• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

elims

neh har inte bestämt än. har startat en omröstningstråd om det o folk tycker jag ska klippa lite längre snelugg typ o klippa upp håret rätt mkt. är en del frisörer som uttalat sig i den tråden o sagt att det skulle passa mig. så jag kanske skulle köra på det.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

Chaia

åh, jag blev verkligen grymt sugen på pizza nu Borde väl egentligen passa på nu innan pesach...
    Åt aldrig det förr, vi hade nästan aldrig det hemma när jag växte upp så det är först på senare år, och mycket tack vare min man , som jag har börjat uppskatta en god pizza. Kronärtskocka på låter ju supergott!

Jag har intervjuat tre 12-åringar idag för min uppsats, så jag sitter med det nu. Det är verkligen spännande!

KidA
    vad smart med en omröstningstråd! fl är fantastiskt!

• elims

Chaia
    förresten, vår lilla espressobryggare jag talade om... den var visst från OBH Nordica. Det gick inte att direktlänka, men gå in på "Hushåll och kök" och på "Kaffebryggare" så hittar du den längst ner - Espresso Prego. Jag har ju sagt att jag egentligen är anti en massa köksmaskiner, men den här älskar jag faktiskt!

• Chaia

Jag blir lite sugen på att skaffa mig en sån faktiskt. Mycket smidigare (och billigare) än en riktig espressomaskin. Vad köper ni för kaffe till den?

• elims

Chaia
    Ja det är väldigt mycket smidigare med en sådan, det enda du inte får med den är något som skummar mjölken. Men det fixar man lätt med en sådan där liten handskummare, sådana finns ju att köpa överallt nu!

• tutim

..färga bara aldrig håret med Lóreals blaskfärg, den med slingsörja som följer med i samma paket. Har nu använt den flera gånger i olika nyanser och det slutar på samma sätt varje gång; orange.
    Fick veta hemifrån att jag får tillbaka på skatten så då ska jag UNNA mej färgning och hela kittet på salong Aldrig mer L'oreal.

I övrigt låter snedlugg och uppklippt jättefint

• mayasmama

hej hopp allihopa....
    känner mig lite uttråkad faktiskt.....men säg aldrig det till min man!!!!
    jag har ju fortfarande inte städat förståss men det tar verkligen emot...
    saknar min lilla tjej och idag kommer de inte ringa heller, då jag sa till dem att inte göra det eftersom hon får hemlängtan när hon pratar med mig.....

man ska ju inte prata om andra trådar här på fl, men måste bara säga att det finns så mnga tragiska historier här att man inte kan göra annat än att börja grina hela tiden...och idag har jag verkligen känt mig höggravid....sammandragningar och pust och stånk.....
    behöver lite uppmuntran......