Varför hatar folk MP?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?
Ja se dagens ungdom. Förstår du inte att jag inte lyssnar på dig om du inte kallar mig för ers höghet?
Ja givetvis då man har betalt in så mycket i så många år, och fortfarande gör under de "tärande åren"..
Givetvis inget jag vet med säkerhet men jag misstänker att om jag inte betalar 3 ggr mer skatt än du per år så är det i alla fall dubbelt så mycket. Just nu så ligger jag och tuggar på strax under 500k per år i skatt och mer kommer det att bli med åren...
Partiet är hatat då dom inte är för en effektiv miljöpolitik. Partiet vill avskaffa kärnkraften, vilket är den enskilt stora anledningen till varför Sverige har låga koldioxidutsläpp. Partiet saknar även all förmåga vad avser reflektion. Ex ska fossila bränslen avvecklas till vilket pris som helst, trots att vetenskapen ännu inte sagt sitt. Är vi säkra på att elbilar gagnar miljön framför fossildrivna fordon när vi tar hela livscykelanalysen i betraktelse? Jämför en ny dieselbil med en Tesla, och vi kan konstatera att du måste köra ungefär mellan 15000-20000 mil för att uppnå klimatförstörelsen som enkom tillverkningen av ett Tesla batteri medför.
Partiet har t.o.m mage att subventionera el-cyklar vilket inte alls är bra för miljön.
Det finns ingen tänkande eller analytisk person som på fullt allvar röstar på miljöpartiet. Det är ett oklokt parti alternativ är på tok för ideologiskt drivet. När det gäller miljön ska vi lyssna på vetenskapen och ingenting annat.
Partiet är hatat då dom inte är för en effektiv miljöpolitik. Partiet vill avskaffa kärnkraften, vilket är den enskilt stora anledningen till varför Sverige har låga koldioxidutsläpp. Partiet saknar även all förmåga vad avser reflektion. Ex ska fossila bränslen avvecklas till vilket pris som helst, trots att vetenskapen ännu inte sagt sitt. Är vi säkra på att elbilar gagnar miljön framför fossildrivna fordon när vi tar hela livscykelanalysen i betraktelse? Jämför en ny dieselbil med en Tesla, och vi kan konstatera att du måste köra ungefär mellan 15000-20000 mil för att uppnå klimatförstörelsen som enkom tillverkningen av ett Tesla batteri medför.
Partiet har t.o.m mage att subventionera el-cyklar vilket inte alls är bra för miljön.
Det finns ingen tänkande eller analytisk person som på fullt allvar röstar på miljöpartiet. Det är ett oklokt parti alternativ är på tok för ideologiskt drivet. När det gäller miljön ska vi lyssna på vetenskapen och ingenting annat.
Självkostnadspriset på kärnkraft ligger högre än terminspriserna på el och om kärnkraften inte är konkurrenskraftig så lär vi inte få se fler kärnkraftverk oavsett vad de svenska politiska partierna tycker. Det finska exemplet med Olkiluoto 3 som blivit oerhört försenat och kostnad nästan 100 miljarder mer än budget lär avskräcka de som har haft funderingar på att i framtiden investera i ny kärnkraft.
Självkostnadspriset på kärnkraft ligger högre än terminspriserna på el och om kärnkraften inte är konkurrenskraftig så lär vi inte få se fler kärnkraftverk oavsett vad de svenska politiska partierna tycker. Det finska exemplet med Olkiluoto 3 som blivit oerhört försenat och kostnad nästan 100 miljarder mer än budget lär avskräcka de som har haft funderingar på att i framtiden investera i ny kärnkraft.
De röker väl på för mycket.
Förresten, varför förkortas Miljöpartiet MP, och inte Centerpartiet CP?
Det forskas redan på fjärde generationens kärnkraft. Faktum är att det idag är runt 50 kärnreaktorer som är under uppbyggnad. Kina gör en storsatsning på fjärde generationens kärnkraft som både kommer kunna utvinna mer energi, öka livslängden och göra reaktorerna säkrare. Jag tror tvärtemot dig att kärnkraften kommer vara en mycket attraktiv industri för investeringar de närmaste åren, inte minst när vi lär oss att utnyttja mer energi ur kärnbränslet.
Det finns kostnadsefftektiva frågetecken för produktion, men ett avvecklade hade däremot garanterat haft fundamentalt negativa komplikationer på vårt välfärdssamhälle.
Problemet med sol och vindkraft är att du inte kan lagra eller reglera produktionen efter konsumtion. Jag ser det inte heller som någon stark grund för export för ett land som Sverige, När det blåser i Sverige så blåser det även ofta i Danmark.