• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

elims:

De hade både kaffe och te. Jag är redan sugen på att prova fler sorter.. Alla lät så goda!

• mayasmama

toppen kida.....och pendelavståndet blir inget problem? du börjar 7.30 på morgonen......

• hot fuss

mayasmama

gbg? fixa hus t mig där så kommer jag o börjar imorrn

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

mayasmamma och fajga

Att göra egna smycken är ju superkul, har inte gjort det på jättelänge, men jag gillar också att pyssla. Vad gör du för smycken mayasmamma?
    Försöker virka lite kippot och hattar till mig själv också när jag får tid över, men det blir inte särskillt ofta. Har en hel hög med halvfärdiga projekt som bara ligger här hemma och väntar på att bli avslutade!

• mayasmama

kida: jo här i gbg kryllar det av fina och framförallt billiga hus....och noah kan du ha i sele på magen(det blir väl så jag får göra....)

elims: jag har tidigare gjort örhängen av ganska orginell design med mocka och stenar, sålde en hel del faktiskt,men det var ett bra tag sen nu faktiskt....

• hot fuss

mayasmama

ja men det blir toppen! det slår jag till på!

• bubele

elims
    jag har gjort halsband och örhängen och gett bort och sålt. Och vykort oxå och sålt. Fast nu var det ett tag sen jag pysslade

• Chaia

Åh, vad roligt att pyssla! Jag höll på ganska mycket med sånt förut, men nu var det länge sedan. Jag målade en del tavlor också, men det är så jobbigt att plocka fram och tillbaka allt material. Jag skulle vilja ha ett pysselrum där alla saker kunde ligga framme.

• mayasmama

ja ett pysselrum ska jag också ha när jag får mitt drömhus...ett helt rum där allt kan finnas mer ellermindre framme, symaskin, smyckesgrejer och allt....

• hot fuss

fajga

nu sitter jag o lyssnar på placebos nya skiva. den är ju skitbra. som allt med dem iofs *suckar*

jag som skulle gifta mig med brian. o så gifte jag mig med marcin istället.