• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Pell
    yousofajn skrev 2014-11-08 22:54:36 följande:

Hej allihop!

Har aldrig skrivit här men läst mycket utav det ni skrivit. Jag har BF 19e november men har nu fått en tid för igångsättning på torsdag pga. Gravidklåda, så skönt!

Men har även "läckt" lite sedan i torsdags och varit inne på förlossningen två gånger men blivit hemskickad för att de sagt att de inte tror att det är fostervatten då det brukar rinna konstant då. Någon som har erfarenhet utav detta? Känner mig fortfarande orolig och det känns inte alls som att det bara är flytningar..

För mig rann det inte konstant, kom hyffsat mycket först sen kom det typ stötvis.
  • Karra

8 nov kl22:17 kom hon ut med värsta farten, 3tim 17min tog det! Tufft men så skönt att ha det gjort!!! Nu ligger vi och myser på Årstavikens BB hotell!!!
  • isabellab

Åh lilla sötis!! Stort grattis!

Karra skrev 2014-11-09 13:31:01 följande:

8 nov kl22:17 kom hon ut med värsta farten, 3tim 17min tog det! Tufft men så skönt att ha det gjort!!! Nu ligger vi och myser på Årstavikens BB hotell!!!

• yousofajn

Tusen tack för alla bra svar!

Har tid hos min barnmorska imorgon och hoppas hon ska kunna hjälpa mig. Känns inte kul att gå och oroa sig ända till torsdag..

Men jag är nästan säker på att det är fostervatten!

Håller er som vill uppdaterade :)

• sessan885

29/10 kom vår lille pojk ut med planerat kejsarsnitt.
    Kl 15.23 , 48 cm lång och vägde 3455 gram.

• Missimissi
    Karra skrev 2014-11-09 13:31:01 följande:

phpWSkcOp58586.jpg

Stort stort grattis !! Vilken goding och vad snabbt det gick!
  • Missimissi
    Myc skrev 2014-11-09 15:28:10 följande:

Grattis till alla nyfödda bebisar och nyblivna mammor! Och pappor såklart!

Här står det fortfarande lika stilla smile1.gif

Suck -jag hoppas verkligen att det drar igång för dig med. Allt lugnt här med men dotterns vattkoppor är i allafall betydligt mkt bättre idag och hon mår bättre så jag känner inte samma panik över att det inte får dra igång idag som jag gjorde igår.

Blir dock en tuff vecka när man inte har den avlastning som dagis ändå ger ett par timmar om dagen och maken jobbar...som tur är kommer mamma och syster och hjälper mig lite ett par timmar om dagen.

Bf -2 idag -trodde nog aldrig att jag skulle nå bf den här gången men tji fick jag
  • Myc

Jag tänker faktiskt inte så mycket på det just nu. Rätt säker på att det blir nästa söndag m igångsättning för tecknen har varit så vaga hittills.

Fy fasen vad jobbigt m vattkoppor! Känner mig inte alls upplagd för några barnsjukdomar just nu så jag hoppas de håller sig friska närmaste veckan. Trist väder också denna helg m regn och mörker och trötta barn som skaver på varandra och faktiskt inte varit på sina bästa humör, vilket antagligen smittat av sig från oss som känner oss lite energilösa. Ska stänga av hela världen imorrn när resten av familjen sticker iväg till jobb och skola. Behöver vara ensam lite känner jag.

Missimissi skrev 2014-11-09 18:53:15 följande:

Suck -jag hoppas verkligen att det drar igång för dig med. Allt lugnt här med men dotterns vattkoppor är i allafall betydligt mkt bättre idag och hon mår bättre så jag känner inte samma panik över att det inte får dra igång idag som jag gjorde igår.

Blir dock en tuff vecka när man inte har den avlastning som dagis ändå ger ett par timmar om dagen och maken jobbar...som tur är kommer mamma och syster och hjälper mig lite ett par timmar om dagen.

Bf -2 idag -trodde nog aldrig att jag skulle nå bf den här gången men tji fick jag

Svar på tråden Bebis november 2014