• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Kiralves

Monsa hoppas arbetstiderna snart blir bättre....jag måste också snart börja övningsköra, ska läsa teorin hemma...via datorn, och övningsköra med min pappa, bröer samt bilskola...usch jag vill inte alls...men jag bara måste...skulle helst bara köra vespa hela livet...men det går ju inte med barnen

försökte göra pannkakor med havremjölk..det blev hur dåligt som helst, fast bebisarna åt det...och min man..jag värmde upp lite hemlagad pizza istället...

• Kiralves

rödvin och Smiths....oh det vill jag göra

har någon sett filmen Withnail and I..det är en ultimata rödvins filmen

• bubele

Jag dricker inte rödvin...får migrän av det tyvärr. Dricker inte kaffe heller för den delen. Var väldigt jobbigt när jag var yngre och tuffare och oxå ville se sådär lite pseudokulturell ut...hur bra funkade det med café- eller barhäng med the och vitt vin liksom?

• Monsa

Det är kul med körkort, hoppas jag sätter uppkörningen bara, hade vart skönt, vill bli färdig nån gång nu ju!
    Nu har den lilla fisen blivit väckt av storasyrran som leker födelsedag där uppe, ska gå upp och läsa en stund så får dom leka under tiden. Värma upp lite lunch och sen ska vi gå iväg och köpa lördagsgodis!

Ska försöka hålla modet upppe men är så besviken på honom just nu, får väl se vad som hädner när han kommer hem, vet itne ens om jag orkar prata med honom, så dum som han var innan!

KidA, det är amningen som gör att man blir helt grötig i huvudet men det blri bättre sen

Ha det gott allihop och en trevlig lördag önskar jag er!

• hot fuss

fajga

jag ÄLSKAR rödvin.. rödvin eller cosmopolitans är det som gäller för mig på krogen.. GUUUUD vad sugen jag är på det nu..
    men vitt vin funkar väl oxå? huvudsaken man blir sådär härligt lullig så man tappar självbehärskningen o börjar sjunga med högt i låtarna

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Kiralves

fajga, te och vitt vin...hm, nöden har ju ingen lag

jag får också migrän av en del vin men inte av vin från Chile eller Argentina av någon anledning

• Chaia

Kiralves:

Blev pannkakorna dåliga? Jag gör alltid pannkakor med havremjölk (och utan ägg), men jag tycker att de blir hur bra som helst! Mitt tips är att låta smeten svälla minst 30 minuter innan stekning.

• Kiralves

chaia..smeten fick inte svälla...jag exprimenterade...
    kan jag få ditt recept?

• Chaia

Kiralves:

Om du använder ägg i smeten, så byt bara ut mjölken mot havremjölk och gör på samma sätt som vanligt.

Utan ägg:
    4 dl vetemjöl
    7 dl havremjölk
    0,5 tsk salt
    1 msk vaniljsocker
    1 msk rapsolja
    mjölkfritt margarin till stekning

Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Vispa ner havremjölk och olja. Låt svälla minst 30 min innan stekning.

När man gör pannkakor utan ägg så är problemet att få dem att hålla ihop, men genom att låta smeten svälla fungerar det bra tycker jag. Använd som sagt ägg om du kan (och vill), pannkakorna blir lättare att hantera då

Vad var det som blev dåligt med pannkakorna?

• bubele

KidA
    Cosmopolitans har jag nog bara druckit vid enstaka tillfällen. Mojitos däremot...och Frozen strawberry daquiries..Mmmmmmm