• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

fajga:

Pesach är verkligen en mardröm för veganer..

Kanske marinerad aubergine för dem som inte gillar gefillten?

Grönsaksbuljong till syrran istället för kycklingsoppa.

Jag gjorde en vegetarisk varmrätt igår som blev god. Varvade tomatskivor, rödlök och skivad zucchini i en ugnsfast form. Ovanpå bredde jag en hemgjord "pesto" (d.v.s. jag mixade en burk soltorkade tomater med en massa basilika,vitlök, salt och peppar). In i ugnen och grädda tills det ser gott ut. Servera gärna med klyftpotatis.

• bubele

Chaia
    Varmrätten låter kanon! Den blir det nog på lördag (kul för henne att få nåt annat än falafel eller nåt med tofu eller gryta).

Nu skall jag trösta sambon efter hockeyförlusten

Laila tov!

• hot fuss

falafel är ju jääääkligt gott annars
    jag skulle kunna äta falafel VARJE dag..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

kidA:

Håller med om att falafel är gottgott! Ska passa på att svulla falafel när vi åker till Israel!

Hur är det med dig och resten av familjen?

• hot fuss

chaia

jo det är bra. marcin jobbar natt o barnen sover. så jag sitter här o njuter av tystnaden
    borde eg sova men den här egentiden är den bästa..

hur är det med dig då?

• Chaia

Bara bra tack! Mycket mätt och belåten efter kvällens pesachmiddag

Visst är den där ensamtiden värdefull!! Att bara sitta och njuta av lugnet..

• hot fuss

ah. pesachmiddag är gott! kan man jäsa på ett tag.
    vi har en burk gefilten fisch i kylen som marcin råkade öppna men som ingen åt av. kanske ska nalla lite som kvällsmat?

ja ensamtiden är underbar faktiskt.

• bubele

Äh, han skulle ju kolla på 24 ju...vill inte alls bli tröstad . Så nu sitter jag här med datorn igen .

Vet någon av er om det finns några andra filmer om uttåget ur Egypten än den tecknade?

KidA
    Jag fick ändra klipptiden, tänkte på vilken spännande frisyr det hade kunnat bli när jag helt plötsligt får världens hostattack. Visst vill jag ha uppklippt, men... . Så nästa torsdag blir det istället.

• hot fuss

fajga

jag ska beställa tid den här månaden tror jag... samtidigt är det lite sorgligt.. jag har längtat efter långt hår sen jag var liten typ.. o nu när jag väl har det så ska jag klippa av det?