Inlägg från: Mymmlan |Visa alla inlägg
  • Mymmlan

BF Oktober 2014

Emmaalill: å, delar din oro! Fy vad jobbigt. Hoppas du får tid att kolla och kom ihåg att det kan vara lugnt trots att du blött. Vissa blöder ju hela graviditeten men bebis är fine.

Xsmalltowngirl, ja tyckte åkpåse var smidigt när min son somnade i vagnen om jag inte ville låta honom sova ute för då kunde man plocka upp hela paketet liksom utan att han vaknade och sedan bara öppna försiktigt när man kom in. Annars var påse överflödigt tyckte jag.

• Mymmlan

Ååå XSmalltowngirl, håll ut! Det behöver ju som sagt inte vara fet värsta! Kramar i massor

• Mymmlan

Å, blir så ledsen när jag läser om era mf! Kärlek i massor. Nästa gång är det er tur! <3

Sowe81 håller med dig. Det blir skönt att veta oavsett besked liksom. Jag får inget vul men ska göra ul på kub.

Sitter i kö på lab för att lämna blod till kub. Vet ni vilka de andra två kromosom förändringarna är som de kollar förutom Downs?

• Mymmlan

I morse frågade tvååringen "mamma, har du en bebis i magen?" Lite ställd eftersom vi inte tänkt berätta för honom riktigt ännu frågade jag "varför frågar du det?" "Som i boken vi läste" sa han "vilken bok?" "Den som va som en tidning" och då kom jag på att informationen vi fick hos barnmorskan låg framme efter det besöket och vi bläddrade i den. Smarta unge. Men han blev bortfintad för när jag kom på vilken bok det var blev han så nöjd och skulle läsa istället så jag behövde inte svara

• Mymmlan

Är också orolig. Inatt drömde jag att vi var på ul och det var tomt där inne. Bara hinnsäck och vatten... Usch vilken dröm.

Vi har ul den 19 så får väl veta då. 10+1 är det idag.

• Mymmlan
    Singoalla78 skrev 2014-03-09 15:57:34 följande:

Ngn mer som har ont av närhet nu? som beröring,sex, kyssar mm? har tappat all lust ju :(

Haha här med. Det är som att jag liksom fick nog när bebis skulle tillverkas... Förra gången var det inte så men jag mår sämre denna gång och hur sugen blir man på sex när man mår småilla hela tiden...
  • Mymmlan
    swallin skrev 2014-03-10 22:09:52 följande:

Vad många det är som ska göra kub. Erbjuds alla att göra det i erat landsting? :)

Hos oss erbjuds det. Gjorde inte med förra men får inget vul här och hey, tidigt ul är inte fel vi går inte vidare med andra tester oavsett sannolikhet. Vi får det barn vi får. Med eller utan kromosom variationer.
  • Mymmlan
    Singoalla78 skrev 2014-03-11 15:26:38 följande:

Lycka är att kunna skita efter 5 dagars förstoppning!! hahahahahaah

Hallelujah sister! Kan inte annat än relatera

Har inte berättat för så många än. Berättade för min lillebror igår men han visste redan. Mamma hade skvallrat fast hon inte fick! Och hon undrar varför jag inte berättar saker för henne!
  • Mymmlan

Inte letat fram mammabyxorna än. Kan faktiskt fortfarande ha jeans med hög midja (v 11) men kände att det var lite obekvämt idag så imorgon blir det tights. Men jag är lite avis på söta gravidmagar för jag känner mig mest bara fet...

Är det förresten någon annan vars partner delar grav symptomen? Tror jag blir tokig för om jag säger att jag är skit trött får jag ingen sympati utan bara "å jag med!" Och det är banne mig samma med ont i ryggen och hunger och illamående eller vad det än må vara! Är alla karlar hypokondriker!?

• Mymmlan

Å lycka! Gläds med er och gravid-gråter en liten skvätt när jag läser om tickande hjärtan och sprattlande bebisar! Själv får jag vänta till på onsdag.

Men är i magiska v 12 idag. 11+0. Så chanserna för att jag också ska få se någon som sprattlar nästa vecka är ju lite större. Nu oroar man ju sig för MA och kub-resultatet istället. Men alltid är det nåt

Svar på tråden BF Oktober 2014