Inlägg från: Mymmlan |Visa alla inlägg
  • Mymmlan

BF Oktober 2014

Gått upp 3kg och är i vecka 12. Men med tanke på att jag är hungrig precis hela tiden ( och då inte lite små sugen bara utan kurr-i-magen jätte hungrig) så är det kanske inte konstigt att jag gått upp lite. Syns dock inte så mycket.

• Mymmlan

Oj,det är en helt annan värld när jag följer barnvagnssnacket. Vi har en gammal Emmaljunga som ärvd och utlånad i omgåbgar och är inne på sin tionde unge nu. Funkar fint och alldeles gratis miljön är tacksam också men känns som om jag är ensam om att satsa på arvegods.

• Mymmlan

För att väga upp alla illamående, hulkande, foglossande, kräkande, förstoppade stackare kan jag vittna om att det kan gå över också. Har mått prima nu i någon vecka och idag fick vi se ett litet pyre som har lägsta möjliga sannolikhet för kromosom förändringar <3 Nu blir det helt officiellt (våra närmaste vet redan) 11+6 idag. Men kolla, är det inte den sötaste bebis ni sett

• Mymmlan

Jo men tackar för komplimangerna. Jag har gjort den själv men visst är det coolt att de är så klara, riktiga små bebisar redan fast hen bara var 4-5 cm från huvud till rumpa.

• Mymmlan

Vad tror ni om namnet Pinga brudar? Det är tvååringens förslag om det blir en lillasyster. Det gick fint att berätta men tror inte han greppar riktigt.

• Mymmlan

Å bra tips. Vi har bebben-böcker sedan tidigare så det är en känd karaktär. Ska genast kika på den

• Mymmlan
    Mamma201410 skrev 2014-03-23 07:17:24 följande:

Fy vad tråkigt! Vad kan det bero på tro? Men ni fick se ett litet hjärta osv. när är bf? 

Ja jag bor i Värmland men ca en timme i från Karlstad =) 

Vi har en liten tråd för värmlänningar om ni vill haka på. Kan inte länka från paddan men sök på värmlandsmammor om ni vill
  • Mymmlan

Vad gäller namn har vi alltid jätte enkelt för pojknamn. Sonen var bestämt många år innan han kom. Hade han blivit en tös hade han säkert varit namnlös än, 2,5 år senare Denna gång lutar vi åt Birger men har fortfarande jättesvårt för flicknamn.

• Mymmlan
    Cynric skrev 2014-03-23 19:40:00 följande:

Jag får nog lämna er nu. Började blöda för en stund sen. Mörkt rött blod. Mannen håller på att natta barnen och jag vill bara krypa ur mitt eget skinn. Kan inte sluta gråta.

Hur känns det idag? Har det gett sig lite? Har ni fått någon akuttid? Hållit alla tummar jag har.
  • Mymmlan
    Cynric skrev 2014-03-24 12:04:43 följande:

Jag är 10+5 idag. Lillen lever och verkar må bra. Finns inga spår av blödning i öi midern utan är nog tappen som blödigt. Fick restriktioner vad det gäller bära tunga saker, böja mig ner (klämmer tydligen livmodertappen i bäckenet) och sex.

Å va glad jag blir av att läsa det <3 Men vilket skrämselskott!! Fy! Hoppas du slipper fler såna framöver!
Svar på tråden BF Oktober 2014