Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

jamieblue skrev 2014-06-13 21:08:07 följande:

Jag ska göra första SF-mätningen 4 juli, spännande!

Jag är i vecka 22 just nu, någon mer som tyckte att magen växer/växte väldigt mycket under den här tiden? Tycker att skillnaden mot bara för en-två veckor sedan är jättestor! Nu finns det ingen chans alls att hålla in magen längre :) Blir lite oroad för jag börjar inse exakt hur stor mage man får när man är gravid, hehe.

Jag är i v 25 imorn och nu har föräldrarna på jobbet börjat fråga, har dock alltid väldigt slappa klänningar på jobbet :p alla säger samma sak, " har sett de sen ca en månad tillbaka men vågade inte säga ngt" så jag antar att de syntes lite runt 21-22 då! Nu är kulan väldigt självklar egentligen, när jag har mina vanliga kläder:p
  • mitthemligajag
    Emma90 skrev 2014-06-14 07:44:54 följande:
    Jag har fysiskt ansträngande jobb, bär tungt, ensidig belastning, dumma ställningar, får luta mig fram och stå så en stund en/två gånger i timmen. Vi har även ganska ljudlig nivå så öronproppar är ett måste.

Jag kommer jobba fram till vecka 37 tack vare att min chef inte vill skriva på papperna om graviditetspenning. Han tycker det är bättre jag är på jobb och får all hjälp jag kan få och ha 100% i lön. Saken är den att jag kommer gå in i vecka 34 när jag kommer tillbaka från semestern och då kommer jag inte kunna göra ett skit då jag redan nu i vecka 25 får massa hjälp. Men i värsta fall får jag sjukskriva mig.
    Men vaaaa kan en chef göra så???
  • mitthemligajag

Alltså är man vagnskadad om man drömmer att de fanns joolz vagnar till extra pris på coop, vi var helt lyriska och köpte massa vagnar i olika färger HAHHAA! Dessutom håller hon mig vaken hela kvällarna plus att hon vaknar typ 4 och sparkar på!!!

• mitthemligajag

Jag måste fråga er! Vad tycker ni allmänt om namnet Charlie på en flicka? Skulle ni kunna döpa er dotter Charlie? Tänker ni på en kille? Tänker ni er en maskulin tjej? Att det bara är konstigt? Berätta verkligen precis hur ni känner!!!! Vi och mina vänner tycker det är jätte fint, men hon ska ju själv växa upp med namnet och jag vill inte att hon jämt ska få höra att det är konstigt att hon heter Charlie, känns som att det är mest pojkar i Sverige med namnet Charlie trotts att de är ett unisex namn

• mitthemligajag
    Irmeline skrev 2014-06-17 21:52:13 följande:

Apropå vagnar har vi en vagnpark här hemma nu, en brio go från 2012, ek brio Happy från 2010, en Brio dubbelvagn (double wave?) från 2010 och en chicco liteway från 2013. Flört
    Dubbelvagnen och happyn är nyinköpta (på blocket). Happyn för att ta sig fram i snö då vi bara har små hjul på brio go:n, och dubbelvagnen för att kunna köra båda. 
    Tänkte också att vi skulle klara oss utan dubbel (kommer ha cirka 2,5 år mellan) men flera som har två har propsat på att det behövs. Ibland så kan tom 3åringar vara utan ben ibland sa någon. Så om den stora strejkar och vägrar gå eller åkbräda så måste man ju kunna ta sig ändå, man orkar ju inte bära med sig den stora. Sen så sover den stora ff i vagn på dagen, så om man ska söva båda samtidigt känns det smidigast med dubbelvagn, även om man skulle kunna köra enkel och babybjörn.

Herreklassens haha! Har ni ett vagngarage också dårå hehe! Emil skulle bli galen på mig om jag hade så många! Vi köpte en allterräng vagn som är sååå himla enkel och smidig på alla vis, jag älskar den!!
  • mitthemligajag

Eller noa på en tjej? Läste att noa numera klassas som unisex namn och att det egentligen är flickverisionen av pojknamnet Noak , :)

• mitthemligajag
    Emma90 skrev 2014-06-21 16:10:37 följande:
    H&M har jätte sköna och fina mamma byxor. Ingen som tror att det är såna byxor man har på sig förrän man visar det :)
    Jag varnar dock för stuprörsjeansen, de med slitningar i från h&m! Mina är total trasiga med stora hål överallt! Hade dom knappt två månader innan dom gick sönder med stora hål där slitningarna var :p ovärt
  • mitthemligajag
    Cazza skrev 2014-06-26 19:35:08 följande:

Är så orolig för mina tvillingpojkar i magen. De har drabbats av ngt som heter tvillingtransfusionssyndrom o förra veckan opererades jag i moderkakan. Med risk att det inte klarar det, är i v 25+1..

Håller tummar och tår!!!
  • mitthemligajag
    Bellsam skrev 2014-07-03 20:48:55 följande:

Så fort som jag går (även korta sträckor) så blir magen stenhård och det gör riktigt ont i nedre delen av magen. Någon annan som har det problemet?

Jag hade det en period, låter precis som

Sammandragningar! Jag hade de jätte mycket för någon vecka sen, barnmorskan sa att se är absolut ingen fara men det är ofta ett tecken på att kroppen behöver lite vila!
Svar på tråden BF Oktober 2014