• Knitting Angel

BF Oktober 2014

En tråd för oss som har BF i Oktober 2014. Här kan vi samlas och prata om allt möjligt. Plussade idag 20 januari och har enligt FL graviduträknare BF 2 oktober. Bor i Skåne och har en dotter som föddes 29 september 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-12 08:33
    Länk till bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m72493121.html

Länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-11-231/m72534359.html
  • Svar på tråden BF Oktober 2014
  • Tingelling
    Yarrow skrev 2014-02-01 11:03:29 följande:
    Tingelling, inta alla mödravårdscentralen som erbjuder ultraljud om det inte är något speciellt. Brukar finnas en del privata kliniker som gör ultraljud, brukar kosta runt 500kr. Vi gjorde det i vecka 12 förra gången, lätt värt pengarna :)
    Jag har hittat ett ställe nu:) 
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2014-02-01 15:51:37 följande:

Min mage är så uppblåst och svullen att det är obekvämt med mina byxor (som i vanliga fall e för stora), är det normalt att man blir så svullen?

Har två barn sedan tidigare, men såhär trött har jag inte heller varit med om att jag varit dom två ggr. Blir orolig att dwt kanske e nått konstigt.

Jag har precis likadant, får så ont på em, magen blir som en ballong :(
  • SimonsMamma

Hej tjejer!

Här är en till med bf i oktober, om jag räknat rätt 5/10. Detta är andra barnet, har en son född 14/2-11. Vi har försökt i 18månader innan plusset kom idag. ?? Jag är 26 och bor i Småland.

Jag har väl inga direkta symtom än, mer än väldigt trött. Hur mår ni andra?

• TessanTess

Hej! Har inte läst igenom hela tråden men plussade idag :) BF 5-6 oktober. Jag är 24 år, men fyller 25 i februari, bor i Göteborg.

• Mymmlan

Grattis alla nya!

Har fortfarande inga direkta symptom mer än vagt illamående och så gör mina tuttar så sjukt ont! Som när man ammade och var mjölkstinn typ.

• Yarrow

Jag har Bim idag, plussade i onsdags, första spyan Tjohej! Förra gången kom illamåendet inte förren i vecka 8-9.

• emmsan11

Hej! Hoppar in jag med :)

Fick svagt streck den 28/1 med RFSU.
    Clearblue digital den 29/1 visade gravid 1-2 och den 31/1 fick jag gravid 2-3.
    Jag vet.. många test så nu får det räcka ;) jag är n o g gravid ;)

Har ett barn som är 2 år och har försökt med syskon sedan maj. Det tog lång tid denna gången jmf med första gången. 

Man glömmer fort... men när ringer man MVC? Vad mer ska jag tänka på? (Äter redan Folsyra). Kan man ha symtom så här tidigt? isf är mitt symtom trötthet ;)

Grattis till alla er :)

• TessanTess

Det jag är lite orolig över är att jag knappt har några symtom, lite småöm i brösten då och då och lite molvärk då och då (ofta efter jag har ätit). Men när jag fick positivt idag så kom plusset direkt, innan ens kontrollstrecket hade kommit fram och det var ett starkt plus. Gjorde också ett digitalt direkt efteråt (med samma urin) och där stod det Gravid 2+3. Jag vet ju också att symtomen kan dröja, men vill ju ändå känna något :s

• majamys

Hej tjejer!!

Jag hoppar in lite halvt här med den här bilden i åtanke... Vi har en son som blev 1 nu i januari, så det här skulle bli tvåan då isåfall. Ni hör kanske att jag är lite skeptisk till det här strecket (som ju uppenbarligen finns på stickan på bilden!!), Det kan ju bara inte vara så att vi lyckades på första försöket nu igen? Senaste mensen var 1.1, men de senaste månaderna har jag haft 40 dagar emellan, och dessutom väldigt oregelbundet. Jag har ingen aning om när jag hade ÄL (men eftersom jag blir VÄLDIGT sugen på sex dagligen vid ÄL, så har jag mina misstankar)... 

En annan orsak varför jag inte litar riktigt på dessa tester, är att jag beställt dem på posten, och dagen när de kom (torsdags) var det -20 och det står att de inte ska frysa. Det hade kanske inte varit så stor sak om det inte hade varit först på kvällen jag hämtade in posten. Gubben lovade hämta ett test på apoteket på måndag, så får vi det svart på vitt! ;)

Men hörni, SPÖKSTRECK... vad är det egentligen? Kan man få sådana på 6 test (morgon och kväll) i tre dagar från två olika förpackningar? :P

och Jonie kul att du är här!! :D Jag följde din resa med Alfred på din blogg när jag själv också var gravid, och kommenterade också vid ett par tillfällen! :)

Svar på tråden BF Oktober 2014