• Anonym (Varför??)

Varför köper du kopior?

Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci?

Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

• Svar på tråden Varför köper du kopior?
  • Bolide
    camus skrev 2014-03-02 12:07:01 följande:
    De som köper kopior har helt enkelt inte betalningsvilja för en kopia med kvalitet intill förväxling lika originalet. Därför är kopiorna billiga med en kvalitet som återspeglar priset. 

• Bolide
    Arbetsvegan skrev 2014-03-02 12:09:14 följande:
    Ja men det har inte så mycket med saken att gra eftersom de är mycket lätta att få tag på.

Det är inte lätt att få tag på identiska kopior, inte den bästa sorten.
  • Givitupp
    Bolide skrev 2014-03-02 12:04:52 följande:

Du fattar väl att identiska kopior inte säljs öppet va? De smutsiga produkterna som svennebananer köper på marknader är skräp. Rent skräp. För att ens få komma nära en identisk replika(med allt detaljarbete som krävs) måste du ha kontakter. Jag gillar klockor väldigt mycket och i synnerhet Rolex. En kopia som ser identisk ut kostar ca 10 000 kr och innehåller även äkta delar. Den är endast tillgänglig för en liten klick människor. Det är inte bara att gå till en marknad om du trodde det.
    Schweiziska kvalitets och märkesur delar kan du aldrig finna i ngt annat urverk.
    Totalt omöjligt att du kan hitta kopior på klockor där originaldelar ingår.
    Fabrikerna vaktar sina delar och leveranser av delar med vakter och k-pist.

Vill att du framför sådana påstående att du kan styrka ditt påstående.
  • Anonym (Patetiska männis)

Köpa kopior visar hur dan du är som person. Du vill vara något du inte är genom att köpa saker som du egentligen inte ha råd med. Varför köpa en kopia? Det är att skita ner sig själv och skämma ut sig. Det finns väskor som ser likadana ut, men som inte är kopior, varför inte köpa sådana istället? Att säga att någon är idiot som lägger tiotusen kr på en väska är idiotiskt. Jag menar vissa har pengarna till det. Det är samma sak för dem att köpa en väska för tiotusen kr som för er att köpa något för hundra kr.

• Arbetsvegan
    Bolide skrev 2014-03-02 12:10:17 följande:

Det är inte lätt att få tag på identiska kopior, inte den bästa sorten.
    Kvalitén har inte med saken att göra, huvudsaken är att det ser ut som äkta vara.
  • Bolide
    Givitupp skrev 2014-03-02 12:23:59 följande:
    Schweiziska kvalitets och märkesur delar kan du aldrig finna i ngt annat urverk. Totalt omöjligt att du kan hitta kopior på klockor där originaldelar ingår. Fabrikerna vaktar sina delar och leveranser av delar med vakter och k-pist. Vill att du framför sådana påstående att du kan styrka ditt påstående.

Det är inte samma urverk i såklart, men det går inte att se att den är förfalskad utan att öppna den om jag inte minns helt fel. Den har dock tillräckligt bra urverk för att visarna ska flyta fram någorlunda bra. Jag blev själv mycket förvånad eftersom det annars mest rör sig om skräp från Kina eller Thailand. Ägaren hade f.ö flera äkta Rolex i sin ägo och var ganska kunnig.
  • Arbetsvegan
    Anonym (Patetiska männis) skrev 2014-03-02 12:32:31 följande:
    Köpa kopior visar hur dan du är som person. Du vill vara något du inte är genom att köpa saker som du egentligen inte ha råd med. Varför köpa en kopia? Det är att skita ner sig själv och skämma ut sig. Det finns väskor som ser likadana ut, men som inte är kopior, varför inte köpa sådana istället? Att säga att någon är idiot som lägger tiotusen kr på en väska är idiotiskt. Jag menar vissa har pengarna till det. Det är samma sak för dem att köpa en väska för tiotusen kr som för er att köpa något för hundra kr.
    Precis lika mycket som det säger om en person som köper märkesvaror. De köper sig status och många gånger reflekterar de inte ens över vad som ligger bakom, så hjärntvättade har vi blivit...

Du befäster bara bilden av märken symboliserar "vi lyckade" mot "de misslyckade" och där har du även svaret till varför det förekommer kopior.
    Skita ner sig gör alla som konsumerar....

• Anonym (iii)

Det finns klockor med urverk som inte heter Rolex och kostar en årslön. Jag köpte en begagnad med okänt märke som tickat exakt i 20 år nu. Den är från 60-talet.

Svar på tråden Varför köper du kopior?