot haft blödningar under hela graviditeterna, denna gången hade jag flera störtblödningar.

Funderar på att ta barnabryl vid min nästa graviditet.

Vad har ni gjort för att öka era chanser?

• Lumber

Lantis86, vilken läkare går du hos som både fått progresterone och trombyl. Bor också i Västerbotten?

• jamka
    Lumber skrev 2014-11-04 11:05:40 följande:
    Hej!

Sitter hemma och håller på att blöda ut mitt 5 missfall. Denna gång har varit sjukt jobbig. Känslomässigt framförallt. Har haft ett missfall i v 5 , 3st i v7 (6+4) och detta nov 11 (10+5).

Har i smyg tagit progresterone (progresterall) denna graviditet då ingen av mina läkare velat skriva ut något. Min sambo och jag har gjort både barnlöshetsutredning och missfallsrutedning. Båda utredningarna visade inget avvikande.

Har däremot haft blödningar under hela graviditeterna, denna gången hade jag flera störtblödningar.
    Funderar på att ta barnabryl vid min nästa graviditet.

Vad har ni gjort för att öka era chanser?
    Stackars dig. Jag har inte gjort något för att öka mina chanser, 3 jobbiga MA men hoppas att någon gång slipper jag missfall. Jag älskar att vara gravid och jag hoppas att någon gång lyckas det hela vägen. Jag har en son som är 7 år.
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?