• Cyanea

IVF under 2014

Hej alla härliga människor!

Jag hoppas att den här tråden kan vara ett ställe att ventilera med- och motgångar, peppa och stötta, eller bara skriva av sig om ofrivillig barnlöshet, utredning och vägen mot IVF. Vi är många i samma båt.

Skriv gärna och berätta om dig själv och var du/ni är i processen :) 

• Svar på tråden IVF under 2014
  • PlinaB77

De ringde precis från kliniken, blir ingen återföring, embryot överlevde inte upptiningen, sååå ledsen!! Så nu vet jag inte alls! Får låta detta sjunka in och vila! 

• Mandelmumsa

Hej alla! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har efter en lång historia med IVF-försök äntligen fått se ett hjärta slå för första gången igår i v. 6+6. Dock fanns det ett observandum. Embryot var väldigt litet. Det var 4 mm fast det borde varit 1 cm, vilket betydde att det storleksmässigt verkade vara en vecka yngre än det är. Är det någon som har fakta, egna erfarenheter eller har hört talas om eller läst om något sådant och kan berätta hur det gick i de fallen? Berätta gärna även om det inte slutade väl. Barnmorskan ville inte ge några som helst hintar om vartåt det oftast bär när det ser ut såhär, och väntan och ovissheten är ju så jobbig i denna process. Vi fick en ny tid 7/4 för att se hur det har utvecklats. Tacksam för allt ni kan dela med er av!

• Supers
    PlinaB77 skrev 2014-03-28 12:40:11 följande:
    De ringde precis från kliniken, blir ingen återföring, embryot överlevde inte upptiningen, sååå ledsen!! Så nu vet jag inte alls! Får låta detta sjunka in och vila! 

Nää vad tråkigt :( Usch. ..stora kramar <3
  • Moolie

Blööööö.... Låg på akuten i tio timmar... Akut skrapning och en cysta som tryckte... Läkarna och sjuksköterskorna tycker vi som gör IVF är starka kvinnor. Vi vänjer oss vid smärta och lever med det under behandlingarna. Så glad att de väljer att se oss på det sättet och inte bara som "Ofrivilligt barnlösa som inte slappnar av". Som vissa kan säga...

• Supers
    Moolie skrev 2014-03-28 21:32:28 följande:
    Blööööö.... Låg på akuten i tio timmar... Akut skrapning och en cysta som tryckte... Läkarna och sjuksköterskorna tycker vi som gör IVF är starka kvinnor. Vi vänjer oss vid smärta och lever med det under behandlingarna. Så glad att de väljer att se oss på det sättet och inte bara som "Ofrivilligt barnlösa som inte slappnar av". Som vissa kan säga...

Nää vad ledsen jag blir :( Ja starka är bara förnamnet...Styrkekramar.
  • PlinaB77

Moolie- det är inte lite du behöver gå igenom!! Hoppas det blir ett slut på det snart och du får läka! Kram på dig!

Trina och linnea86- grattis till ruvningen Glad

• Primolut88
    Bebisfabriken skrev 2014-03-30 07:06:28 följande:
    Liten fråga: nu när vi bytt till sommartid - ska man byta spraytid då eller kan man fortsätta??

Jag fortsätter med samma tider gör till mig sa dom att jag behövde inte ställa klockan på helgerna om jag tog tidigt på vardagarna så jag antar att det inte gör något om man flyttar en timme hoppas det går att förstå vad jag skrev nu:p jag är i alla fall glad att jag inte håller och tar sprutorna nu när klockan ändrades.
Svar på tråden IVF under 2014