• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

mayasmama

Det kan förekomma chametz i hygienartiklar också (tex parfym, smink osv) så när det kommer till pesach är vissa ganska strikta med även sådana saker.

• hot fuss

elims

visst är han? så man bara vill pussa ihjäl han eller ngt han har på sig min brors gamla kläder. var barn 1982 väldigt små eller var det inne med tajt då? för noah har kläder  stl 80 på sig nu o de sitter tajt o då har han bara stl 68 annars...

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • hot fuss

jag har förresten kommit på var vi ska flytta..
    JÄRNA. vad tror ni om det? det är ju pendlingsort iaf..

• hot fuss

elims

sthlm är stort o grått o trist. jag vill bo nära naturen o där det är fint. järna är ju både pendlingsort o litet o mysigt.

• Chaia

ringblomma: Det låter smaskens med pesachbrownies. Kan du inte skicka över några?

kidA: Känner ni någon i Järna? Jag vet inte så mycket om stället förutom att det är fullt av antroposofer..

• hot fuss

chaia

neh känner ingen där men jag hängde där när jag var yngre.

• mayasmama

kida......ok......du vinner......här e bara 5 grader.....

..............går och drar nåt gammalt över mig..............

• Chaia

Hattifnatt:

Trist att ni är sjuka, men det är verkligen en bedrift att gå NER i vikt under pesach Hoppas att lilla Hedvig kryar på sig!!

Kul att du gillar "Spice and spirit"! Den är verkligen innehållsrik.