Servalusa skrev 2014-11-06 20:30:36 följande:
Var till bm idag, bf-11(barn nr 3) och det visade sig att bebis fortf ligger långt upp och är rörlig. Enligt bm kunde en vattenavång innebära att navelsträngen följde med vattnet och blev tilltäppt om huvudet tryckte på. Därför skulle jag lägga mig ner omedelbart och ringa förlossningen, samt ligga ner under resan till förlossning. Tänkte när hon sa det att de inte skulle va nån konst tills jag kom hem och började fundera på vad jag gör om jag inte är hemma utan på affären ex. Kan ju inte lägga mig platt där bara sådär upp och ner med 2 barn heller.. nu vill jag knappt gåutanför dörren för att slippa de senariot..
någon som har erfarehet av detta och vet hur noga det är att genast lägga sig eller borde jag kunna gå hem innan? Har ca 100 m till affären men bor 3 trappor upp..
Jag skulle lägga mig ner direkt! Har en vän vars navelsträng följde med en värk ut under en undersökning på BB (de va inne för att bli igångsatta och barnet var inte Fixerat ännu) Det blev akutsnitt direkt..
Du får se till att ha mobilen me dig jämt å ringa en ambulans ifall de skulle hända, så kommer nån fort å kan hjälpa dig med barnen också ;)