• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Nu är vi hemma igen och jag vill ha bebis!!!!! Oj vad söt han var .

Hattifnatt
    Sambon hälsar att man går in på frolundaindians.com och sen står det om de olika medlemskapen och hur man går till väga

• Hattifnatt

fajga - kollade in detta, födelsedagspresenten avgjord!
    Han är tapper på matcherna, lille Marcus, ensam tolvåring med VF tröja med pappa och släkten med LIH-diton...Jag stöttar honom så gott jag kan på distans! Ett medlemsskap är ju PRECIS vad han skall ha

• Chaia

Blev sen middag idag. Laxbiffar med potatisgratäng. Nu är jag proppmätt

Vad gör ni andra?

• hot fuss

chaia

vi käkar påskgodis o kollar på cityakuten potatisgratäng *dregglar* varför var inte jag bjuden?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

Vi kollar på Cityakuten utan påskgodis och jag har min fina varmvattensflaska med döskalle från Designtorget på magen (av månatliga skäl). Pratar lite om sambons söta systerbarn och vill gärna ha recept på Chaias laxbiffar

• Chaia

fajga:

Ledsen att göra dig besviken, men jag har för första gången köpt färdiga biffar från frysdisken.. Helt OK, men hemgjorda är godare!

kidA:

Lovar att bjuda dig nästa gång det vankas potatisgratäng!!

• hot fuss

vi åt falafels idag. det var oxå mumsigt iofs.. men inget slår en riktigt krämig god potatisgratäng *slurp*

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

Nu är vi hemma igen från vår lilla kaotiska men trevliga semester.
    I onsdags morse tog vi tåget med våra tre barn och åkte ner till Stockholm. Vi firade seder i judiska församlingen, den 12/4, alltså den första sittningen. Det var en så enormt härlig och fin kväll. Det var mycket folk och även flera barn.

Sedan stannade vi kvar i Stockholm till söndag kväll. Med tre barn finns det ingen chans att ta det lungt och vila. Vi bodde på Scandic sergel plaza och från morgon till kväll har vi haft fullt upp med aktiviteter. Vi var på junibacken(för 8 gången), Nordiska museet,Tomtit, alla BR affärer som ungarna såg,gick lite i affärer. Hur som helst var det roligt och det är det viktigaste.

Vi hittade en helt underbar parklek i Humlegården, det var helt omöjligt att ta dem därifrån.

Sista natten fick vi även ta en taxi till Astrid Lindgrens barnsjukhus men en av sönerna, öroninflammation. Så nog kan man säga att vi har haft det fullt upp.

Nä nu måste jag i säng för att få lite sömn, är så fruktansvärt trött. God natt på er allihopa och sov så gott. Vi hörs!!!

• izabelle32

Det låter som om ni haft full rulle Ellinors mamma
    Vi har varit på bröllop under helgen och hunnit med att äta god mat med släkt och vänner flera dagar i rad & en hel del godis Har säker gått upp 2 kg bara under helgen.

Btw är det någon som vet vart exakt i Tel Aviv det smällde nu senast? Oroar mig lite...

• Chaia

ellinorsmamma:

Låter som en härlig och fartfylld helg! Visst är Humlegården underbar!! Där har vi varit med dottern varje dag nu