• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Missimissi
    Krickelin med Naemi skrev 2014-11-07 17:32:33 följande:

Victoria84: jätte grattis! Härligt att allt gick fint!

Idag har jag putsat fönster i halva huset, strukit julgardiner och satt upp. Skiter i att det är tidigt. Jag vill sniffa på min bebis sen och inte hålla på med sånt tråkigt. Har även sytt insynsskydd så att inte hela grannskapet ska se mig näck när jag byter blöja på bebis mitt i natten. Blev fint. smile1.gif

Imponerande! Jag är en riktig julpysslare men det där med julgardiner kommer nog aldrig hända hör hemma haha -men jag är impad över de som kan!
  • Missimissi

Var hos bm idag -allt bra (phew då jag har haft lite huvudvärk och kännt mig nere så var jag lite lite spänd på blodtrycket). Bebis är nu också fixerad vilket är skönt.

Hade dock gjort ett riktigt skutt på kurvan -4 steg på två veckor (nu sf 40 i V 39)!!! Bm trodde dock att det var att jag är svullen och var inte särskilt orolig. Går jag över en vecka gör de dock ett ul (men det kanske är standard för alla i Stockholm??)

Tycker dock att jag går väldigt sällan hos henne. Var två veckor sen sist nu idag och nästa tid är nästa måndag (dvs om 10 dagar). Trodde man gick en gång i veckan eller oftare när man började närma sig slutet. Förra gången hade jag ju en träff på bf och sen en två dagar senare men det kanske var min dåvarande bm som var generös ??

Verkade även på bm som att hon inte trodde vi skulle ses utan att jag skulle hinna få till dess så det kanske var därför hon inte ansträngde sig med en tid....

• Myc

Alla förlossningar går ju till helt olika så det är jättesvårt att veta. Första gången hade jag ett väldigt utdraget värkarbete, vilket är vanligt för förstagångsmammor och då hade det varit toppen att ha något att göra de två dygnen då tiden sniglade sig fram. Vi blev dessutom kvar i tre dagar efteråt med en väldigt trött bebis så det var faktiskt rätt trist att bara ha bok att läsa. (Jag är inte riktigt den som hänger i dagrummet vid tvn)

Andra gången hade vi m dator men glömde ta m film, så det blev att köpa en tidning på Pressbyrån där det ingick en dvd. Jag var ju tvungen att ligga helt plant utan värkar i 12 timmar. Men vi kom inte på det där m att kolla Pressbyrån förrän i slutet men det var ändå skönt att kolla film när värkarna väl kom. Filmen? Ja den som ingick just den dagen i en tidning var Borat. Borat med lustgas på en pilatesboll var en upplevelse för livet vill jag lova. Jag skrattade så jag grät blandat med smärtan... Som en sjuk film i sig.

Denna gång tar vi med Ipad. Vi kollar serier på HBO så det blir hur mkt som helst att fördriva tiden med om det skulle bli någon sådan över, det vet man aldrig.

nanna100 skrev 2014-11-07 11:14:48 följande:

Har en lite fundering..... Ang det här med bb-väskan. Många skriver att de packar ner dator med filmer/serier, böcker för att läsa. Ni som fött nu eller fött tidigare har ni haft med er sådant och kommer det till användning?

Imorgon har vi BF... Men för tillfället verkar det inte som hon tittar ut innan dess. Jag själv är född två veckor för tidigt och tänkte att det kunde vara lite genetiskt men icke...haha!

• Myc

En vecka över tiden imorrn så idag fick jag göra ultraljudet som alla i Sthlm erbjuds vid en vecka över tiden (helt riktigt missimissi)

Barnmorskan sa lite skämtsamt att allt tyvärr ser riktigt bra ut. Massa fostervatten, fin moderkaka som producerar massa näring och en välmående bebis... Hon beräknas nu väga 3600g (min första dotter vägde 2620g i samma vecka som jag är i nu, en vecka över tiden men med en moderkaka som slutat producera så mkt näring så hon var så klen när hon föddes).

Hade EN lång värk i natt och inget särskilt alls i dag så det känns som att det inte kommer hända ett skvatt förrän igångsättning nästa söndag 16/11.

Ni kan tro att det kommer sms och samtal från höger och vänster just nu... "Har det kommit bebis" "väntar ni fortfarande?" "Hur går det?" Tror att alla är rädda att få veta sist

Sov bara två timmar inatt så jag ska försöka somna tidigt. Man vet ju aldrig...

• Karra

god morgon

grattis till alla som fått bebis. själv sitter jag och funderar på om jag sipprar vatten.. låg halv vaken efter några onda värkar ca 6-8st på en timme sen kände jag att jag behövde gå på toan och göra nr2 och i samband med det så kom det vatten, kändes inte som urin för det kom så mycket och så mycket kommer det inte på morgonen eftersom jag springer två ggr på natten.. nu sitter jag med en binda på mig har varit uppe och gått lite får se vad som döljer sig i den om en stund. Har haft en till ond värk efter detta.. kanske kanske det är något på g, äntligen isåfall!!!

kanske skulle ringa in till förlossningen och kolla läget med de vad de tror..

• isabellab

Oh spännande!

Ja ring in och hör med dem.

I värt landsting ska man alltid in på en check när vattnet gått.

Karra skrev 2014-11-08 07:03:17 följande:

god morgon

grattis till alla som fått bebis. själv sitter jag och funderar på om jag sipprar vatten.. låg halv vaken efter några onda värkar ca 6-8st på en timme sen kände jag att jag behövde gå på toan och göra nr2 och i samband med det så kom det vatten, kändes inte som urin för det kom så mycket och så mycket kommer det inte på morgonen eftersom jag springer två ggr på natten.. nu sitter jag med en binda på mig har varit uppe och gått lite får se vad som döljer sig i den om en stund. Har haft en till ond värk efter detta.. kanske kanske det är något på g, äntligen isåfall!!!

kanske skulle ringa in till förlossningen och kolla läget med de vad de tror..

• Karra

åkte in till förlossningen efter rådgivning. ingen vattenavgång förmodligen sista biten av slemproppen som gick och då kan det kännas som vattnet går sa BM.

Hon gjorde en hinnsvepning så nu är jag öppen 3cm, bebis fixerad!

värkarna kommer och går, än så länge oregelbundet så vi får väl se vad som händer.  Kan löpa på men kan också avta, jag hoppas att det löper på..

• Karra

Ligger och klockar värkarna... Sen ett tiden kommer de med 1-8 min mellanrum olika starka...

Svar på tråden Bebis november 2014