• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • PH76
    catfighter skrev 2018-07-24 12:08:21 följande:

1946 var utvandringen c:a 500 pers.

Sen dess har ökningen varit stadig.

2015 utvandrade närmare 56000 personer.

Inte helt omöjligt att en och annan skribent hoppas hamna i den statistiken i närtid. Vidare kan konstateras att utvandrare har en synnerligen hög utbildningsnivå.

Om jag har förstått statistiken jag läst runt detta rätt så kommer de flesta tillbaka till Sverige senare. Jag själv är ett bra exempel på detta. Troligtvis så kommer vi att flytta igen inom några år, för att sedan komma tillbaka til Sverige igen senare.
  • catfighter
    PH76 skrev 2018-07-24 12:51:39 följande:
    Om jag har förstått statistiken jag läst runt detta rätt så kommer de flesta tillbaka till Sverige senare. Jag själv är ett bra exempel på detta. Troligtvis så kommer vi att flytta igen inom några år, för att sedan komma tillbaka til Sverige igen senare.
    Njae, som jag uppfattar det är det bara en mindre del av de högutbildade som kommer tillbaka. Men oavsett detta så leder det ju till färre närande år i Sverige, men sen kommer de tillbaka när det är dags för de tärande åren.
  • FDFMGA
    catfighter skrev 2018-07-24 12:41:12 följande:
    Delar inte ditt intresse för skrikhögeraktivister. De är så sällsynta att de varken gör till eller från. De som vill bevara Sverige svenskt o.s.v har sällan någon intention att lämna landet.

Annars har du rätt i att de som på riktigt funderar på att lämna landet kommer att vara saknade.

Vidare ska man inte underskatta hur det utökade grova våldet påverkar människor och deras livsval. Det är idag inget konstigt att en pizzeria blir beskjuten med automatvapen, eller att en entrepenör skjuts hjäl p.g.a av en tvist. Det har blivit vanilj.
    Det är möjligt, inte desto mindre måste man dra en tydlig gräns mellan skrikhögeraktivister som fantiserar om att emigrera från ett land som enligt dem inte längre kan tillfrdsställa deras behov - och folk som verkligen flyttar utomlands.

De senare har oftast utbildning och arbetslivserfarenhet som är eftertraktad även utanför Sverige medan aktivisterna knappast har förutsättningar att kunna göra sig gällande på arbetsmarknaden i Sverige - än mindre utomlands.

Dessutom är jag ungefär lika intresserad av skrikhögeraktivister som av annat spam. Bara i den här tråden har vi en aktivist som lämnat ett tiotal svarta, det vill säga bannade, nick efter sig.

Hen är en av de personer som ofta nickar till och drömmer om att lämna sossesverige. Hen har säkert en historik av ett par hundra bannade nick som nickat till om utvandring här på FL. Men handen på hjärtat - en person som inte ens har förmåga att anpassa sig till FL:s regler, tanken på att hen ska klara av att utvandra och etablera sig i ett annat land är ju bara skrattretande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nattuw
    catfighter skrev 2018-07-24 13:05:11 följande:
    Njae, som jag uppfattar det är det bara en mindre del av de högutbildade som kommer tillbaka.
    Räknas utländska studenter in i statistiken? Det vill säga de som kommer hit och läser en högre utbildning för att sedan återvända till hemlandet.
  • PH76
    catfighter skrev 2018-07-24 13:05:11 följande:

Njae, som jag uppfattar det är det bara en mindre del av de högutbildade som kommer tillbaka. Men oavsett detta så leder det ju till färre närande år i Sverige, men sen kommer de tillbaka när det är dags för de tärande åren.

Nja, jag har bott utomlands många år på olika ställen under olika delar av livet. De allra flesta är bara borta 2-4 år och sen flyttar de hem, den största anledningen brukar vara att man ska ha fler barn eller att barnen ska börja skolan.
  • catfighter
    FDFMGA skrev 2018-07-24 13:37:47 följande:
    Det är möjligt, inte desto mindre måste man dra en tydlig gräns mellan skrikhögeraktivister som fantiserar om att emigrera från ett land som enligt dem inte längre kan tillfrdsställa deras behov - och folk som verkligen flyttar utomlands.

De senare har oftast utbildning och arbetslivserfarenhet som är eftertraktad även utanför Sverige medan aktivisterna knappast har förutsättningar att kunna göra sig gällande på arbetsmarknaden i Sverige - än mindre utomlands.

Dessutom är jag ungefär lika intresserad av skrikhögeraktivister som av annat spam. Bara i den här tråden har vi en aktivist som lämnat ett tiotal svarta, det vill säga bannade, nick efter sig.

Hen är en av de personer som ofta nickar till och drömmer om att lämna sossesverige. Hen har säkert en historik av ett par hundra bannade nick som nickat till om utvandring här på FL. Men handen på hjärtat - en person som inte ens har förmåga att anpassa sig till FL:s regler, tanken på att hen ska klara av att utvandra och etablera sig i ett annat land är ju bara skrattretande.
    Ja, det låter ju inte som den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Men som sagt, mitt intresse för skrikhögeraktivister är så pass lågt att jag inte kan avgöra om de är eftertraktade på arbetsmarknaden. Behov är intressant. Trygghet är ju ett omtalat behov. De högeraktivister du beskriver tar sig inte ens in på arbetsmarknaden och kan därmed inte välja var de vill bo. En del av dem hamnar i otrygga utanförskapsområden och väl där börjar kanske hatet att gro. Tragiskt.

Nåväl, tack så hjärtligt för dina kloka tankar.
  • catfighter
    PH76 skrev 2018-07-24 13:53:38 följande:
    Nja, jag har bott utomlands många år på olika ställen under olika delar av livet. De allra flesta är bara borta 2-4 år och sen flyttar de hem, den största anledningen brukar vara att man ska ha fler barn eller att barnen ska börja skolan.
    Som jag skrev. De tärande åren är det populärt att ta i Sverige.
  • nattuw
    catfighter skrev 2018-07-24 11:22:48 följande:
    Har MP hört talas om bilpool?

Eller kan de kanske cykla med en sten i taget?
    Eftersom det handlar om väldigt, väldigt tunga stenar så räcker nog inte max lastvikt för de bilar som finns i en bilpool till. Samma sak gäller antagligen för lastcyklar. De tunga, tunga stenarna gör att max lastvikt för transportcyklarna överskrides. Frågan är om stenarna är så tunga att de även överstiger maxvikten för ett pickupflak.
  • catfighter
    nattuw skrev 2018-07-24 14:02:03 följande:
    Eftersom det handlar om väldigt, väldigt tunga stenar så räcker nog inte max lastvikt för de bilar som finns i en bilpool till. Samma sak gäller antagligen för lastcyklar. De tunga, tunga stenarna gör att max lastvikt för transportcyklarna överskrides. Frågan är om stenarna är så tunga att de även överstiger maxvikten för ett pickupflak.
    Hur tunga är stenarna?
  • Padirac
    nattuw skrev 2018-07-24 14:02:03 följande:

Kan ju vara släpvagnsvikten som är intressant också.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?