• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

boker tov le kolam.....

kida: ville bara säga att när jag gick upp nu vi 9 tiden så skiner solen och termometern visar redan över 10 grade....YES!!!!!!

fajga: ja jag tror det e han jag menade , söt eller hur?

ska dammsuga och sen bege mig av att handla innan jag äntligen skall hämta min lilla darling från flygplatsen.....

men jag sitter väl här en stund till , i alla fall en kopp jkaffe till.....

• mayasmama

nä men ..... e ni bortresta eller har ni övergett Fl....inte ett svar på 24 timmar....

• Hattifnatt

Här är i varje fall jag, om än ruskigt förkyld och hostar som en tuberkulossjuk...
    Men visst blir det SOL i Götebrogi dag igen

• Chutzpah

Hej alla glada!

Solsken här i Malmö idag... det kändes verkligen som vår igår, nu ska jag iväg och jobba!

• elims

hej alla, ja visst känns det som det är vår i luften, men det får man väl knappt säga högt, för då börjar det säkert snöa igen!

Hur mår ni i matzemagen då?!

• Chaia

Hej allesamman!

Vi har varit ute och lekt med dottern i det fina vårvädret. Härligt!

Matzemagen är under kontroll Här blir det lax och potatismos ikväll. Vad äter ni andra?

• elims

Här hemma blir det en avancerad middag: yoghurt med frukt i och hårdkokt ägg på matze...
    Har ätit så mycket de senaste dagarna, och nästan bara köttigt, så jag ser verkligen fram emot en skål yoghurt

• Chaia

elims:

Ja, det har blivit en hel del mat de senaste dagarna Dottern är i alla fall väldigt förtjust i matze, så det är ju bra

Yoghurt är faktiskt inte så dumt. Ett av mina favoritmellanmål är färsk frukt toppat med yoghurt (gärna grekisk/turkisk) och lite flytande honung och hackade nötter. Mums!!

• elims

Låter gott!

Hur var er seder då? Använde ni nya boken?!