• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • EnPetra

Sockerpian, så kul! Lycka till! 

Idag ska jag åka till vårdcentralen och vaccinera mig för säsongsinfluensan. Någon mer har gjort/ska göra det? 

Brukar inte vaccinera mig mot den, men tänkte att det kanske är bra när man har en liten en som man kan smitta om man får det. 

Vad är era tankar om att vaccinera sig? 

• isabellab

Min man och jag ska också vaccinera oss. Blir på fredag eller måndag, har precis haft förkylning och feber och grejer så vill vara helt frisk innan jag tar den.

Tycker det känns skönt att ta den, främst för bebisens skull med smittorisken och även att slippa bli däckad själv med en alldeles ny liten här hemma sen.

EnPetra skrev 2014-11-04 12:55:09 följande:

Sockerpian, så kul! Lycka till! 

Idag ska jag åka till vårdcentralen och vaccinera mig för säsongsinfluensan. Någon mer har gjort/ska göra det? 

Brukar inte vaccinera mig mot den, men tänkte att det kanske är bra när man har en liten en som man kan smitta om man får det. 

Vad är era tankar om att vaccinera sig? 

• nanna100

Var hos barnmorskan idag, 4 dagar kvar till BF.... just nu känns det väldigt lugnt och hon kommer säkert stanna ett tag till där inne i mörkret. Trodde faktiskt inte att den här sista väntan skulle vara så jobbig som den faktiskt är... Nu är jag trött på att vara gravid och är så nyfiken på hur vår dotter kommer se ut. Samtidigt kommer jag nog sakna magen sen för jag tycker ändå om min gravida kropp...

Haft huvudvärk några dagar nu men blodtrycket var lika bra som innan, så det är väl något annat... Vi testade att göra en hinnsvepning också men min kropp var väl inte riktigt redo för det, så blir ett nytt försök nästa vecka om hon inte valt att titta ut innan dess.

Hur fördriver ni dagarna??

• Victoria84

Åh vad spännande!

Så ni har inskrivning dagen före? Stannar ni där över natten eller får du sova hemma?

Jag ska skriva in mig samma dag, torsdag kl 7. Ska ha duschat och tvättat håret på morgonen. Fasta från midnatt. På vår förlossning har de skiftbyte kl 9 så efter det ngn gång blir snittet. De gör tydligen två planerade snitt per dag. Så kommer inget akut i mellan bör lilleman vara ute på fm el runt lunch.

Jag längtar ihjäl mig samtidigt som det hela känns lite läskigt. Men det ska nog gå bra.

sockerpian skrev 2014-11-04 12:12:38 följande:

Tack <3 sitter nu i bilen på väg in till förlossningen, inskrivning 13.00 :)

I morgon får vi äntligen träffa Olle <3

När ska du in? Fått tiden för snittet än? Vi får nog inte veta förräns i mornbitti :)

Jag håller er uppdaterade :)

• Pell

Oj oj vilket dåligt tålamod, blir nästan rädd för mig själv. Det är liksom inte jag! Rev i ren frustration sönder pysslet jag kämpat med och la mig på sängen i stället med gråten i halsen. Vad hände? Brukar ha jättebra tålamod och alltid fått höra det men inte idag....

• Pell

Och vad avundsjuk jag blir på er som snart får träffa era små!!!0

• Missimissi

Spännande med er som har planerade snitt här i dagarna!! Så märkligt men fantastiskt och skönt attt redan nu veta sin bebis födelsedag! Hoppas allt går bra -alla jag känner som har haft planerade snitt har varit väldigt nöjda med dem!

Angående hur man fördriver tiden, nu har jag inte varit hemma lika länge som många andra (tredje veckan denna vecka) men hittils är det inget problem. Jag försöker bara göra saker som jag vet kommer bli svårt att hinna med de kommande året/åren. T. ex

-Jag läser morgontidningen och äter frukost i lugn och ro när maken och dottern gått iväg till jobb och dagis.

-Ringer mamma/pappa eller min föräldralediga brorsa för att prata en liten stund (brukar ta en om dagen tar ca 40-60 min)

-Duschar eller badar låååångsamt med alla rengöringsrutiner, peeling, smörj, rakar ben, ansiktsmask, hårinpackning ja sån där "ta hand om sig själv lyx" som kommer lätt bli bortprioriterat sen. Är extremt noga med tandtråd, sitter lääänge på toa med en bok m m.

-sen sover jag 1-2 h för det mesta

-äter en långsam lunch framför en tv-serier (Netflix, Viaplay)

-däremellan kanske jag kör någon tvättmaskin, plockar lite hemma och småpysslar med papper/räkningar

-sen har man ju mvc besök eller småprojekt vissa dagar som tar tid (utvecklingssamtal på dagis och ska åka och lägga däck på bilen imorgon t ex), ibland bokar jag in en lunch med en kompis i stan men kände igår att det var nog sista gången jag åker in dit innan födseln då det blir för jobbigt med kollektivtrafik/gå runt där.

-hänger mycket på fl -kan ju ta hur mycket tid som helst

Ja sen är oftast det dags att hämta dottern på dagis innan jag ens hunnit bli uttråkad (snarare tvärtom hinner aldrig med det jag tänkt mig men prioriterar de softa lugna grejerna haha). Brukar hämta vid 15-16 beroende på dagsform. Därefter går ju allt i ett med dottern, middag mm tills hon lägger sig vid 19:30 (mannen och jag hjälps åt när han kommer hem vid 18:30-19, men beroende av dagsform vill jag ju göra så mkt som möjligt själv med henne nu innan bebis kommer).

Från 19:30 framåt hänger jag framför tv/ipad och slösurfar alt kolla på någon serier och äter godsaker ! (man får passa på!) Sen är det dags att sova vid 22 och så börjar allt om igen nästa dag.

Väldiigt behaglig tillvaro även om jag såklart minst en gång om dagen bryter ihop lite och bara vill ha ut honom nu så är jag 90% av tiden ändå ganska lugn och försöker njuta av mitt slappa liv... 1 vecka kvar till bf idag så fråga mig om jag är lika lugn och positiv om en vecka haha (I think not)

• Krickelin med Naemi

Lycka till sockerpian imorgon!

Myc, jag känner igen mig helt i det du skriver. Att det känns som första gången fast med två nyfikna barn som är med hela vägen. Att man känner sig grön och nervös, trots att man är erfaren och trygg.

Idag har jag varit med min dotter i skolan en dag. Mitt tålamod är ju hemskt. Tur att jag inte är lärare, min stressnivå är skyhög nu. Men dottern är nöjd över att jag satt med och det är det viktigaste

• sockerpian

Tack allihopa <3

Vi har fått ett rum på förlossningen nu, ligger o läser en tidning o väntar på den sista informationen från narkosläkaren, sen ska vi ut och äta någon god middag o sen blir det film på datorn innan vi somnar i våra sjukhussängar :)

Här är det också 2 snitt-tider varje torsdag men de dubbelbokade mig så jag fick en tid på onsdagen i stället, tror det blir på fm iaf.

Vi valde att ligga över för att slippa stressa på morgonen, annars har vi ca 1 timme hit. Passar på att gå ut på restaurang o bara mysa i kväll..i morgon blir det annat mys <3 härligt!

Svar på tråden Bebis november 2014