Inlägg från: Mymmlan |Visa alla inlägg
  • Mymmlan

BF Oktober 2014

Dollieboll: jag läste jättemycket min första graviditet och boktips beror helt på er inställning. Jag och min man blev helt tokiga på alla "pappaböcker". Vi tyckte de var gammaldags och sa inget alls om hur HAN kunde anknyta till sitt barn, bara att han skulle sköta allt det praktiska hemma så JAG kunde anknyta! Så föråldrad och mossig 70'tals pappa-roll! Men är man inte lika mycket feminist och genuspolis går det nog bättre själv rekommenderar jag min husgud Gudrun Abascal. Hon har skrivit två böcker, mer relevanta när det närmar sig förlossning och hon är riktigt riktigt bra! (Tycker jag )

• Mymmlan
    pernillav3 skrev 2014-03-24 19:50:10 följande:

Hej.

Någon som vill lägga in mig i BF-listan?
    28 årig tjej från värmland som väntar 3:e barnet 21 okt Glad

Kul med fler värmlänningar Vart ifrån? *nyfiken du behöver inte svara
  • Mymmlan
    pernillav3 skrev 2014-03-25 08:34:32 följande:
    Är från ett litet ställe som heter Töcksfors, precis vid norska gränsen, du då? Glad
    Ärru frå Töcksfösh! Gött Karlstad bor jag i men kommer från Sunne. Haka på i Värmlandsmammor om du vill. Där är vi några till
  • Mymmlan

Singoalla78: Å nu gråter jag en skvätt! Så hemskt ledsen för er skull! :'-( hoppas det blir er tur snart <3

• Mymmlan

Å klumpen i bröstet smälter lite när jag läser era inlägg, kloka kvinnor. Så lätt att oroa sig tokig när det drabbar någon i samma vecka som en själv. Men oroa sig kommer vi väl alltid göra. Det hör väl till föräldraskapet.

• Mymmlan

Hörni som köpt doppler, jag är också sugen men hur är det med risker för bebis? är det några risker med att lyssna (mer än att man kanske stressar upp sig om man inte hör något). Det är bara här på fl jag läst om det.

• Mymmlan

Mår också bra men jobbar med folk hela dagarna så jag är väl härdad Blir dock nästan alltid sjuk när sonen blir det men nu har vi klarat oss länge faktiskt. *peppar peppar* som sagt.

Har tagit varenda chans jag haft att vara ute och greja! Gud så skönt! Får passa på innan man blir stor och otymplig. Kan liksom inte se mig själv krypandes på knä och rensa rabatter i sommar...

Tasirvio, vad underbart om du kan börja glädjas nu! Dubbel glädje liksom även om det var lite chockartat först

• Mymmlan

Är på spa och goar mig! Såååå skönt efter lite jobbiga gravveckor i början där men nu mår jag ju fint och njuter av både miljön och graviditeten. Dessutom börjar jag känna små puffar ibland. Mys! Vecka 15 idag.

• Mymmlan

Haha ja det blir ju lite snöpligt att bli snuvad på finalen om man ska vara rädd att komma här är det inga problem med väldiga sammandragningar, lite men inte obehagligt. Men har ärligt inte varit särskilt sugen. Nu börjar det vända lyckligtvis när jag mår bättre igen.

Svar på tråden BF Oktober 2014