• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 19:02:47 följande:
    men jag har jobbat så pass många år att det har funnits utrymme för annat också.
    Vad är det mer du producerar då? Är det på samma tema, skit och loskor? Drömmer
    Dessutom kan det ju vara bra att ha ett jobb som erbjuder möjligheter att skriva ett och annat inlägg på FL: Ska jag berätta en hemlighet bara oss emellan, man kan ha flera fönster öppna på en dator. 
    Tänk  om det är där problemet ligger, att du helt enkelt inte behärskar det där  och resultatet blir därefter. Det förklarar ju en hel del faktiskt.
    Ha det bra nu O, hoppas att din semester är händelserik!
    Tack Solig

• FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 19:07:29 följande:
    Vad är det mer du producerar då? Är det på samma tema, skit och loskor? Drömmer

Tänk  om det är där problemet ligger, att du helt enkelt inte behärskar det där  och resultatet blir därefter. Det förklarar ju en hel del faktiskt.

Tack Solig

Det kan diskuteras, men passar ju bättre i sandlådans egoavdelning, alternativt på mitt jobb.Men i det senare fallet då givetvis utan din medverkan

Jag tror att det handlar om självdistans, du har ju inte så gott om den varan så det kan vara lite svårt för dig att förstå att man kan vara kritisk mot en del av det man gör utan att fördenskull företagsledning eller kunder reagerar.

Hursomhelst. Inte ska du vara sur för att du fått semester. Har du inget annat för dig kan du ju skriva berättelsen om O i FL:s sandlåda.

Lycka till och må solen lysa upp dina försök.Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 20:09:48 följande:
    man kan vara kritisk mot en del av det man gör utan att fördenskull företagsledning eller kunder reagerar.
    Så är det säkert för en hel del. MP politiker gentemot sina väljare tex men kreativa människor ser ju till att byta jobb då och se till att skapa något de finner värdefullt.

Det kan ju vara så att de helt enkelt är ganska värdelösa och inte efterfrågas på något annat jobb än där förväntningarna är så pass låga att skit är acceptabelt.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 20:46:10 följande:
    Så är det säkert för en hel del. MP politiker gentemot sina väljare tex men kreativa människor ser ju till att byta jobb då och se till att skapa något de finner värdefullt.

Det kan ju vara så att de helt enkelt är ganska värdelösa och inte efterfrågas på något annat jobb än där förväntningarna är så pass låga att skit är acceptabelt.
    Åh, jag tror nog att MP-politiker anser att de det försöker förverkliga är värdefullt. Jag tror till och med att det gäller den stora majoriteten av politiker, och då alldeles oavsett partitillhörighet.

Kreativt kanske det inte är - men utan alla dessa politiker, där de allra flesta är fritidspolitiker skulle demokratin inte fungera.

Det där generella politikerföraktet är för övrigt ett av påfåglarnas tydligaste kännemärken.

Min personliga uppfattning är att påfåglar gör sig bäst i en inhängnad sandlåda tillsammans med likasinnade där de kan få breda ut hela fjäderskruden och pråla riktigt ordentligt lite sådär till synes omedvetet som påfåglar har för vana att göra.

gamla.familjeliv.se/Forum-27-420/

Ha en skön semester nu Solig
  • FDFMGA

För att återgå till trådens ämne.

Förtroendet för Fridolin minskar kraftigt, enligt Ipsos.

Trist att MP inte förmådde göra sig av med Fridolin. Det borde nog finnas en och annan potentiell väljare som inte kan tänka sig att rösta på ett parti med ett språkrör som inte förstod det olämpliga med att välja in en person i partistyrelsen som vägrar skaka hand med kvinnor.

Undersökningen är genomförd innan regeringen gav klartecken till vattenfall om försäljning av brunkolsverksamheten, något som knappast lär höja förtroendet för MP.

www.dn.se/nyheter/sverige/fortroendet-for-fridolin-rasar-efter-partiets-kris/

• K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-07-02 13:24:49 följande:
    Men nu avser ju åsikterna i publik service att parti som är vuxet nog att kunna hantera kritik och knappast har några synpunkter på att åsikter kan framföras av journalister inom publik service.
    "Kan ni steka den där delen med Kaplan? Annars ska vi minsann knåda Jabar Amin så han inte är särskilt kritisk hos er" sa en gång en av Fridolin handplockad presskontakt till programledaren på sakliga, opartiska och oberoende Sveriges Television.

www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-forsokte-miljopartiet-utova-patryckningar-mot-aktuellt

Så uttrycker sig nog inte fullvuxna partier som inte har några synpunkter på vad som framförs i public service.
  • K Markatta

En del avhopp:

www.svd.se/mp-politiker-lamnar-partiet-i-protest-skams/om/vattenfall-saljer-tyska-brunkolen

"Att skiljas är att dö en smula… Har just skickat in begäran om utträde från Miljöpartiet", skriver Sibylla Jämting, som sitter i kommunfullmäktige i Aneby, på Facebook.

Även Anna Stenson, som tidigare satt i kommunfullmäktige på Lidingö, lämnar partiet, skriver tidningen.

"Jag har nu begärt utträde ur MP helt, så nu är jag varken politiker eller miljöpartist. Jag skäms över partiet och önskar er alla som inte gett upp än lycka till i kampen", skriver hon.

• K Markatta

Kommentar från tidigare språkröret Birger Schlaug:

schlaug.blogspot.se/2016/07/kolet-sveket-och-kraven-pa-avgang.html

Mycket, och jag menar mycket, av sådant som partiet bildades för att ändra på har man svikit, man har utnyttjats som nyttiga idioter, fungerat som alibin för politik som går på tvärs mot så mycket av vad partiet stått för.

Det hela är så ynkligt och ideologiskt lealöst att det nästan saknar motstycke i svensk politik. Vilket också K.G Bergström konstaterar.

Skämmes, ta mig fan! Skämmes!

• FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-07-03 23:56:27 följande:
    "Kan ni steka den där delen med Kaplan? Annars ska vi minsann knåda Jabar Amin så han inte är särskilt kritisk hos er" sa en gång en av Fridolin handplockad presskontakt till programledaren på sakliga, opartiska och oberoende Sveriges Television.

www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-forsokte-miljop...

Så uttrycker sig nog inte fullvuxna partier som inte har några synpunkter på vad som framförs i public service.
    Nej, han måste ha varit helt omedveten om den där sanningen som bland andra du förmedlat - att medierna aldrig är kritiska mot MPSkrattande

Men skämt åsido. Det finns ju skäl att vara kritisk mot en hel del inom MP och i vissa avseenden har de nog tagit det där med regeringsansvar på för stort allvar.

Nu är ju inte jag miljöpartist men jag tror att de hade vunnit i trovärdighet på att gå in i förhandlingarna med S och förklarat att det finns en fråga där vi inte kompromissar och det gäller brunkolet. jag är inte så insatt i formalia kring den frågan - men jag utgår från att det skulle ha kunnat bli en fråga för riksdagen i stället för regeringen och i så fall hade kanske de rödgröna blivit överkörda av en SD-Alliansmajoritet som eldat på för klimatförändringar.

Jag skulle åtminstone vilja se ett MP med fokus på klimatet i stället för rena dumheter som att försöka stoppa Förbifart Stockholm.  
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-04 00:25:00 följande:
    Nej, han måste ha varit helt omedveten om den där sanningen som bland andra du förmedlat - att medierna aldrig är kritiska mot MPSkrattande
    Ja ovanan att bli kritiserad av media var ganska tydlig där
Svar på tråden Varför hatar folk MP?