• Granada

Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?

Jag är 39 âr och har 3 MA i bagaget. Ett 2012 och tvâ 2013. De 2 första var ofostriga och den senaste stannade av i v:8. Jag ska nu fâ en utredning. Hoppas förstâs att det kan hjälpa och ge hopp oavsett om det är nâgot som är galet eller ej.

Vi har 2 barn sedan tidigare, 5 och 6 âr gamla. Flera menar pâ att jag ska vara nöjd med det och ibland kan jag tycka det jag med  Jag fâr nästan panik av tanken pâ ytterligare missfall! För varje dag blir dock längtan efter syskon starkare och starkare. Jag vill verkligen inte ge upp ännu. Tiden ligger ju inte pâ vâr sida heller med tanken pâ âldern och nu behöver vi vänta lite till i väntan pâ utredningen och resultat Rynkar på näsan Hoppas att kunna starta verkstad i mars.

Finns det fler där ute i liknande situaton som vill följas ât mot en lyckad graviditet? Som vill dela erfarenheter, tankar, oro och rädslor? Och förhoppningvis mycket hopp och glädje och mâlgâng med bebis?

• Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?
  • Lantis86

Testade idag igen... Negativt:( men känner inget heller så är väl inte förvånad... Bim imorrn, men var inte en tillstymmelse till plus så då är det nog bara att vackert vänta in mensen... Åh, blir så less!!!

Lycka till på vul imorrn Den och den:)

• jamka

På onsdag har jag tid för sista delen av min utredning, nämligen för spolning. Hoppas att det ska gå bra, jag fick spolning för några år sedan när jag gjorde infertilitetsutredning och det var inte alls så farligt.

Lantis86, lycka till nästa gång! Du har många år framför dig att kunna bli gravid. Det kanske kommer när du minst anar:)

• Den och den
    Lantis86 skrev 2014-09-19 11:07:17 följande:

Testade idag igen... Negativt:( men känner inget heller så är väl inte förvånad... Bim imorrn, men var inte en tillstymmelse till plus så då är det nog bara att vackert vänta in mensen... Åh, blir så less!!!

Lycka till på vul imorrn Den och den:)

Tack!!!
  • Lantis86
    jamka skrev 2014-09-19 19:36:49 följande:

På onsdag har jag tid för sista delen av min utredning, nämligen för spolning. Hoppas att det ska gå bra, jag fick spolning för några år sedan när jag gjorde infertilitetsutredning och det var inte alls så farligt.

Lantis86, lycka till nästa gång! Du har många år framför dig att kunna bli gravid. Det kanske kommer när du minst anar:)

Hur gick det på spolningen?:)
  • jamka
    Lantis86 skrev 2014-10-02 15:58:43 följande:
    Hur gick det på spolningen?:)
    Tack, det gick bra. De hittade inget konstigt och de menar att allt är bra både hos mig och min man men om jag får ett MA till så råder de mig att vända sig privat till en äldre läkare i Borås och då kan jag få medicin att behålla nästa graviditet.
  • Lantis86

Meh, kan du inte fara dit innan även om du inte får ett MA till? Känns ju bättre å få hjälp från början... Så jäkla trist att inte dom kan hjälpa dig:(

så hur ska du göra nu? Försöka på en gång eller vänta lite å samla mod och ork?

• jamka
    Lantis86 skrev 2014-10-04 06:07:06 följande:
    Meh, kan du inte fara dit innan även om du inte får ett MA till? Känns ju bättre å få hjälp från början... Så jäkla trist att inte dom kan hjälpa dig:(

så hur ska du göra nu? Försöka på en gång eller vänta lite å samla mod och ork?
    Jag har fullt upp nu med annat så jag ska nog avvakta lite med att söka hjälp och hoppas på det bästa. Sedan om det blir MA så ska jag söka hjälp i Borås tänkte jag.
  • Lantis86

Plussade idag:) men är skitnervös nu!!! Börjat med progesteron och trombyl.... Hoppas hoppas det kommer funka!!! Att det ska behöva va så hemskt att va gravid:( känn inget heller, brukar ha symptom... Men de kanske är ett bra tecken att det inte är som det brukar?!

• Den och den
    Lantis86 skrev 2014-10-19 11:47:54 följande:

Plussade idag:) men är skitnervös nu!!! Börjat med progesteron och trombyl.... Hoppas hoppas det kommer funka!!! Att det ska behöva va så hemskt att va gravid:( känn inget heller, brukar ha symptom... Men de kanske är ett bra tecken att det inte är som det brukar?!

Åh! Stort grattis!

Jag håller tummarna så hårt jag bara kan!!
  • Lantis86
    Den och den skrev 2014-10-19 14:29:23 följande:

Åh! Stort grattis!

Jag håller tummarna så hårt jag bara kan!!

Tack:) visst kände inte du heller så mycket i början den här gången? Hur långt är det du har kommit nu?:)
Svar på tråden Fler med upprepade MA/MF som snart ska försöka igen?