Tom Araya skrev 2016-06-14 02:08:08 följande:
Javisst, så länge vi talar Lövin enskilt, för mp's språkrörsduo anser jag fortfarande oduglig, oavsett Lövins eventuella förmåga.
Det kanske det gjorde om man nu hade granskat och sammanställt för och emot. Romson har dock hängt på en skör tråd länge. Jag är dock förvånad att inte Fridolin åkte också, det hade varit det mest naturliga och något partiet absolut behöver för att ha en chans att jobba upp förtroendet igen.
Frågan är om det är ett lyft för regeringen och Sverige...
Spelar liksom ingen roll - eller ungefär lika relevant som att ställa frågan till mig vad KD behöver göra för att jag ska få förtroende för dem. Svar: Lägga ner partiet.
Ja, jag tror att Peter Eriksson som bostadsminister och Isabella Lövin som språkrör kommer att betyda en hel del för regeringen och MP och även för möjligheten att komma fram till blocköverskridande överenskommelser som energiöverenskommelsen.
Idealet hade varit att Peter Eriksson hade ersatt Fridolin som språkrör, men tyvärr...
Inte desto mindre tror jag att MP successivt kommer att vinna anhängare fram till valet, inte i mängder men så att de kan nå upp till senaste valresultatet och kanske därutöver.
Man kan vända på allt, hade andra partier tagit lika lätt på prestigen som MP och varit lika villiga att kompromissa för att nå fram till gemensamma lösningar för Sverige så hade vi haft ett helt annat läge i Sverige idag.
MP kommer fortsatt att vara avskytt av en viss kategori människor - men det är bara bra.
Utgår man från den här tråden så är det inte svårt att dra slutsatsen att MP:s fiender är en tillgång för MP - politik är inte enbart rationell, det betyder en del hur ett partis motståndare uppträder.