• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Anna84

Jag har blivit så fruktansvärt känslig så d nästan är löjligt! Jobbar på järnvägen inom service, vi är ju väldigt utsatta för otrevliga människor som ofta tyvärr kan bli väldiga personliga påhopp....jag brukar aldrig ta åt mig om nån säger nåt eller iallafall väldigt sällan, men nu för tiden är d nästan så jag tjuter varje gång nån säger nåt elakt! Det är riktigt jobbigt måste jag säga....är väl ganska vanligt antar jag men ville gnälla av mig lite

• Kaye
    Anna84 skrev 2014-05-10 21:43:59 följande:
    Jag har blivit så fruktansvärt känslig så d nästan är löjligt! Jobbar på järnvägen inom service, vi är ju väldigt utsatta för otrevliga människor som ofta tyvärr kan bli väldiga personliga påhopp....jag brukar aldrig ta åt mig om nån säger nåt eller iallafall väldigt sällan, men nu för tiden är d nästan så jag tjuter varje gång nån säger nåt elakt! Det är riktigt jobbigt måste jag säga....är väl ganska vanligt antar jag men ville gnälla av mig lite

Haha samma här. Tar åt mig jättelätt om någon säger något som låter fel, sånt som jag intr ägnat en tanke åt förut. Hoppas det är något som går över rätt snart, är ganska jobbigt i längden. :P
  • Kittten
    Kaye skrev 2014-05-11 22:35:00 följande:

Haha samma här. Tar åt mig jättelätt om någon säger något som låter fel, sånt som jag intr ägnat en tanke åt förut. Hoppas det är något som går över rätt snart, är ganska jobbigt i längden. :P
    Jag har hört att det blir värre haha. Men man har ju en ursäkt åtminstone! 
  • Annapanna91
    S90 skrev 2014-05-09 19:27:37 följande:
    Hej!

Jag är gravid i vecka 14, och har BF kring 9 november. Men väljer att vara anonym då många i vår omgivning inte vet om det än.

Jag ser att många ska/har gjort KUB, där jag bor är det frivilligt och jag har knappt vetat vad det är. Jag är 24 år och känner att det inte är nödvändigt(?) Ni som valt att göra KUB, varför väljer ni det? Kan man få reda på kön? Berätta era upplevelser! Dom som är under 35 menar jag nu. Och i vilken vecka gör man det?

/Nyfiken :)

Jag gjorde de mest för att min man ville göra alla tester som gick samt att jag ville se bebisen i ultraljud för att få ett litet livstecken i och med att jag mått förvånansvärt bra hela graviditeten och att de inte syns alls att jag ens är gravid (är nu i vecka 14(13+1) och ser fortfarande ingen mage), så de va en ren lättnad att få se det lilla hjärtat ticka på. Och att risken för kromosomfel va den lägsta var ju bara en bonus att få reda på :) gjorde de i vecka 12+3
  • Anna84

Kittten och kaye: jag har hört desamma att d ska bli värre med tiden. Pratade med min mamma idag om just d där med attman är så känslig och då sa hon just d att d är bara början det blir värre tillslut med det mesta....herregud stackars min man hahahaha

• Kittten
    Anna84 skrev 2014-05-12 18:22:15 följande:
    Kittten och kaye: jag har hört desamma att d ska bli värre med tiden. Pratade med min mamma idag om just d där med attman är så känslig och då sa hon just d att d är bara början det blir värre tillslut med det mesta....herregud stackars min man hahahaha
    Hahah ja... tycker synd om min karl också. Idag började jag gråta när vi inte hade brunsås hemma, var så fruktansvärt sugen på köttbullar med brunsås...
  • Tina80

Var på spec-mvc idag och fick se vår lilla miniatyrbebis därinne =)
    v 11+0 (12) idag ..

känns långt kvar men det känns åtminstone mer positivt den här gången :) 
    Var på så bra humör så vi åkte in och klämde o kände på lite barnvagnar på hemvägen :D
    Är ju ett ett  helt företag det där vad man ska ha för nått så lika bra att vara ute i god tid :) 

• Visa

Hej svejs!

Jag kastar mig med här! Är i vecka 15 nu och börjar äntligen kunna se fram emot nästa bäbis. Hade precis börjat jobba igen efter att ha varit hemma med ettåringen när den här lilla överraskningen dök upp; våren har varit en följetång med jobbiga saker i familjen, jag mådde illa som fasen och hade längtat SÅ efter att få va "min egen" igen efter graviditet och skrikbäbis och lång amning med alldeles för lågt BMI som resultat. Men nu så! Fint KUB-test och återvändande krafter! Here we go again! :)
    Lägger till mig i BF-listan också.

Mjölkchoklad, BF 2 November, Skåne 
    Eljesa, BF 3 November, Växjö 
    Visa, 35 år, BF 9 november, Värmland
    Rosalack, BF 11 November, Strängnäs 
    Annabanana, BF 11 November, Stockholm 
    EmmaEngström, 24år BF 12 November, Ystad Skåne
    Kaye, BF 13 november, Bohuslän
    Lmillan, BF 14 November, Stockholm 
    Petite87, BF 15 November, Luleå 
    Carolinals, BF 16 November ca, Stockholm 
    kristin10, BF 17 November, Finland 
    Nadde, BF 18 November, Skövde 
    Thea O Tvåan BF 18 November Skåne 
    Kittten 22 år, BF 18 November, Haninge, Stockholm 
    Eemmacf, 20 år, BF 20 november, Östersund
    EmiliaGK, BF 21 november, Alvesta (Småland)
    Frökenfräken82, BF 22 November, Växjö 
    Finder, 24 år, BF 23 November, Skellefteå 
    EnglaAlvaTredje, BF 24 November, Ludvika (Dalarna) 
    Tina80, 33 år, BF 27 November, Smedjebacken 
    Mimmzan, BF 27 november, Avesta, dalarna 
    Elan90, BF 28 November, Västerbotten (Skriver stad senare) 
    samantha80, BF 28 November, Axelvold, Skåne

• Rosarosen

Här har ni även mig.

Rosarosen, BF 13 November, Stockholm
    Elan90, BF 28 November, Västerbotten (Skriver stad senare) 

• elan90
    Vi var på vårt första UL idag hos en privatklinik. ALLT såg kanonbra ut och bebis sprattlade och slog volter <3 Jag fick BF flyttat 6 dagar tillbaka så jag ändrar i listan :)

Rosarosen, BF 13 November, Stockholm
    Elan90, BF 21 November, Umeå

Svar på tråden Novemberbarn 2014