• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Missimissi
    Elmiina skrev 2014-11-06 10:26:36 följande:

Igår kom en perfekt liten tjej till världen. En superbra förlossning och vi mår bra :) 4085g och 51cm lång. Är såååå lycklig!!

Åh stort stort grattis! Äntligen!!
  • Missimissi
    isabellab skrev 2014-11-06 10:29:14 följande:
    Spännande! Ja jag köpte en i bambu-materialet av en tjej som födde redan i v26 så hon hann inte ens använda sin. Mätte magen i månad 8 så hoppas M ska funka. Tänkte annars att man kan sy dit mer kardborreband, eller köpa en till, för funkar det så är det ju lätt värt det! Känns skönt med det extra mag-och ryggstödet kan jag tänka också. Den ligger i bb-väskan redo :)
    Elmiina skrev 2014-11-06 10:26:36 följande:

Igår kom en perfekt liten tjej till världen. En superbra förlossning och vi mår bra :) 4085g och 51cm lång. Är såååå lycklig!!

Grattis!! Så underbart! Mys och njut!!
    Spännande -vi får recensera! Jag köpte en vanlig i medium (enligt mått nu -12 behövs det) men tror ändå att jag på grund av all vätska och att jag trots allt är rätt liten mest kommer använda small så den köpte jag i bambu).

Hade nog inte tänkt att ta med till bb dock men det kanske man borde nu när du säger det...
  • Krickelin med Naemi

Elmiina: Stooort grattis! Va härligt att allt gick bra!!!

Missimissi: varför ska man ha en belly bandit? Vad är det? En gördel? Tänk att man alltid kan lära nåt nytt

• Zolie

Ang belly bandits så lånade jag en medium av en vän förra gången, å den va alldeles för stor fast jag hade gått upp över 20 kilo! ;) Denna gång får de bli en vanlig tygkorsett (packat i BB väskan) De ska väl inte va "lika bra" som en bellyB, men när jag googlade lite så ser de som dom rekommenderar på vissa sidor inte alls ut som en bellyB, utan de har massa mer saker att dra åt.. Så jag tänker att en vanlig korsett borde ju också funka :)

• Myc

Har också funderat på nån form av korsett men har inte blivit av. Man ska ju gärna börja direkt har jag hört om det ska fungera som bäst. Är så energilös så jag orkar nog inte ens googla upp nån

Fy vad jag är gnällig och hemsk men nu tycker jag det räcker m väntan..,

Mannen bjöd ut mig på god mat i förrgår efter sitt jobb när jag var som deppigast och har lovat att bjuda på en semestertripp till våren som pepp nu för dessa sista dagar.

Blev lite extra tungt nu efter att pappa dog i lördags och med massa samtal som ska ringas mitt i alltihop...tur ändå att bebisen inte kom på bf för då hade de kommit och gått på samma dag...

• Elmiina

Jag har köpt en waist trainer. Googla, de sån som tex kim kardashian använder.

Tack för alla gratulationer :)

• Myc

Aha låter roligare att spara till sen, vilken sort köpte du? Finns så många olika.

Elmiina skrev 2014-11-06 17:52:08 följande:

Jag har köpt en waist trainer. Googla, de sån som tex kim kardashian använder.

Tack för alla gratulationer :)

• Elmiina

Jag köpte en latex korsett, en längre modell som är bra för just dom som vart gravida :)

• Servalusa

Var till bm idag, bf-11(barn nr 3) och det visade sig att bebis fortf ligger långt upp och är rörlig. Enligt bm kunde en vattenavång innebära att navelsträngen följde med vattnet och blev tilltäppt om huvudet tryckte på. Därför skulle jag lägga mig ner omedelbart och ringa förlossningen, samt ligga ner under resan till förlossning. Tänkte när hon sa det att de inte skulle va nån konst tills jag kom hem och började fundera på vad jag gör om jag inte är hemma utan på affären ex. Kan ju inte lägga mig platt där bara sådär upp och ner med 2 barn heller.. nu vill jag knappt gåutanför dörren för att slippa de senariot..

någon som har erfarehet av detta och vet hur noga det är att genast lägga sig eller borde jag kunna gå hem innan? Har ca 100 m till affären men bor 3 trappor upp..

• isabellab

Vad jag har förstått så har de olika riktlinjer för det i olika landsting. Vissa säger dom din BM och vissa säger att det är förlegat.

Personligen skulle jag aldrig våga chansa utan skulle nog lägga mig platt ner i snön till och med.

Servalusa skrev 2014-11-06 20:30:36 följande:

Var till bm idag, bf-11(barn nr 3) och det visade sig att bebis fortf ligger långt upp och är rörlig. Enligt bm kunde en vattenavång innebära att navelsträngen följde med vattnet och blev tilltäppt om huvudet tryckte på. Därför skulle jag lägga mig ner omedelbart och ringa förlossningen, samt ligga ner under resan till förlossning. Tänkte när hon sa det att de inte skulle va nån konst tills jag kom hem och började fundera på vad jag gör om jag inte är hemma utan på affären ex. Kan ju inte lägga mig platt där bara sådär upp och ner med 2 barn heller.. nu vill jag knappt gåutanför dörren för att slippa de senariot..

någon som har erfarehet av detta och vet hur noga det är att genast lägga sig eller borde jag kunna gå hem innan? Har ca 100 m till affären men bor 3 trappor upp..

Svar på tråden Bebis november 2014