• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Nillane

mayasmama:Ja, jag har förstått att det finns "olika grader" av kosher..Vem skulle ha plats och råd av två uppsättningar?

Min mormor håller kvar några saker av den "gamla tron", tex sätter ut köttbenen i skogen så att de kan bli nya renar, eller hur det nu är.......

• hot fuss

mayasmama

jag är trött. som bara den.. har sovit sen kl 18 o vaknade för 20 min sen kanske. ska kolla på big brother sen vid 21 o sen tänker jag sooova. hoppas noah tänker låta mig bara själv då? skönt att ha maya hemma igen?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • mayasmama

jätteskänt.....men nu e det forboll på web-tv så nu måste jag tyvärr logga ut....BLÄ!

ha det höres i morgon bitti kankse?

• bubele

Hej alla!
    Hoppas ni haft en skön helg. Jag, sambon och systern hade försenad seder i går eftersom jag inte varit tillräckligt frisk innan. Vi åt så mycket så vi nästan somnade i soffan alla tre sen när vi skulle kolla på film . Apropå kosher: min farmor var stenhård - när jag och pappa varit och köpt hamburgare fick vi inte äta dem i hennes lägenhet utan var tvungna att stå utanför .

Nu skall jag väl vara hockeysupport här igen (inget BB med andra ord ). Hoppas det räcker att jag sitter med i soffan med datorn i knät

• Chaia

fajga: Ha, ha.. Jag kan se er två stå och skämmas utanför huset med var sin hamburgare

• elims

ingen orsak fajga, hoppas bara att du kommer kunna göra någonting av det!

• bubele

Chaia
    fast vi stod faktiskt i trappuppgången.Förresten gillade min syster ditt recept med peston skarpt