• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    vänsterhat skrev 2018-07-23 10:45:44 följande:
    Återigen börjar du prata om annat när du blir överbevisad. Men okej. Varför måste de ha ett fordon för tunga transporter? Kan de inte hyra en bil vid dessa fåtal tillfällen?

Jag riktar ingen ilska. Jag rikttar kritik mot MP för att de inte lever som de lär.

På samma sätt riktade jag en gång kritik mot Schyman för hennes felaktiga skatteavdrag. Det är inte okej att verka för skattehöjningar när man själv gör allt för att sänka sin egen.

SD's klimatpolitik intresserar mig inte överhuvudtaget. Jag har hört att de är profilerade i en annan fråga. Problemet är ju de övriga partiernas hållning i denna fråga.

Det är bara så konstigt att du riktar din kritik mot en partiledares äkta hälft medan du blundar för vad faktiska partiföreträdare i andra partier håller på med (titta på bilden i mitt förra inlägg). Menar du att vi i Sverige är ansvariga för vad våra partners handlingar? Det är ett synsätt som har rötterna i hederskultur och är troligen ett arv från gamla klankulturer.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Doublevision
    KillBill skrev 2018-07-23 10:55:56 följande:

Det är bara så konstigt att du riktar din kritik mot en partiledares äkta hälft medan du blundar för vad faktiska partiföreträdare i andra partier håller på med (titta på bilden i mitt förra inlägg). Menar du att vi i Sverige är ansvariga för vad våra partners handlingar? Det är ett synsätt som har rötterna i hederskultur och är troligen ett arv från gamla klankulturer.

Heder,klan vad dillar du om?
    Speciellt politiker skall tänka lite längre..
    Vad hette han i mp som hade kontakter med muslimska brödraskapet?
    Han fick ju lämna partiet,haha 
    Han tänkte inte tillräckligt.
  • KillBill
    Doublevision skrev 2018-07-23 11:31:15 följande:
    Heder,klan vad dillar du om?
    Speciellt politiker skall tänka lite längre..
    Vad hette han i mp som hade kontakter med muslimska brödraskapet?
    Han fick ju lämna partiet,haha 
    Han tänkte inte tillräckligt.

Vad tycker du att man ska kalla det när man utkräver ansvar för en handling från någon annan än den som utfört handlingen? I anda länder brukar man kalla det för hederskultur, kallas det för något annat i Sverige?

MP politikern fick lämna partiet pga. av handlingar som han själv var ansvarig för. Annat är det med Sverigedemokraten Björn Söder som får agitera för att judar inte är Svenskar men får stanna kvar i partiet.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • catfighter
    KillBill skrev 2018-07-23 11:57:43 följande:

Vad tycker du att man ska kalla det när man utkräver ansvar för en handling från någon annan än den som utfört handlingen? I anda länder brukar man kalla det för hederskultur, kallas det för något annat i Sverige?

MP politikern fick lämna partiet pga. av handlingar som han själv var ansvarig för. Annat är det med Sverigedemokraten Björn Söder som får agitera för att judar inte är Svenskar men får stanna kvar i partiet.

Det lustiga i sammanhanget är att det är du som går in och försvarar "någon annan" med löjliga argument som att hans dåliga miljöval förvärras ytterligare om han byter bil.

Andra har redan påvisat att MP's miljöpolitik inte ens fungerar i partitopparnas egen familj.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-07-22 13:21:38 följande:
    Tänk, jag gillar rätt åsikter och inte fel åsikter. Märkligt hur det kan vara.

En del avförda, dessutom många ggr avförda, skribenter slätar över nazism, rasism.

Andra skribenter slätar över SDs rasism. En del gillar den till och med. Åter andra ropar på de stora ledaren jimmie.

Romsons försvar om sin båtfärg tycker jag var fel, att IL belastas för sin mans bil anser jag också vara fel. Av fler skäl.

Det är typiskt flr SDsvansen att anklaga en kvinna för ngt som är ngn annans sak.

Det är typiskt för SDsvansen att häckla kvinnor i största allmänhet.

Det är typiskt för SDsvansen att inte vara sakliga.
    Och har man inget bättre att komma med så går det ju alltid dra in SD.
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-07-22 22:05:34 följande:
    Med dina inlägg så blottlägger du din okunskap kring klimatproblematiken. Man måste titta på ett fordons totala koldioxidutsläpp under dess livscykel. Gör man det så visar det sig att det inte är klimatsmart att byta en bil som inte är särskilt gammal och körs mindre än 300 mil per år.
    Så säg mig då hur klimatsmart det var att köpa just den bilen från början? Fanns det verkligen inga alternativ? Kanske någon lösning som skulle gjort att de inte ens behövde en bil?
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2018-07-24 03:18:04 följande:
    Så säg mig då hur klimatsmart det var att köpa just den bilen från början? Fanns det verkligen inga alternativ? Kanske någon lösning som skulle gjort att de inte ens behövde en bil?
    Haha, har du till och med tagit reda på att det var Lövins man som köpte bilen som ny för 13 år senSkrattande

Det borde få hobbyföreningen "Intresseklubben antecknar" att blekna av avund.

Nåväl, det får vara som det vill med om han köpte bilen som ny eller som begagnad, som bärare av svensk majoritetskultur kan jag bara förundras över synen på familjen som minsta möjliga ansvarsenhet och inte individen.

Och så brukar det påstås att det inte finns svensk hederskultur och svenskt klantänkandeSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • slirren
    FDFMGA skrev 2018-07-24 07:09:11 följande:
    Haha, har du till och med tagit reda på att det var Lövins man som köpte bilen som ny för 13 år senSkrattande

Det borde få hobbyföreningen "Intresseklubben antecknar" att blekna av avund.

Nåväl, det får vara som det vill med om han köpte bilen som ny eller som begagnad, som bärare av svensk majoritetskultur kan jag bara förundras över synen på familjen som minsta möjliga ansvarsenhet och inte individen.

Och så brukar det påstås att det inte finns svensk hederskultur och svenskt klantänkandeSkrattande
    Jägarsteget från bilköp till hederskultur var ett nytt grepp inom argumentationsteknik.
  • FDFMGA
    slirren skrev 2018-07-24 07:32:40 följande:
    Jägarsteget från bilköp till hederskultur var ett nytt grepp inom argumentationsteknik.
    Nja, det skulle jag inte viljja påstå. Jag har sett åtskilliga lämförelser med hederskulturellt tänkande avseende skrikhögerns attack på MP utifrån Lövins mans bilägande.

Du kan även om du studerar skrikhögerns nätaktiviteter konstatera klanliknande fenomen som t ex ett förvånasvärt avinduvidualiserat sätt att argumentera - men okej, det kanske mer har att göra med svårigheter att hävda den egna åsikten, det egna jaget, i en argumentation.

Efter vad jag förstått har skrikhögerklanen inte ens undersökt om Lövens man köpte bilen som ny eller begagnad. Ur ett hederskulturellt perspektiv borde det hastor betydelse - var den begagnad vid köpet har ju Lövins man, det vill säga MP-klanen, gjort en miljöriktig livscykelanalys i och med att bilen körs så sällan att utsläppen blir rätt blygsamma.

Åkessons svärmor har ju för övrigt uppfört sig lite tveksamt - borde inte detta vara skäl nog för Åkesson att avgåTomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk MP?