Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

För att återgå till trådens ämne.
Förtroendet för Fridolin minskar kraftigt, enligt Ipsos.
Trist att MP inte förmådde göra sig av med Fridolin. Det borde nog finnas en och annan potentiell väljare som inte kan tänka sig att rösta på ett parti med ett språkrör som inte förstod det olämpliga med att välja in en person i partistyrelsen som vägrar skaka hand med kvinnor.
Undersökningen är genomförd innan regeringen gav klartecken till vattenfall om försäljning av brunkolsverksamheten, något som knappast lär höja förtroendet för MP.
www.dn.se/nyheter/sverige/fortroendet-for-fridolin-rasar-efter-partiets-kris/
En del avhopp:
www.svd.se/mp-politiker-lamnar-partiet-i-protest-skams/om/vattenfall-saljer-tyska-brunkolen
"Att skiljas är att dö en smula… Har just skickat in begäran om utträde från Miljöpartiet", skriver Sibylla Jämting, som sitter i kommunfullmäktige i Aneby, på Facebook.
Även Anna Stenson, som tidigare satt i kommunfullmäktige på Lidingö, lämnar partiet, skriver tidningen.
"Jag har nu begärt utträde ur MP helt, så nu är jag varken politiker eller miljöpartist. Jag skäms över partiet och önskar er alla som inte gett upp än lycka till i kampen", skriver hon.
Kommentar från tidigare språkröret Birger Schlaug:
schlaug.blogspot.se/2016/07/kolet-sveket-och-kraven-pa-avgang.html
Mycket, och jag menar mycket, av sådant som partiet bildades för att ändra på har man svikit, man har utnyttjats som nyttiga idioter, fungerat som alibin för politik som går på tvärs mot så mycket av vad partiet stått för.
Det hela är så ynkligt och ideologiskt lealöst att det nästan saknar motstycke i svensk politik. Vilket också K.G Bergström konstaterar.
Skämmes, ta mig fan! Skämmes!