• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

hehe. han sitter väl här o snokar som vanligt.

fast han gick upp med noah vid 09 och lät mig sova tills nu. värsta bästa killen. ♥♥♥

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

KidA

Har det löst sig med matzebrödet?

• hot fuss

ellinorsmamma

jag tror svärmor tar med ner. eller marcins moster. jag har tagit mina händer fr det ansvaret de får lösa det. men det tror jag de gör alltså..

nu ska jag dricka kaffe o äta frukost.

hörs!

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • marcink

kida: halv nio var klockan när vi gick upp, bara så du vet. nu dags att fixa med dagen... :/

• ellinorsmamma

Marcink.

Halv 9 är lyx. Här gick vi upp 07.15 idag.

• marcink

ellinorsmamma: kan väl tilläggas att noah har en dålig ovana att vakna vid halv fem och sen ligga och gnälla lite då och då tills man går upp med honom. ohyfsad unge! :D

• bubele

Hej alla!
    Nu skall vi i väg till sambons familj, lite nervös för det eftersom jag inte träffat dem på ett halvår men det blir säkert bra.

Jag skall oxå klippa och färga nu snart, på torsdag, inte heller nån aning om hur jag skall ha det den här gången...funderar på lite mer "slingaktigt" än olika fält i svart, rött och brunt som jag haft de senaste åren. Fast det finns en risk att min frisör inte går med på det, hon gillar inte när det ser för "frisörigt" ut, haha . Vi får väl se....

• Chaia

Hej hopp allihopa!

Vilken härlig dag det har varit! Har varit ute och lekt med dottern i solskenet. Underbart!

Ikväll lutar det åt pizza.. Har absolut ingen lust att laga mat idag. Däremot borde vi verkligen putsa fönstren, de är så skitiga att man knappt ser ut. Usch för fönsterputsning, vi får väl se om det blir av..

• elims

Hej!

Ja visst är det en härlig dag... Att folk börjar sitta på uteserveringarna är verkligen ett tecken på att våren är här!

Jag är ee idag - effektiva elims
    Har jobbar på fm, har pesachstädat vardagsrummet/matrummet, sovrummet och badrummet så det är klart, å nu har jag precis skummat mig en latte och ska sätta mig och transkribera lite intervjuer.

Chaia - pizza låter smaskens! Gör du egen eller köper ni?
    KidA - har du bestämt dig för en frisyr?

• Chaia

elims

Det blir nog en köpepizza när dottern lagt sig.. Har ingen lust att laga mat idag. Det blir nog en med champinjoner och kronärtskockor.

Vad skönt att du hunnit med så mycket idag! Det är så skönt att kunna slappa med gott samvete!

Vad är det för intervjuer du ska transkribera?