• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Rataxes
    Flash Gordon skrev 2016-07-02 14:07:02 följande:

MP går ut med ett försvarstal på DN-debatt.

*länkar inte*

Jag gillar särskilt denna del:

"Under våren har det blivit tydligt att en majoritet av riksdagen inte vill ändra ägardirektivet för att möjliggöra för Vattenfall att avveckla kolverksamheten, något som uttryckts tydligt i såväl tv- som riksdagsdebatter. En minoritetsregering kan inte agera i strid med det som riksdagen beslutat. Ett sådant agerande skulle rimligen få konsekvenser."

Hahaha!

Jo, när det passar så ...

Skrattande

Detta alltså från en regering som vägrat följa hundratals(?) tillkännagivanden från Riksdagen och som fördröjer, eller inte genomför, dussintals beslut som tagit i Riksdagen av en majoritet från oppositionen.

6 miljarder ska läggas på att köpa in utsläppsrätter (som ska förstöras) däremot inte en krona till fler poliser.

Om jag vore miljö- och klimathotsaktivist hade jag tyckt att Miljöpartiet är det mest patetiska parti som finns.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rutgers
    Rataxes skrev 2016-07-02 14:15:51 följande:
    6 miljarder ska läggas på att köpa in utsläppsrätter (som ska förstöras) däremot inte en krona till fler poliser.
    Blir säkert en armbandskampanj för alla brottsoffer, typ "rör inte min bil" "sno inte min plånbok" etc.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-07-02 14:15:51 följande:

Om jag vore miljö- och klimathotsaktivist hade jag tyckt att Miljöpartiet är det mest patetiska parti som finns.
    Sex miljarder till år 2040, om jag förstått rätt.

Dvs inte en krona efter nästa val eftersom MP med all säkerhet lär försvinna ur regeringen, senast då.

Så den största delen av de pengarna lär fortfarande gå att rädda.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-07-02 13:50:44 följande:
    Den där bokstavskombinationens spådomar gällande partisympatier är lika mycket värda som klumparna jag tar bort från kattlådorna. Det är nog fler än jag som minns spådomarna om att ett visst parti snart skulle ha sympatier under 4%. Liknande spådomar har uttolkats från den bokstavskombinerades kristallkula om KD. Månntro att spådomarna har motsatt verkan? densomleverfar.se
    Så du går på lådan. Då ät du snudd på rumsren. Där ser man
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-07-02 15:34:41 följande:
    Så du går på lådan. Då ät du snudd på rumsren. Där ser man smile1.gif
    Inte ät utan är ska det stå.

Annars vore det en smula upprörande.
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-02 13:29:58 följande:
    Att du tror att det kommer gå bra för MP i valet är nog det bästa jag kan läsa, det med tanke på hur fel du ofta har med att tolka saker. Ta bara den där Hans Rosling. När jag skrev att han ger SD rätt så var du snabb med att förneka det och komma på egna slutsatser. Sen när Hans Rosling själv sa att han gav SD rätt så blev det väldigt tyst från dig och andra Rosling-fans.
    Mm, minns den diskussionen, påminner inte så lite om ditt påstående att regeringen förklarat att det inte finns någon svensk kultur.

Bra att du och Rataxes funnit varandra. Är du också för en nattmössestat där skatt är stöld med undantag för skatt som finansierar nattmössornas polis och militär.

Apropå svensk kultur kan man kanske förmoda att nattmössearmén utrustas med knätofs
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 11:54:37 följande:
    Det blir liksom en rätt ogenomtränglig smet av det hela. .
    Och mitt i den smeten finner man dig dag ut och dag in Lite sorgligt på något sätt.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 18:09:25 följande:
    Och mitt i den smeten finner man dig dag ut och dag in smile2.gif Lite sorgligt på något sätt.
    Ja, jag förstår att du tycker det - och du är ju inte ensam.

Men vi har inte så mycket gemensamt. I mitt tycke är varianten "du har inget liv som hänger på FL dygnet runt" kanske det mest infantila av alla här på FL.

Tja, jag tror at det har med simultankapacitet att göra. De här personerna utgår från sin egen förmåga och bedömer andra  efter den.

Som jag har förklarat några gånger tidigare så är det synd att egoavdelningen på FL tycks ha tynat bort, där kom den typen av kommentarer helt till sin rätt när påfågelflocken tävlade om vem som är bäst på att liksom bara råka befinna sig på FL och händelsevis posta en inlägg.

Om du vill ha mer info om min simultankapacitet så får du inboxa mig - annars kan du lämpligen svassa tillbaka till sandlådeavdelningen.

Ha en bra dag nu O Solig
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-07-02 18:50:01 följande:
    Om du vill ha mer info om min simultankapacitet så får du inboxa mig 
    Nej, det behövs inte. Jag vet ju enligt din egen utsago att du spenderar dagarna på ditt jobb med att producera sådant du anser vara skit för att sedan spendera åtminstone delar av din fritid med att producera en smet av loskor.
    FDFMGA skrev 2016-07-02 18:50:01 följande:
    Ha en bra dag nu O Solig
    Detsamma Solig
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-02 18:55:27 följande:
    Nej, det behövs inte. Jag vet ju enligt din egen utsago att du spenderar dagarna på ditt jobb med att producera sådant du anser vara skit för att sedan spendera åtminstone delar av din fritid med att producera en smet av loskor.

Detsamma Solig
    Din fattningsförmåga är kanske inte alltid den bästa. Javisst, jag har producerat en hel del skit på jobbet, men jag har jobbat så pass många år att det har funnits utrymme för annat också.

Dessutom kan det ju vara bra att ha ett jobb som erbjuder möjligheter att skriva ett och annat inlägg på FL: Ska jag berätta en hemlighet bara oss emellan, man kan ha flera fönster öppna på en dator. 

SimultantGlad

Ha det bra nu O, hoppas att din semester är händelserik!
Svar på tråden Varför hatar folk MP?