Spännande med er som har planerade snitt här i dagarna!! Så märkligt men fantastiskt och skönt attt redan nu veta sin bebis födelsedag! Hoppas allt går bra -alla jag känner som har haft planerade snitt har varit väldigt nöjda med dem!
Angående hur man fördriver tiden, nu har jag inte varit hemma lika länge som många andra (tredje veckan denna vecka) men hittils är det inget problem. Jag försöker bara göra saker som jag vet kommer bli svårt att hinna med de kommande året/åren. T. ex
-Jag läser morgontidningen och äter frukost i lugn och ro när maken och dottern gått iväg till jobb och dagis.
-Ringer mamma/pappa eller min föräldralediga brorsa för att prata en liten stund (brukar ta en om dagen tar ca 40-60 min)
-Duschar eller badar låååångsamt med alla rengöringsrutiner, peeling, smörj, rakar ben, ansiktsmask, hårinpackning ja sån där "ta hand om sig själv lyx" som kommer lätt bli bortprioriterat sen. Är extremt noga med tandtråd, sitter lääänge på toa med en bok m m.
-sen sover jag 1-2 h för det mesta
-äter en långsam lunch framför en tv-serier (Netflix, Viaplay)
-däremellan kanske jag kör någon tvättmaskin, plockar lite hemma och småpysslar med papper/räkningar
-sen har man ju mvc besök eller småprojekt vissa dagar som tar tid (utvecklingssamtal på dagis och ska åka och lägga däck på bilen imorgon t ex), ibland bokar jag in en lunch med en kompis i stan men kände igår att det var nog sista gången jag åker in dit innan födseln då det blir för jobbigt med kollektivtrafik/gå runt där.
-hänger mycket på fl -kan ju ta hur mycket tid som helst
Ja sen är oftast det dags att hämta dottern på dagis innan jag ens hunnit bli uttråkad (snarare tvärtom hinner aldrig med det jag tänkt mig men prioriterar de softa lugna grejerna haha). Brukar hämta vid 15-16 beroende på dagsform. Därefter går ju allt i ett med dottern, middag mm tills hon lägger sig vid 19:30 (mannen och jag hjälps åt när han kommer hem vid 18:30-19, men beroende av dagsform vill jag ju göra så mkt som möjligt själv med henne nu innan bebis kommer).
Från 19:30 framåt hänger jag framför tv/ipad och slösurfar alt kolla på någon serier och äter godsaker ! (man får passa på!) Sen är det dags att sova vid 22 och så börjar allt om igen nästa dag.
Väldiigt behaglig tillvaro även om jag såklart minst en gång om dagen bryter ihop lite och bara vill ha ut honom nu så är jag 90% av tiden ändå ganska lugn och försöker njuta av mitt slappa liv... 1 vecka kvar till bf idag så fråga mig om jag är lika lugn och positiv om en vecka haha (I think not)