• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Irmeline

Yey, bokat in privat VUL idag, de hade lång kö så blir först 26 februari, kommer då vara v. 8+4. Då kan man se rätt bra om det bor något levande där inne eller inte. Om det gör det kommer vi nog vara öppna med det efter det till de närmaste iaf, jobbet får vänta.

• Jennifer
    Irmeline skrev 2014-01-31 12:05:31 följande:
    Yey, bokat in privat VUL idag, de hade lång kö så blir först 26 februari, kommer då vara v. 8+4. Då kan man se rätt bra om det bor något levande där inne eller inte. Om det gör det kommer vi nog vara öppna med det efter det till de närmaste iaf, jobbet får vänta.
    Åh vad kul! Jag ska också boka in privat men köerna är ju superlånga! Vart ska du gå? 
  • MeEmmA
    Irmeline skrev 2014-01-31 11:30:25 följande:
    Grattis!

Chocken kan hålla i sig ett tag, eller övergå till "jag har nog bara inbillat mig". Jag har lite molvärk och otrolig trötthet, men inget illamående och nästan inga känningar i brösten (de har inte vuxit alls). Men tog ett test idag som var superstarkt, så gravid måste jag vara...

Vad kul, grattis och tack :)

Jag har en massa känningar redan, vilket jag kan tycka e lite konstigt så tidigt.
  • Irmeline
    Jennifer skrev 2014-01-31 12:33:47 följande:
    Åh vad kul! Jag ska också boka in privat men köerna är ju superlånga! Vart ska du gå? 
    Jag går på något som heter Carolinamottagningen i uppsala (googlade fram dem). Tänkte nämligen gå på en MVC som inte har ultraljudsutrustning.
    Förra graviditeten gick jag på mamamia i stockholm och de hade ultaljud på samma ställe, så fick det vid inskrivningen.
  • Yarrow

Papperstrassel: så får det bli nästa gång. Vilket vi hoppas på inte sker förstås, är ändå rätt nöjd med karlsloken jag har just nu :)

• Yarrow

Jeaneettes: det är nog rätt vanligt att pendla mellan lycka och oro såhär i början. Först tänker man att alla tecken är pga av graviditeten och sen så tänker man att alla tecken är pga av missfall.. Jag kommer nog göra minst 5 test till innan jag slutar oroa mig ;) har redan gjort 3 varav ett digitalt.. Hehe

• Jeaneeettes
    Yarrow skrev 2014-01-31 13:13:59 följande:
    Jeaneettes: det är nog rätt vanligt att pendla mellan lycka och oro såhär i början. Först tänker man att alla tecken är pga av graviditeten och sen så tänker man att alla tecken är pga av missfall.. Jag kommer nog göra minst 5 test till innan jag slutar oroa mig ;) har redan gjort 3 varav ett digitalt.. Hehe
    Ja jag var på första mötet idag och fick se på en film om fosterdiagnostik, mina hormoner är överallt börja gråta av lycka  att se alla bebisar men samtidigt rädslan att förlora detta mirakel. 
  • Jennifer
    Jeaneeettes skrev 2014-01-31 13:07:52 följande:

Är det någon mer som känner sig orolig utan egentligen någon anledning?

Jag!
  • Knytet

BF lista

September 
    29 c0ockiee, Tumba (Stockholm)

Oktober 
    1 SC11, andra barnet, 
    1 jojjan, 33år, andra barnet, 
    2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne) 
    2 Tingeling, 29 år tredje barnet Karlskoga
    2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, Malmö 
    2 mymmlan, andra barnet 
    2 unicorn, 25 år, första barnet, 
    2 ÄppelPeppel, 3 Irmeline, 30+, andra barnet, Uppsala 
    3 SysterAnna, 25 år, Göteborg 
    3 Sicilien, 30 år, andra barnet, 
    3 Jennifer,19 år, första barnet
    5 L1977, tredje barnet, 
    5 Emma90, 24 år, första barnet, Malmö 
    6 Shibby, 23 år, första barnet, Stockholm
    6 Lillium, andra barnet