• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Knytet

LittleS, det är mycket blodkärl och det växer därinne, är väldigt vanligt att det kan komma lite rosa eller tom blod. försök att inte oroa dig. Så länge du inte har riktigt ont och blöder mkt så är det ingen fara. Jag har alltid blött i mina graviditeter men har ju gjort IVF och då är slemhinnorna extra sköra av hormoner så det är ännu vanligare.

• LittleS
    Knytet skrev 2014-01-31 13:39:40 följande:
    LittleS, det är mycket blodkärl och det växer därinne, är väldigt vanligt att det kan komma lite rosa eller tom blod. försök att inte oroa dig. Så länge du inte har riktigt ont och blöder mkt så är det ingen fara. Jag har alltid blött i mina graviditeter men har ju gjort IVF och då är slemhinnorna extra sköra av hormoner så det är ännu vanligare.
    Jennifer skrev 2014-01-31 10:29:23 följande:
    Jag tror inte du behöver oroa dig! Om det vara så lite blod så är det nog ingen fara. Spänningar i livmodern är ju oftast bara växtvärk! Men jag förstår oron.. Ring 1177 och rådfråga men jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig. Det sägs ju att 25% av alla gravida får någon sorts blödning tidigt i graviditeten =). Stor KRAM! 
    Tack för era svar! Känns något lugnare nu, även om man inte kommer ifrån oron helt. Flytningen med de tre små blodprickarna i såg väldigt harmlös ut, så jag tror egentligen inte själv att det är någon fara. Kan mycket väl ha varit ett litet blodkärl. Det var ju bara igår det var så, när jag torkade mig den gången. Det fortsatte inte och har inte kommit igen. Idag har jag haft helt genomskinliga flytningar som ser normala ut, utan tecken på något som helst konstigt. Får ringa MVC på måndag och boka in inskrivningssamtalet då och ev fråga om tid för vul. Så man är på den säkra sidan :) återigen, tack för era peppande svar!! Kram på er!
  • MeEmmA
    Jeaneeettes skrev 2014-01-31 13:07:52 följande:
    Är det någon mer som känner sig orolig utan egentligen någon anledning?

När det verkligen börjar att sjunka in att jag är gravid börjar jag tänka "vad har jag gjort"... Inte så att jag ångrar mig, men det kommer ändå och bli en omställning.
  • ligoc

Hej hej, är det okej att jag hänger på här i tråden?

Testet blev positivt för en vecka sedan och jag har en son som blir två i oktober. Vi bor i Småland. I november fick vi reda på att jag var gravid men jag fick missfall på julafton. 7/1 var jag på VUL för att se ifall allt såg ut som det skulle och då såg läkaren ett ägg som skulle "kläckas" (eller vad det nu kallas) ca två dagar senare. Och det tog sig! Helt otroligt. Men nu är jag väldigt nervös och vågar inte vara glad riktigt än.

Har redan berättat för min familj och ett par vänner eftersom de visste om missfallet och besöket hos läkaren.

• Knytet

Ligoc, grattis o välkommen. Tillåt dig själv att vara glad trots att du är orolig. Oavsett vad som händer är du ju gravid nu . Jag har ofta sagt att jag inte vågat hoppas eller vara för glad osv men faktum är att blir det mf blir man ändå lika ledsen oavsett. Så jag säger bara, njuuuut

• nervös01
    Jeaneeettes skrev 2014-01-31 13:07:52 följande:
    Är det någon mer som känner sig orolig utan egentligen någon anledning?
    Jag oroar mig varje dag för att något ska gå fel. Vill bara att v.12 ska svischa förbi och det kan börja kännas "säkert".
  • nervös01

Väntar mitt första barn. 21 år, studerar heltid och arbetar 75% i Örebro.

BF 2014-10-07, riktigt längtar, men oroar mig varje dag för att något ska gå snett :/ 

• nervös01
    MeEmmA skrev 2014-01-31 16:11:43 följande:

När det verkligen börjar att sjunka in att jag är gravid börjar jag tänka "vad har jag gjort"... Inte så att jag ångrar mig, men det kommer ändå och bli en omställning.
    Känner igen detta då jag är ung och barn inte direkt var planerat. Men oavsett hur livserfaren man är kommer barn alltid bli omställning och vi kommer fixa det :) och GRATTIS!
  • nervös01

BF lista

September  
    29 c0ockiee, Tumba (Stockholm)

Oktober  
    1 SC11, andra barnet,  
    1 jojjan, 33år, andra barnet,  
    2 Knitting Angel, 27 år, andra barnet, Eslöv (Skåne)  
    2 Tingeling, 29 år tredje barnet Karlskoga
    2 KossanMuu, 27 år, tredje barnet, Malmö  
    2 mymmlan, andra barnet 
    2 unicorn, 25 år, första barnet, 
    2 ÄppelPeppel, 3 Irmeline, 30+, andra barnet, Uppsala 
    3 SysterAnna, 25 år, Göteborg  
    3 Sicilien, 30 år, andra barnet,  
    3 Jennifer,19 år, första barnet 
    5 L1977, tredje barnet,  
    5 Emma90, 24 år, första barnet, Malmö 
    6 Shibby, 23 år, första barnet, Stockholm 
    6 Lillium, andra barnet 
    6 Knytet, andra barnet, Göteborg
    7 tasirvio, 27 år, första barnet, Södra Finland 
    7 nervös01, 21 år, första barnet, Örebro
    8 Kroa, andra barnet (dotter född 31 maj 2013 innan), 21 år, Skaraborg 
    8 Mitthemligajag,  
    8 sessan, 
    9 Mmalin, andra barnet (dotter född i mars 2011), snart 37 år 
    12 jonie, 31 år, andra barnet

• ylva12

Hej, här vill jag gärna vara med:). Jag plussade i söndags och har BF den 8 oktober om jag räknat rätt. Jag har en son på ett år som kom till via IVF och är nu gravid med ett embryo som frystes samtidigt som honom. Känns jätte kul att det lyckades men vågar samtidigt inte vara allt för glad innan vi fått se ett hjärta slå på VUL. Ska bli kul att följas åt med er alla:).

Svar på tråden BF Oktober 2014