Novemberbarn 2014
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
Då har vi varit på rul. Var en frisk liten välutvecklad bebis. Och vår son ska få en lillebror. Så bikarbonat testet var missvisande då de visade flicka.
Då har vi varit på rul. Var en frisk liten välutvecklad bebis. Och vår son ska få en lillebror. Så bikarbonat testet var missvisande då de visade flicka.
BF enligt rul 15 oktober. Dock sa en Gyn bara för en vecka sedan 10 oktober och vid tidigare två Gyn undersökningar 10oktober. Hade inte fått ett plus vid den tiden som jag plussa om jag nu skulle ha bf 15 oktober. Så 10oktober går jag på. Så får vi sen se.
Hej!
Jag är gravid i vecka 14, och har BF kring 9 november. Men väljer att vara anonym då många i vår omgivning inte vet om det än.
Jag ser att många ska/har gjort KUB, där jag bor är det frivilligt och jag har knappt vetat vad det är. Jag är 24 år och känner att det inte är nödvändigt(?) Ni som valt att göra KUB, varför väljer ni det? Kan man få reda på kön? Berätta era upplevelser! Dom som är under 35 menar jag nu. Och i vilken vecka gör man det?
/Nyfiken :)
BF enligt rul 15 oktober. Dock sa en Gyn bara för en vecka sedan 10 oktober och vid tidigare två Gyn undersökningar 10oktober. Hade inte fått ett plus vid den tiden som jag plussa om jag nu skulle ha bf 15 oktober. Så 10oktober går jag på. Så får vi sen se.
Hej!
Jag är också i v 14, väntar mitt 4:e barn och har precis gjort KUB. Jag är 33 snart 34. När jag väntade mina två äldsta barn gjorde jag inget kub men de sista gångerna har jag gjort det. När jag väntade tredje barnet ville min man att vi skulle göra kub och jag var skeptisk, jag var ju bara 30 och hade två friska barn. Någonting sa väl i magkänslan hos min man att vi skulle göra det. Jag såg det bara som ett tillfälle att få se bebisen på ul. Men det visade sig vara något som stämde med hans magkänsla. Barnet i magen hade nämligen trisomi 13 och skulle troligen inte överleva graviditeten och förlossningen och i så fall få ett kort och smärtsamt liv i några veckor. Så vi valde efter moderkaksprov då att avbryta i v 15. Efter detta har jag fått ett friskt barn och väntar nu alltså min 4:e. Vi fick bra siffror den här gången och jag känner mig trygg i att fortsätta utan fvp eller mkp. Men helt säker kan man ju aldrig vara förstås. Vi fick nu 1:1600 för trisomi 21 (Downs syndrom) och 1:17000 för både trisomi 13 och 18.
Det som irriterar mig lite är att det överallt står att kub är ett test för att se om barnet har Downs syndrom. När det i själva verket kanske är ännu viktigare att veta risken för de andra två trisomierna som inte är förenliga med liv (i så fall väldigt kort och ofta väldigt smärtsamt). Jag är kanske lite överkänslig pga det här, men jag skulle nästan önska att alla fick göra kub. Men det kanske skulle skapa mycket oro också pga siffrorna... Den gången barnet hade trisomi 13 hade jag 1:189 på kub. Hoppas att ingen här behöver gå igenom samma sak.
Oj det här blev långt
Hej hopp! Hoppas allt är fint med er alla :). Gravid i v 11 med 5:e barnet, väljer att vara anonym för vi har inte berättat för någon än. Kanske inte utgången blir som tänkt heller, har liggläge efter att ha blödit lite i 2 dagar så får väl hänga här då da!
Trött på att vara trött nu! När brukar tröttheten gå över? Jag fungerar ju inte.