Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

DinaMii skrev 2014-07-19 12:28:57 följande:
    Näe men lergigan comp är ett "dagpiller" medan vanlig lergigan faktiskt även används vid sömnrubbningar för att sova på.. :) nackdelen är att många som sagt blir dåsiga morgonen efter.. Ska tas ca 1 timme före sänggåendet. Kanske är värt att testa? :) kostar 100 kr, även en natts ordentlig sömn är värd 100 spänn ;)

Klagade ut på insta att jag sov så dåligt och många av mina vänner kände igen sej, även jag sen grav med sonen. Tydligen vanligt mellan v24-30 ungefär. Efter den här perioden sov jag bättre än någonsin förra grav, så jag hoppas verkligen att det kommer bli lika nu. Annars är man ju helt stendöd när ungen kommer..
    Har massor av lergigan hemma, har ju som sagt var ätit dom från vecka 8-14, åt då lergigan på kvällen, lergigan comp när jag vaknade tillsammans med ondansetron och så 4 sådana under dagen. Ska till bm nästa vecka så jag ska fråga då om jag kan ta dom och prova.... Men jag har sovit jätte bra ända tills denna veckan (vecka 30 imorn),de känns som att hon bara kommer röra sig mer och mer nu.
  • mitthemligajag

Ursäktar en lite äcklig fråga, har ni mycket flytningar? De har också börjat senaste två veckorna för mig, måste ha binda dag och natt... Började först tro att vattnet börjat gå haha, ush! Luktfria och precis som vatten men de är väldigt obehagligt och fuktigt i denna värme

• mitthemligajag
    Lillis skrev 2014-07-22 21:36:00 följande:

Hej på er!

Har en liten fråga angående vikt.

Är i vecka 29 nu och har gått upp 12kg. Är det mycket eller normalt? Blir tokig på alla som frågar om det verkligen inte är två där inne i magen. Hur mycket har ni gått upp om jag får fråga?

Vecka 30 och gått upp typ 12 jag med! Normalt tror jag :p speciellt i denna värme
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-22 12:57:43 följande:

Ja dom få korta stunder jag lyckas ta försöker jag sätta mig där det fläktar iaf. Sen dricker man ju såklart hinkvis med vatten också.

Säger det också, måste strida mot arbetsmiljöverkets regler, en arbetshälsofara och en fara för pensionärs-stackarna.

Åh vad jag lider med dig... Jag ska förmodligen sjukskriva mig nästa vecka när jag kommer tbx från semestern... Vi är alltid ute (fsk) och har dessutom ihopslagningen med annan personal jag inte känner och de ska bli 30 grader nästa vecka... Det kommer aldrig gå jag kommer fasen dö, mina fingrar och fötter dör redan som de är bu och få ligger jag 70% av dagen i sjön och flyter runt i de svala. Denna ursäkta mig jävla värme är olidlig för mig att vistas i!!!!! Hur gör du? Fortsätter du jobba?
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-07-23 08:26:51 följande:

Somnade kl 3. Vaknade kl 5 och var vaken en stund, sov igen till kl 7. Tack gode gud för semester..!

Sambon och treåringen sover fortfarande medan jag sitter med minimala ögon i soffan.. Utan att ha kunnat somna.

Bara att starta dagen då! En cykling till Ica. Kan jag inte sova ska jag då banne mej ha en lyxig frukost och tacos till lunch!

Är du också från Borlänge ?:)
  • mitthemligajag
    Bellsam skrev 2014-07-23 14:04:41 följande:

Nej det gör inget att man ligger lite under men mitt järnvärde sjunker ännu mer trots tabletterna. Trött som attan och yr är man.

Mitt Järnvärdet sjunker också trotts järn tabletter och låg alldeles för lågt, bm sa att hade mitt Järnvärde sett ut så i vecka 38 hade de varit förståeligt men inte i vecka 26 (sist). Fick då order om att dricka dubbel dos järn blandat med att ta tabletterna, detta för att kroppen kan ha svårt att ta upp vissa former, får se imorn hur de ligger till men jag har en känsla av att de är ännu värre :p
  • mitthemligajag
    JennyL88 skrev 2014-07-23 21:39:17 följande:

Jag har också dåligt järnvärde. Äter bara 2tabletter i veckan, vad tar ni? Har börjat ta kortisonsprej i näsan. Då jag har mycket svullna slemhinnor och hör dåligt också på grund av detta. Någon som har erfarenhet av de som gravid?

BF 15 oktober
    Oj de va lite, jag tar dubbel dos flytande "järndryck" 4 kvällar i veckan, och 1 tablett övriga 3 kvällar.
Svar på tråden BF Oktober 2014