• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 10:43:39 följande:
    Det har jag aldrig gjort. Som tur är är finns det någorlunda tänkande politiker som ser till att idéer MP nissar som Patricio inte kommer längre än till Norrköpings Tidningar 
    Ja, somliga föredrar ju att tro på sagor.

Hursomhelst behöver du inte vara rädd. Det finns inte och har aldrig funnits något förslag om att somalier ska kunna få prova på läkaryrket på svenska sjukhus om de säger sig vara läkare.

Skilj på sagostunden där olika högergrupper utbyter berättelser med varandra och verkligheten.

Lycka tillSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 11:18:39 följande:
    Hursomhelst behöver du inte vara rädd. 
    Har jag inte heller påstått.
    FDFMGA skrev 2016-07-02 11:18:39 följande:
    Det finns inte och har aldrig funnits något förslag om att somalier ska kunna få prova på läkaryrket på svenska sjukhus om de säger sig vara läkare.
    Har inte sett någon påstå att det det finns något sådant förslag. 

Vad som fanns var däremot ett exempel då en MP nisses sedvanliga dumhet. Ett intressant fenomen det där, varför MP verkar dra till sig så många stollar. 
  • Anton Chigurh
    Gert skrev 2016-07-02 10:37:10 följande:
    Nu säljer MP brunkolet. Miljöpartiets vallöfte om brunkolet var inte ett dugg värt - som det brukar vara när det handlar om MP:s vallöften.

Varför heter de Miljöpartiet ???
    Per Gahrton & co kanske tyckte att "Fy fan för brunkol, KÄRNKRAFT mm mm mm-partiet" var aningen långt...

Heja Danmarkflag of denmark smiley

Ha en skön helg, Gert.

Mvh //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 11:26:39 följande:
    Har jag inte heller påstått.

Har inte sett någon påstå att det det finns något sådant förslag. 

Vad som fanns var däremot ett exempel då en MP nisses sedvanliga dumhet. Ett intressant fenomen det där, varför MP verkar dra till sig så många stollar. 
    Ja, det är den här tråden ett utmärkt exempel på.

Jag vet inte varför. Jag gissar att det främst beror på att många stollar behöver en politisk spottkopp och då blandas loskorna från de som inget lyckas förstå med dem från personer som sysslar med faktagrundad kritik.

Det blir liksom en rätt ogenomtränglig smet av det hela. Synd - eftersom MP verkligen har gjort sig förtjänt av seriös kritik.
  • Gert

Är Carl Schlyter den enda riktiga miljöpartisten kvar i riksdagen?

Han skriver: "Jag ber ärligt och uppriktigt om ursäkt till alla väljare som trodde på oss när vi ville ha en human flyktingpolitik, bygga på Bromma, stoppa förbifarten, hitta en avvecklingsplan för kolet med tyskarna, göra kärnkraften olönsam, erkänna Västsahara, sluta plundra SJ på pengar, minska övervakningen m m."

Bra att det finns någon Miljöpartist som erkänner partiets många brutna vallöften till väljarna. Nu hoppas vi på att melonpartiet åker ur riksdagen 2018. Deras maktfullkomlighet kommer stå dem dyrt.

Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 13:09:36 följande:
    Någon som minns när Fridolin stod i SVT-studion med en kolbit i handen? Det har även Fröken Lövin gjort.

www.svt.se/nyheter/inrikes/vad-blir-nu-kvar-a...

Vad blir nu kvar av Miljöpartiet frågar sig Margit Silberstein. Jag har svaret: islamisterna.
    Haha, tänk om motsvarande hade skrivits om ett borgerligt parti.

Skrikhögerns jämmer skulle ha antagit sådana proportioner att hela jorden hade riskerat att krackelera av oväsendet.

Men nu avser ju åsikterna i publik service att parti som är vuxet nog att kunna hantera kritik och knappast har några synpunkter på att åsikter kan framföras av journalister inom publik service.

Men det verkar vara mycket längesedan jämmervalsen om hur media favoriserar MP drogs.

Jag tror det kommer att gå ganska bra för MP i valet, inte för att jag kommer att rösta på dem men min gissning är att de kommer att belönas av väljarna. Det är väl i stort bara MP, S och i viss mån C och M som är beredda att ta ansvar av våra politiska partier.
  • Gert
    FDFMGA skrev 2016-07-02 13:24:49 följande:
    Haha, tänk om motsvarande hade skrivits om ett borgerligt parti.

Skrikhögerns jämmer skulle ha antagit sådana proportioner att hela jorden hade riskerat att krackelera av oväsendet.

Men nu avser ju åsikterna i publik service att parti som är vuxet nog att kunna hantera kritik och knappast har några synpunkter på att åsikter kan framföras av journalister inom publik service.

Men det verkar vara mycket längesedan jämmervalsen om hur media favoriserar MP drogs.

Jag tror det kommer att gå ganska bra för MP i valet, inte för att jag kommer att rösta på dem men min gissning är att de kommer att belönas av väljarna. Det är väl i stort bara MP, S och i viss mån C och M som är beredda att ta ansvar av våra politiska partier.
    Att du tror att det kommer gå bra för MP i valet är nog det bästa jag kan läsa, det med tanke på hur fel du ofta har med att tolka saker. Ta bara den där Hans Rosling. När jag skrev att han ger SD rätt så var du snabb med att förneka det och komma på egna slutsatser. Sen när Hans Rosling själv sa att han gav SD rätt så blev det väldigt tyst från dig och andra Rosling-fans.
    Give ´em Hell!
  • Rataxes
    Gert skrev 2016-07-02 13:29:58 följande:
    Att du tror att det kommer gå bra för MP i valet är nog det bästa jag kan läsa, det med tanke på hur fel du ofta har med att tolka saker. Ta bara den där Hans Rosling. När jag skrev att han ger SD rätt så var du snabb med att förneka det och komma på egna slutsatser. Sen när Hans Rosling själv sa att han gav SD rätt så blev det väldigt tyst från dig och andra Rosling-fans.
    Den där bokstavskombinationens spådomar gällande partisympatier är lika mycket värda som klumparna jag tar bort från kattlådorna. Det är nog fler än jag som minns spådomarna om att ett visst parti snart skulle ha sympatier under 4%. Liknande spådomar har uttolkats från den bokstavskombinerades kristallkula om KD. Månntro att spådomarna har motsatt verkan? densomleverfar.se
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Flash Gordon

MP går ut med ett försvarstal på DN-debatt.

*länkar inte*

Jag gillar särskilt denna del:

"Under våren har det blivit tydligt att en majoritet av riksdagen inte vill ändra ägardirektivet för att möjliggöra för Vattenfall att avveckla kolverksamheten, något som uttryckts tydligt i såväl tv- som riksdagsdebatter. En minoritetsregering kan inte agera i strid med det som riksdagen beslutat. Ett sådant agerande skulle rimligen få konsekvenser."

Hahaha!

Jo, när det passar så ...

Skrattande

Detta alltså från en regering som vägrat följa hundratals(?) tillkännagivanden från Riksdagen och som fördröjer, eller inte genomför, dussintals beslut som tagit i Riksdagen av en majoritet från oppositionen.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?