• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

nej det händer ju nått hela tiden nästan, skulle nog kännas konstigt att ha ett förhållande där man aldrig bråkade....

och sen e det förvånande tycker jag hur man ena dan verkligen kan nästan hata ngn och sen nästa älska dem så man spricker....ja lite shizofren e man nog....

• bubele

God morgon på er!
    Det är ju sol i Göteborg i dag!!!!!!
    Usch, jag hostade så i natt att jag inte kunde sova, så jag läste i stället. Och eftersom jag sedan inte kunde sluta läsa när jag börjat utan var tvungen att läsa klart hela boken (till kl 6 i morse) så måste jag bara tipsa om den: Montecore av Jonas Hassen Khemiri. Jag gillade ju iofs hans förra, Ett öga rött, oxå men jag tycker nog att den här t o m var bättre .

Sambon ligger fortfarande och sover här (han bad i går om att få sova ut ordentligt) så jag har flyttat ut till soffan. Skall nu kolla på gammalt Beverly Hillsavsnitt .

Mayasmama
    Är det i morgon de kommer hem? Hur har de haft det?

KidA
    Trevligt att "prata" med dig i går

• hot fuss

fajga

en kompis t mig har en flirt med den författaren

ja det var trevligt att prata med dig oxå. noah vaknade mycket riktigt när jag gick o la mig precis. o sov sen till 0530 o käkade lite o sen sov han vidare till 08. så jag är rel pigg idag faktiskt. snart kommer mina syskon. eller vid 13 typ. jag borde städa nu när noah sover middag men jag ORKAR inte

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • mayasmama

hej fajga....visst e det underbart med solen!!!! och himlen e riktigt blå...det var länge sen.....

maya och nadav kommer hem i morgon kl 13.30, de har haft det bara bra men nadav var lite besviken på seder-kvällen två av hans systrar skulle fira med sina svärföräldrar så de kom inte och inte heller en av hans farbröder, som han gillar så mkt och inte hans kusin med sina tre barn.....han e tight med sina släktingar och sina systrar så han var besviken och maya blev pga enda barnet, men hon hade varit så duktig och sjungit "ma isthana(?)"alldeles själv och hittat afikoman och hon berättade för mig att hon fått mest presenter av alla. men hon längatr hem nu, och hon har köpt två presenter till mig och ett par "jättehängande" örhägen till sig själv..." såna som kanske en 10-åring har , mamma! "

• mayasmama

stackars dig som e så sjuk färessten, du måste var så trött på det vid det här laget.....

• bubele

Mayasmama
    vad sött sagt av henne!
    Ja, nu tänker jag bli frisk (fast idag är det rätt ok att vara sjuk för vi skall storstäda och jag behöver bara göra det som inte är ansträngande eftersom jag hostar så - ingen dammsugning eller golvtvätt m a o )

• mayasmama

kida...e det inte den författaren som e så himla snygg? från göteborg?

• bubele

Mayasmama
    Han är från Stockholm, jag har sett honom sen han var ungefär 3 äpplen hög eftersom de har sitt sommarställe där min mamma bor, han spelade tennis och jag jobbade i tenniskiosken. Fast vi kände aldrig varandra, bara att vi som jobbade där kunde många namn på spelarna

Jodå, visst är han söt, skall kolla om jag hittar en bild...här, du får välja själv

images.google.se/images&hl=sv&btnG=S%C3%B6k+bilder

• mayasmama

ok det var inte han jag tänkte på ,,,fast han var väldigt söt också, han jag tänker på är nog poet föressten när jag tänker efter....

• hot fuss

han är skitsöt ju. skulle jag inte haft marcin så...

blå himmel? i gbg? sveriges baksida? det stämmer ju inte...

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206