Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Någon som minns när Fridolin stod i SVT-studion med en kolbit i handen? Det har även Fröken Lövin gjort.

www.svt.se/nyheter/inrikes/vad-blir-nu-kvar-av-miljopartiet
Vad blir nu kvar av Miljöpartiet frågar sig Margit Silberstein. Jag har svaret: islamisterna.
Är Carl Schlyter den enda riktiga miljöpartisten kvar i riksdagen?
Han skriver: "Jag ber ärligt och uppriktigt om ursäkt till alla väljare som trodde på oss när vi ville ha en human flyktingpolitik, bygga på Bromma, stoppa förbifarten, hitta en avvecklingsplan för kolet med tyskarna, göra kärnkraften olönsam, erkänna Västsahara, sluta plundra SJ på pengar, minska övervakningen m m."
Bra att det finns någon Miljöpartist som erkänner partiets många brutna vallöften till väljarna. Nu hoppas vi på att melonpartiet åker ur riksdagen 2018. Deras maktfullkomlighet kommer stå dem dyrt.
MP går ut med ett försvarstal på DN-debatt.
*länkar inte*
Jag gillar särskilt denna del:
"Under våren har det blivit tydligt att en majoritet av riksdagen inte vill ändra ägardirektivet för att möjliggöra för Vattenfall att avveckla kolverksamheten, något som uttryckts tydligt i såväl tv- som riksdagsdebatter. En minoritetsregering kan inte agera i strid med det som riksdagen beslutat. Ett sådant agerande skulle rimligen få konsekvenser."
Hahaha!
Jo, när det passar så ...

Detta alltså från en regering som vägrat följa hundratals(?) tillkännagivanden från Riksdagen och som fördröjer, eller inte genomför, dussintals beslut som tagit i Riksdagen av en majoritet från oppositionen.