• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Tili
    Såååå avundsjuk på dig som skall åka till Israel, har inte varit där på 6 år nu. Tyvärr .

• En helt vanlig mamma

Shabbat shalom pa er alla...

Ar supertrott efter en vidrig dag pa jobbet urk, vill bara ringa efter pizza och lasa en bok, vilket jag snart ska gora...

Tilli, Mmmm, inte illa...Ni kommer att fa dte varmt, underbart och supergod mat, *avis*

• bubele

Nyb
    Pizza, vad gott . Är det imorgon ni flyttar? Färdigpackade nu?

• mayasmama

go morgon allihopa......

long time.....

tili: sambon och maya åker till israel tisdag kväll, var det inte din man som kom från samma trakter som min? i sånna fall kanske du kommer se dem i kfar saba......fast säkrast e nog på stranden i herzeliya, om det blir så varmt.....

själv skall jag och magen ligga på soffan och titta på regnet....inte ens pesach blir det för mig iår...känns lite konstigt faktiskt.....men men inget att göra...

hoppas ni andra har det bra och att våren e på väg hos er...ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!

• bubele

Mayasmama
    roligt att se dig här igen, undrade just vart du tagit vägen .

Blir nog ingen pesach för mig heller (iofs har ju vårt enda firande bestått av maten eftersom vi hoppat över de religiösa bitarna tidigare år), just nu känns det inte som om jag orkar ta tag i allt. Men det kanske kan ändra sig

Hur länge är det de skall vara i Israel?

• mayasmama

fajga
    grattis till sambon och tråkigt att du e sjuk.....

de kommer vara i israel i 10 dar.....jag har ju varit där massa ggr men nu e jag lite nervös faktist men det e nog för att jag e gravid.....oroar mig för att ngt skall hända maya.....

• En helt vanlig mamma

Boker tov pa er alla...

Mmm, pizzan var supergod och sedan somade jag i soffan 21.00...
    Vaknade da imorse 7.45 sa nu skurar jaf badrummet och skall tvatta soffan och borja packa ihop alla smasaker som ligger utspridda...Vi flyttar imorgon, och har anu inget internet pa nya stallet sa tyvarr kommer jag att vara annu mer franvarande...

Fajga, Mazal tov till sambon...Hoppas du mar battre nu och inte ligger dackad...

Mayasmamma, det kommer att ga bra ska du se...Trakigt att inte fora pesach med familjen...Ar dte ngt firande i synagogan?

• bubele

Nyb
    Vaknade halv fyra i morse med 39,8 i feber men nu verkar ju tabletterna så det är lite bättre. Har dock datorn i sängen

Hur lång tid tar det tills ni får Internet i nya huset?

Jo, det är seder på församlingen i år som vanligt.

• mayasmama

nyb:
    det e säkert firande i synagogan men vi har aldrig varit där , de ggr vi varit hemma har vi firat pesach med ett gäng andra israeler.....men jag håller mig nog hemma....det e ju mitt i veckan och jag jobbar som bara den och behöver ta den tiden till att vila, har forfarnde inte anställt ngn och e forfarnde skiträdd för att göra det men jag e tvungen snart för jag kommer inte kunna jobba i denna takten så värst länge till.....

vad gör ni på pesach?

• bubele

Mayasmama
    Var det ingen av dem du hade på intervju som kändes bra? Eller har jag kanske bara för mig att du intervjuat folk... ?