• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Padirac
    Crash Man skrev 2018-07-24 09:01:56 följande:

En liter bensin kostar över 16:- det är en anledning att ogilla miljöpartiet.

Tror du det är dyrt sett i ett europeiskt perspektiv?
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2018-07-24 09:49:10 följande:
    Tror du det är dyrt sett i ett europeiskt perspektiv?
    Många här på FL ältar ju ständigt tanken på utvandring. Efter vad jag vet så har Sverige näst lägsta bensinpriserna i Norden, så något av följande extrembilliga länder borde i stället kunna vara ett alternativ:

Kuwait, Iran, Algeriet eller TurkmenistanSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Padirac
    FDFMGA skrev 2018-07-24 09:59:16 följande:

Många här på FL ältar ju ständigt tanken på utvandring. Efter vad jag vet så har Sverige näst lägsta bensinpriserna i Norden, så något av följande extrembilliga länder borde i stället kunna vara ett alternativ:

Kuwait, Iran, Algeriet eller Turkmenistan

Ja, jag fattar inte. Vill man flytta så är det väl bara att dra.

Jag har ju återkommande erbjudit mig att köra grejerna för en av utvandarna, men det var visst bara 'hot-air' för att få gnälla lite för personen i fråga
  • catfighter
    nattuw skrev 2018-07-24 03:18:04 följande:
    Så säg mig då hur klimatsmart det var att köpa just den bilen från början? Fanns det verkligen inga alternativ? Kanske någon lösning som skulle gjort att de inte ens behövde en bil?
    Har MP hört talas om bilpool?

Eller kan de kanske cykla med en sten i taget?
  • catfighter
    FDFMGA skrev 2018-07-24 07:09:11 följande:
    Haha, har du till och med tagit reda på att det var Lövins man som köpte bilen som ny för 13 år senSkrattande

Det borde få hobbyföreningen "Intresseklubben antecknar" att blekna av avund.

Nåväl, det får vara som det vill med om han köpte bilen som ny eller som begagnad, som bärare av svensk majoritetskultur kan jag bara förundras över synen på familjen som minsta möjliga ansvarsenhet och inte individen.

Och så brukar det påstås att det inte finns svensk hederskultur och svenskt klantänkandeSkrattande
    Individen är minsta ansvarsenhet. I en familj undviks med fördel beslut som sätter ingående individ i svårigheter. Politiken verkar inte ens fungera inom partitopparnas familjer. Då är den kanske värd att omvärdera, vad vet jag?
  • catfighter
    Padirac skrev 2018-07-24 10:36:04 följande:

Jag har ju återkommande erbjudit mig att köra grejerna för en av utvandarna, men det var visst bara 'hot-air' för att få gnälla lite för personen i fråga
    Jag lovar att skicka räkningen till dig vid ev. flytt till Valley.

Man kanske inte bara kan lämna sina anhöriga i sticket. Vem ska hjälpa gamla föräldrar när de utsätts för skadegörelse, hot och lurendrejerier av diverse mindre nogräknade individer? Polisen? Fniss!
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2018-07-24 10:36:04 följande:

Ja, det var mer egodrive i utvandrarna förr, de drog sig inte för att slita för brödfödan.

En del av dagens utvandringsromantiker är nog mest av fågelungekaraktär, vana att bli servade så fort de piper - så de blir förblir nog i pipstadiet såvida du inte erbjuder dig att följa med och flaskmata dem och hjälpa dem tillrätta i en för dem okänd bidragsdjungel.
  • catfighter
    FDFMGA skrev 2018-07-24 11:47:20 följande:
    Ja, det var mer egodrive i utvandrarna förr, de drog sig inte för att slita för brödfödan.

En del av dagens utvandringsromantiker är nog mest av fågelungekaraktär, vana att bli servade så fort de piper - så de blir förblir nog i pipstadiet såvida du inte erbjuder dig att följa med och flaskmata dem och hjälpa dem tillrätta i en för dem okänd bidragsdjungel.
    1946 var utvandringen c:a 500 pers.
    Sen dess har ökningen varit stadig.
    2015 utvandrade närmare 56000 personer.

Inte helt omöjligt att en och annan skribent hoppas hamna i den statistiken i närtid. Vidare kan konstateras att utvandrare har en synnerligen hög utbildningsnivå.
  • FDFMGA
    catfighter skrev 2018-07-24 12:08:21 följande:
    1946 var utvandringen c:a 500 pers.
    Sen dess har ökningen varit stadig.
    2015 utvandrade närmare 56000 personer.

Inte helt omöjligt att en och annan skribent hoppas hamna i den statistiken i närtid. Vidare kan konstateras att utvandrare har en synnerligen hög utbildningsnivå.
    Javisst.

Tack vara EU så finns det stora möjligheter att flytta utomlands för den som så önskar och som har förmåga att försörja sig.

Men nu syftade jag inte på dem utan på skrikhögeraktivisterna som tycks ha ett ständigt pockande behov av att beklaga sig över Sverige samtidigt som de skriker ut att de minsann ska emigrera.

Generellt är utvandare mer företagssamma, drivna och benägna att försöka påverka de egna omständigheterna än vi övriga och just därför blir det löjeväckande med de bortskämda utropen från personer som inte ens är förmögna att hålla ihop ett resonemang att de ska utvandra.

Vart i så fall - närområdet, det vill säga de Nordiska ländrna, är knappast intresserade av att behöva försörja det här klientelet.
  • catfighter
    FDFMGA skrev 2018-07-24 12:22:18 följande:
    Javisst.

Tack vara EU så finns det stora möjligheter att flytta utomlands för den som så önskar och som har förmåga att försörja sig.

Men nu syftade jag inte på dem utan på skrikhögeraktivisterna som tycks ha ett ständigt pockande behov av att beklaga sig över Sverige samtidigt som de skriker ut att de minsann ska emigrera.

Generellt är utvandare mer företagssamma, drivna och benägna att försöka påverka de egna omständigheterna än vi övriga och just därför blir det löjeväckande med de bortskämda utropen från personer som inte ens är förmögna att hålla ihop ett resonemang att de ska utvandra.

Vart i så fall - närområdet, det vill säga de Nordiska ländrna, är knappast intresserade av att behöva dförsörja det här klientelet.
    Delar inte ditt intresse för skrikhögeraktivister. De är så sällsynta att de varken gör till eller från. De som vill bevara Sverige svenskt o.s.v har sällan någon intention att lämna landet.

Annars har du rätt i att de som på riktigt funderar på att lämna landet kommer att vara saknade.

Vidare ska man inte underskatta hur det utökade grova våldet påverkar människor och deras livsval. Det är idag inget konstigt att en pizzeria blir beskjuten med automatvapen, eller att en entrepenör skjuts hjäl p.g.a av en tvist. Det har blivit vanilj.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?