• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Open Mind
    Ullisgullis skrev 2014-08-16 01:13:05 följande:

Man hatar väl MP för att det är det sämsta partiet i riksdagen antar jag? Det finns inget annat parti som är lika farligt för vår ekonomi, kultur och trygghet.

Så tänker de flesta svenskar och röstar efter det ekonomiskt bästa alternativet.

Men när vi förstört vår miljö, skövlat regnskogarna, förorenat haven och dödat alla bin, så kommer man upptäcka att det inte finns så mycket näring i sedlar och mynt.

Ja, tvi vale för oss som tänker mer på miljö, djur, näring och framtid istället för det bästa ekonomiska alternativet.

Och ja, jag lever som jag lär. Jag lägger till exempel mer pengar på mat än de flesta eftersom jag inte ser någon anledning att förtära gift. Jag har dessutom gjort mig av med bilen och använder apostlahästarna, cykel och kollektivtrafik.

Är Miljöpartiet ett perfekt parti? Självklart inte, inget parti är perfekt utan alla har sina fläckar, men Miljöpartiet är det parti som ligger närmst mina värderingar.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2014-08-16 11:06:00 följande:
    Det råder delade meningar om att SD har vågmästarroll eller inte. En sak är i alla fall säker, efter detta val kommer SD har större chans till vågmästarroll än under den här mandatperioden. Bra så!
    Det tror jag inte.

Sannolikt blir de rödgröna större än Alliansen och då blir ett SD som vågmästarparti en politisk omöjlighet.

Det kan bli spännande nya allianser i riksdagen efter valet i syfte att få till stånd en regering som kan agera oberoende av hur SD röstar.
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Mentat
    FDFMGA skrev 2014-08-16 12:21:42 följande:
    Det tror jag inte.

Sannolikt blir de rödgröna större än Alliansen och då blir ett SD som vågmästarparti en politisk omöjlighet.

Det kan bli spännande nya allianser i riksdagen efter valet i syfte att få till stånd en regering som kan agera oberoende av hur SD röstar.
    Det där förstår jag inte vad du menar med? Om de rödgröna blir större än Alliansen får de säkerligen bilda regering men för att inte (sd) skall vara vågmästare måste ju de rödgröna i så fall få egen majoritet och det är något helt annat?
  • Gert
    FDFMGA skrev 2014-08-16 12:21:42 följande:
    Det tror jag inte.

Jag tror inte att Flumpartiet vill samarbeta med S, MP eller V. Det lär behövas om att det ska stänga ute SD, för den rödgröna sörjan lär inte få över 49,9% av rösterna. Sen finns det en sannolikhet att KD och C åker ur riksdagen.

Efter gårdagens utspel från Reinfeldt att pengarna är slut skulle det inte förvåna mig om moderater flyr till SD. 

SD kan nog få 20% i valet och bli näst största parti. Reinfeldt har sänkt både Moderaterna och Sverige, inte illa pinkat på bara åtta år.
  • vickleby1947

MP har alltid stort inflyttande vilken regering det än blir, och en omåttligt generös invandrings  politik , inte bara asyl invandring som är en mycket liten del av det hela kanske 20 procent, Har man ett regelverk som är mycket generösare än andra länders , så är det väl inte konstigt att man väljer komma hit som första hands val om mp fick som dom ville , skulle det se ut som i ukraina när rysk konvoj med 300 fullastade långtradare går i skyttel trafik, men från syrien eller annat land till sverige.Moderaterna hatar bidrag , men det är ju precis det dom skapar, på bekostnad av reformer i sverige .

• gunvaldlarssson

MP är populistiska.. Kappvändare.. Kommer aldrig att rösta på MP. Ser man vilka som röstar på MP så förstår man att partiet aldrig kan vara aktuellt. Fjortisparti. Dumma blondiner typ.

• Gert
    gunvaldlarssson skrev 2014-08-17 14:14:28 följande:

MP är populistiska.. Kappvändare.. Kommer aldrig att rösta på MP. Ser man vilka som röstar på MP så förstår man att partiet aldrig kan vara aktuellt. Fjortisparti. Dumma blondiner typ.

Glöm inte haschrökande hippies. Det satt ett gäng hippies i en rund ring framför Almedalsscenen när Romson talade.
  • Tiny578

Påstår sig vara för "miljön" när de är för EU som i sin tur är för storföretag och mot landsbrukare.

Sedan vill väl de ha kilometerskatt för deras förbannade växthuseffekt-bluff.

Himla trött på allt nonsens om miljön och hållbar utveckling. Agenda 21 fanboys.

Men det är väl trendigt.

• Digestive
    Gert skrev 2014-08-17 14:27:14 följande:

Glöm inte haschrökande hippies. Det satt ett gäng hippies i en rund ring framför Almedalsscenen när Romson talade.

Haha, ja, det är bra att du pekar ut dessa stora beskymmer för land och rike i andra folkströmningar - medan det finns stollar som uppmanar till inbördeskrig, beväpning och våldsam revolution i den egna. Du har verkligen koll på det allvarliga du..
  • Gert
    Digestive skrev 2014-08-17 22:24:59 följande:
    Haha, ja, det är bra att du pekar ut dessa stora beskymmer för land och rike i andra folkströmningar - medan det finns stollar som uppmanar till inbördeskrig, beväpning och våldsam revolution i den egna. Du har verkligen koll på det allvarliga du..
    Här har du ett språkrör från Grön Ungdom som vill skjuta pil i i huvuden på folk. Han kanske är haschskadad?

twitter.com/Dr_Anonymouse/status/500027812003057666/photo/1

Twitter
Svar på tråden Varför hatar folk MP?