• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • EnBoll

Inget glatt besked förstås, börjar bli van. Fick mens idag på bim, fick köra igång en ny omgång nu så börjar med gonal-f imorgon. Blir fjärde omgången med dom här sprutorna :( känns så ledsamt..

• frucgsvensson

Enboll: åh :( vad tråkigt! Jag känner också en enorm sorg över detta. Är ivf uteslutet för er? Kan ju ändå säga igen (fast jag själv tycker likadant som dig) att tre försök faktiskt inte är så mycket! Det tar som sagt upp till ett år för andra, och nu har vi ju båda vi två haft ägglossning tre gånger, alltså tre chanser! Tänk vad mycket det är som ska klaffa egentligen. Det är ju sjukt hur mycket barn det finns med tanke på allt som ska klaffa. Kämpa på nu!

• frucgsvensson

Mandelmassa: Jag frågade min läkare hur vanligt det var att ovitrellen inte gav ägglossning, och han sa att det inte alls är vanligt! Till 99% säkerhet så får man ägglossning med den. Att du inte har några biverknibgar/symtom efter behöver ju inte betyda någonting. Får du symtom på andra mediciner som det står om i bipacksedeln? Det händer inte ofta för min del att jag får några biverkningar av t.ex penecellin osv. Håller tummarna att det går vägen för er! :)

• EnBoll

Frucgsvensson, ja ivf är uteslutet då vi har ett barn (som blev till naturligt - hur nu det gick till?) Så vi får isåntfall bekosta det själva, det känns lite som att det är nu eller aldrig! Hur många försök brukar man få göra med sprutorna? Funderar ni på ivf?

• JenMark

Ska kontakta kliniken imorgon.. Fortfarande ingen mens... Va äre som (inte) händer i kroppen min?! :( Sååååå tröttsamt. Vart är mensen om jag nu ändå inte är gravid. Mysko som sagt... Suck.

EnBoll: Men neeej va trist. 
    Usch, lider med er alla som pinkat negativt, känns som en slag i magen varje gång man tittar på de där nedrans testet.... 

• JenMark
    EnBoll skrev 2014-11-26 20:13:03 följande:

Frucgsvensson, ja ivf är uteslutet då vi har ett barn (som blev till naturligt - hur nu det gick till?) Så vi får isåntfall bekosta det själva, det känns lite som att det är nu eller aldrig! Hur många försök brukar man få göra med sprutorna? Funderar ni på ivf?

Samma här, har blivit erbjuden IVF men dom pengarna finns inte.. :( Så vi kämpar på... Gjort 4 försök nu än så länge.
  • Decibel84

gjort spolning och väntar nu på att killen ska lämna blodprov så vi kan gå vidare med vad som komma skall.
    super stressigt på jobbet nu så jag kan inte vara borta heller....vilket gör  mig ännu mer stressad, vill ju ha alla besök klara nu och se vad vi kan göra härnäst

och på allt detta så behöver killen åka iväg, när jag har ÄL!

vetinte alls va nästa steg är för oss,
    pregotime trodde jag man bara kunde få vid oregelbunden mens, men så var ju inte fallet
    IVF kan vi inte göra
    så jag undrar va nästa steg blir,

• Mandelmassa

Frucgsvensson: ok, tack, jag är så trött på min egen nojjighet. Om jag får Ovitrelle för att ägget ska lossna så borde det ju göra det. Måste bara alltid tänka tvärtom. Nu ska jag för första gången sen allt detta började INTE testa innan utsatt datum. Och dit är det mer än en vecka (Sophiahemmet tog i så det knakade framåt). Varför ska det vara så svårt att låta bli. Kan inte tänka på nått annat.

• Decibel84
    Mandelmassa skrev 2014-11-26 21:00:21 följande:

Frucgsvensson: ok, tack, jag är så trött på min egen nojjighet. Om jag får Ovitrelle för att ägget ska lossna så borde det ju göra det. Måste bara alltid tänka tvärtom. Nu ska jag för första gången sen allt detta började INTE testa innan utsatt datum. Och dit är det mer än en vecka (Sophiahemmet tog i så det knakade framåt). Varför ska det vara så svårt att låta bli. Kan inte tänka på nått annat.

åh, sophiahemmet, dit går jag också!
    hur långt har du kommit i din utredning?
  • frucgsvensson

EnBoll: Ahaa, okej. Jag förstår att inte de pengarna finns kanske heller. Vad kostar det egentligen?

Ja, vi funderar på ivf. Mest bara för att vi vet egentligen inte hur äggkvaliteten är, och att det såklart ger större chans eftersom det är så kontrollerat. Men jag tog upp detta med sköterskan där jag går och hon tyckte absolut att det kan vara en idé att gå vidare, mest för att bespara oss känslomässigt. Jag frågade också om det var absolut onödigt att vi gör dom här hormonbehandlingarna, men det tyckte hon inte. Hon sa att läkaren jag går till är väldigt rak i den här frågan och han skulle absolut säga till om han tycker att vi borde gå vidare, och det har han inte gjort. Jag reagerar väldigt bra på behandlingen och det gäller ju att det ska klaffa. Jag har dessutom blivit gravid på pergotime enkelkur, som blev ett missfall två dagar efter plusset. Sen kan ju vad som helst ha hänt med äggkvaliteten sedan dess såklart. Men, vi funderar mest på ivf pga det känslomässiga alltså. Och chanserna såklart. Men vi ska försöka ett par gånger till med det här.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?