• Fagerlund

Anmäler du andras inlägg till moderator?

Jag misstänker att det är så, att det finns medlemmar här på Familjeliv som anmäler andras inlägg till terminator. Är du en sån som anmäler andra, och varför gör du det?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anmäler du andras inlägg till moderator?
  • Jennie med ie

Anmäler grovt rasistiska inlägg och trådar, en del "vanliga" personangrepp så att säga (men nej långt ifrån alla, herregud vem ha tid med det? och ibland är det av sammanhanget bättre att det får stå kvar) och när trådar med potential att bli givande förstörs av enskild pajas. Ibland kan det därför bli ett helt gäng samma dag och sen kan det dröja halvår till nästa.

• Grande Rock

reklam anmäler jag när jag snubblar över det, några andra anmälningar kan jag inte dra mig til minnes

It's Good But It Just Ain't Right
  • snedtak

Anmäler reklam när jag orkar, har kanske hänt 5-10 gånger. En gång har jag anmält ett inlägg för personligt påhopp. Det var i KR och i en övrigt seriös diskussion med en sansad TS kom ett inlägg i stil med "fan vad jag hatar idioter som du. sådana ska inte skaffa barn". Minns inte exakta omständigheterna, men det var något i stil med att TS drabbats av förlossningsdepression och inte direkt behövde oprovocerade påhopp.

• Fagerlund
    Jennie med ie skrev 2014-02-23 20:42:03 följande:

Anmäler grovt rasistiska inlägg och trådar, en del "vanliga" personangrepp så att säga (men nej långt ifrån alla, herregud vem ha tid med det? och ibland är det av sammanhanget bättre att det får stå kvar) och när trådar med potential att bli givande förstörs av enskild pajas. Ibland kan det därför bli ett helt gäng samma dag och sen kan det dröja halvår till nästa.

Normal-rasistiska inlägg anmäler du alltså inte?
  • Fagerlund

Det verkar trots allt som att dom riktiga åsiktspoliserna är Familjelivs egna terminatorer. Jag har fått många inlägg raderade utan annat skäl än en allmän hänvisning till reglerna. Det vill säga fel åsikter.

• lövet2

Jodå, jag anmäler rätt ofta. Förut anmälde jag de flesta solklara regelbrott (i uppfostringssyfte), men jag har blivit lat med åren. Numera anmäler jag mest grova påhopp och trollspekulationer.

• Mandel

Har inte hänt många gånger. De gånger jag har anmält har det handlat om regelrätta personangrepp eller reklam.

Småtjafs mellan medlemmar eller om tråden till slut handlar om något annat än i ts bryr jag mig inte om.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • IsDimma

Nej. Men jag hade gjort om det funkat i (den gamla) appen. Men det gör det inte så nu låter jag någon annan vettig person göra det

Svar på tråden Anmäler du andras inlägg till moderator?