Alla förlossningar går ju till helt olika så det är jättesvårt att veta. Första gången hade jag ett väldigt utdraget värkarbete, vilket är vanligt för förstagångsmammor och då hade det varit toppen att ha något att göra de två dygnen då tiden sniglade sig fram. Vi blev dessutom kvar i tre dagar efteråt med en väldigt trött bebis så det var faktiskt rätt trist att bara ha bok att läsa. (Jag är inte riktigt den som hänger i dagrummet vid tvn)
Andra gången hade vi m dator men glömde ta m film, så det blev att köpa en tidning på Pressbyrån där det ingick en dvd. Jag var ju tvungen att ligga helt plant utan värkar i 12 timmar. Men vi kom inte på det där m att kolla Pressbyrån förrän i slutet men det var ändå skönt att kolla film när värkarna väl kom. Filmen? Ja den som ingick just den dagen i en tidning var Borat. Borat med lustgas på en pilatesboll var en upplevelse för livet vill jag lova. Jag skrattade så jag grät blandat med smärtan... Som en sjuk film i sig.
Denna gång tar vi med Ipad. Vi kollar serier på HBO så det blir hur mkt som helst att fördriva tiden med om det skulle bli någon sådan över, det vet man aldrig.
nanna100 skrev 2014-11-07 11:14:48 följande:
Har en lite fundering..... Ang det här med bb-väskan. Många skriver att de packar ner dator med filmer/serier, böcker för att läsa. Ni som fött nu eller fött tidigare har ni haft med er sådant och kommer det till användning?
Imorgon har vi BF... Men för tillfället verkar det inte som hon tittar ut innan dess. Jag själv är född två veckor för tidigt och tänkte att det kunde vara lite genetiskt men icke...haha!