Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Oktober 2014

Här kommer en kanske lite äcklig fråga, men är se någon mer än jag som har fått massor av flytningar? Jag får lov att ha trosskydd! Har aldrig flytningar och så får man plötsligt dessa, de är som mens som Inte tar slut fast gulvita luktfria, får man använda tampong?

• mitthemligajag
    Jeaneeettes skrev 2014-07-07 14:50:04 följande:

Hej, hur gör ni? köper ni fårskinn eller åkpåse och isåfall vilken åkpåse?

Vi har fått ett fårskinn samt att vi har köpt bugaboos tvådelade åkpåse, en tunnare och ett tjockt dun tillägg
  • mitthemligajag
    Mymmlan skrev 2014-07-10 07:56:38 följande:

Hur går det för er när vi har så här varmt brudar? Lider ni av värmen? Jag tycker att det är lite jobbigare än vanligt, men jag har inte svällt upp till en vattenballong som jag gjorde sist jag var gravid.

Skulle inte säga lider men det har heller inte gått en dag under denna värmen vi har kunnat vara hemma i huset, vi har åkt ut mot vattnet direkt vi vaknat och kommit hem på kvällen! Tur man har två altaner så det är skugga någonstans iaf, vi har 28 grader i huset och nu em på soliga altanen 34 grader och klockan är snart 18. Hemskt! Tur de finns vatten att bada i;)
  • mitthemligajag

Hur känns de för er i kroppen? Jag inser ända tills nu hur himla rörlig jag har varit, kliver in i v 29 imorn och först nu har jag insett vikten av orörlig, alltså livmodern är ju som en sten på magen... Det är ju inte så att det är jobbigt och bara man försöker nå tårna så går det utan DET GÅR BARA INTE, MAGEN ÄR IVÄGEN!!! Och as jobbig och värre lär de ju bli hehe

• mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-12 19:11:11 följande:

Är det någon som börjar boa ännu? Jag är sugen men vill vänta lite till. Känns för tidigt, och då har jag inget att göra sen haha :P ni som inte boat än, när ska ni börja med det? :)

Har mest handlat men har inte klippt bort prislappar, lagt till rätts ngt eller tvättat det ska jag hålla mig med ett tag till, känns onödigt att tvätta allt och vika in/bädda de när de ändå kommer bli dammigt och så antagligen... Väntar nog tills runt v 35 men de kliar i fingrarna :p
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-12 19:27:26 följande:
    Exakt min tanke. Börja typ 1-2 månader innan, bygga ihop sängen, ställa skötbord på plats osv. Kläder har jag faktiskt tvättat och lagt in men det är väl det enda :)
    Men tusan vad jag längtar!!! Bara få köpa allt det sista typ blöjor och börja packa bb väskan! Då känns de så himla nära!

Är de ngn som har börjat skriva sitt förlossningsbrev? Själv är jag är så sjukt seg med allt barnmorskan sagt åt mig, v 29 imorn och jag har inte skickat in moderskapsintyg ens :p
  • mitthemligajag
    sandramarlene skrev 2014-07-12 22:12:28 följande:
    Den väskan kommer stå färdig en månad innan typ haha! Något förlossningsbrev har jag inte skrivit :) det gör jag med hjälp av BM nästa gång jag kommer dit tror jag det va :) men man kanske ska skriva ner några punkter så man inte glömmer bort nått :P men moderskaps intyget är inskickat iaf :)
    Ja hon bad mig skriva ner lite hur jag hade tänkt mig, angående bedövning osv... Där skriver jag bara, ALLT SOM FINNS OM JAG BER OM DET! Jag är livrädd för smärta :p
  • mitthemligajag
    Lillium skrev 2014-07-13 13:07:26 följande:

Vecka 29 och sista trimestern idag :) längtar verkligen nu!

Så otroligt skönt, 29 för mig också idag! Nu kanske jag är heldum, men på appen står de nu att jag är i 7e månaden och jag fasen inre ihop de, det är ju mer än två månader kvar ?
  • mitthemligajag
    mammasusan skrev 2014-07-13 20:52:26 följande:
    Man går 10 månader smile5.gif
    Men man har väl alltid i alla tider sagt attman är gravid i nio månader :p vigör inte ihop de här, eller är de bra för attman är gravid i prick nio månader + antal dagar? Men i så fall så står de under graviditets/lunarmånaden att jag varit gravid i 8 och de stämmer ju inte heller
  • mitthemligajag
    DinaMii skrev 2014-07-14 11:37:25 följande:
    Det finns olika sätt att räkna på. Om man räknar efter senaste mens eller från befruktning. Men från senaste mens så räknar man på 40 v graviditet. 40/4=10. Det går ju 4 veckor på en månad, så då blir det 10 månader. Går man då dessutom över 2 veckor innan födsel så har man varit gravid i 10,5 månad.. Sjukt länge ;)
    Jag fattar ingenting av de här jag haha! De är som de är, men de är krångligt alltså...
Svar på tråden BF Oktober 2014