• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

elims

det är du o bruden i greasefilmen typ

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

nä nu måste jag gå och lägga mig.
    passar på innan jag hinner bli förbannad, som vanligt sitter det hobbyexperter och uttalar sig om Israel och dess politik som om de vore världens mest insatta... men, vem vet, de kanske sitter på information som tom självaste mossad inte ens vet?!

nä, ingen idé att bry sig. Ska upp imorgon och jobba och sen blir det att sätta igång med pesachstädningen lite smått...blä!

• hot fuss

ja jag ska ta en snabbdusch o lägga mig jag med.
    sitter här o är skittrött. dumt att inte sova i tid när nu noah har sovit fint hela kvällen..

• mayasmama

go morron tråden!!!!!

kida: jag måste säga till marcinks försvar att jag inte tycker du skall klippa lugg....jag tror att du skulle bli helnöjd med att klippa en delpå längden och en rejäl uppklippning....jag ville också se ut som hårmodellerna och det lyckades ju inte riktigt...men uppklippningen gjorde att jag fick en helt annan volym på håret....blev positivt överraskad....

• ellinorsmamma

Godmorgon på er.

Ja nu när våren kommer så vill man gärna fixa håret och fräscha upp sig lite. Funderar på att göra slingor, är det månne svårt att fixa själv hemma i badrummet?

KidA . Tycker inte heller att du ska klippa lugg. Tycker att du är så fin som du är i dagsläget.

• hot fuss

jag är ärligt talat inte säker på att jag vill ha lugg heller längre..

men säg inget t marcin

• marcink

woho! världen är med mig! 2000 år av lidande, och nu vänder det! :D

• ellinorsmamma

kidA. Ok. förresten var är han? Sover han?

• ellinorsmamma

Fick ett snabbt svar på frågan.