• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

Haha, tack vad roligt med lite lovsang...

Jag har hunnit halsa pa hos nagra av er och ni verkar ha det bra vilket later bra Valkommen ocksa till Chana, kollade in hos dig ocksa med det var lite tomt...

Vi har det bra!!!!!Kan inte fatta vilken skillnad det ar mot att trangas pa en balkong, bo i andras mobler och pendla evigheter till jobbet fran att nu bo sa nara, ha fram och baksida, forrad, vind, tva rum och vara egna saker!!!

Har dock insett att det inte bara ar roligt med att flytta och handla, hur i hela helsikke kombinerar man sina olika lustar och stilar till ett vackert hem?? Naja, skam den som ger sig...

Vi saknar fortfarande tusen saker, men har nu antligen INTERNET oh pavel har fatt tillbaka sitt alskade x box som han var tvungen att skiljas fran da det kranglade...Han har haft abstinens, och det har aven jag...

Sjukt konstigt hur mkt man kan sakna en skcok pratsugna tjejer man aldrig traffat, men det har jag!! Och jag ar sa glad att vara har igen!!
    Puss pa er alla.

• bubele

nyb
    tillbaka!

Apropå balkong, någon här som vet var man kan köpa myggnät som man sätter upp med kardborreband - alltså så att kardborrarna kan sitta kvar men att man sätter upp nätet varje gång man öppnar? Bor på första våningen nu med bara fransk balkong (snyft) och det skulle vara lite för lätt för katterna att hoppa ut och försvinna. Kan Clas Ohlson ha kanske? Järnaffärer?

• En helt vanlig mamma

hrm, *kliar huvudet*

Ingen aning om var du kan finna det, men det later ju onekligen som en bra sak att ha...Om inte annat kan dessa affarer ofta slussa dig vidare, men forhoppningsvis vet nagon annan har inne...

Maste spana om nagon resa till Gre. nu, voi har bada fatt beviljad semester i juni och overger da var plan pa en laaaang sommar i israel ...och med svarmor...Hon komenserar dock med att komma till oss i aug. Nagra veckor i juli racker inte, hon vill ha meeeeer...
    Langtar redan efter sol och bad och sedan lite paradis i israel...Vet dock inte om mina foaldrar hanger med, de ar lite oroliga nu efter de senaste...Pavel sa ocksa att de hade sprangt i Sinai igen...

• bubele

Nyb
    Ja, det känns lite oroligt tycker jag med. Var bor din svärmor?

För övrigt har sambon fått jobberbjudande om jobb på annan (liten) ort. Jättebra jobb men jag vill inte flytta och inte han heller. Alternativet är att veckopendla vilket jag tror att vi fixat om det varit kanske ett halvår eller max ett år. Men nu är det isf på obestämd tid och det tror jag inte att vårt förhållande fixar i nuläget - inte helt lätt att jobba på att få mer kvalitetstid med varandra om man skall ses 1-2 dagar i veckan och dessutom ha tid för vänner och annat. Dessutom blir det svårt om man någon gång vill försöka få barn, lite regelbundenhet i samlivet hade ju varit bra då . Samtidigt vill jag inte vara den som står i vägen för honom så jag känner mig ogin och hemsk som säger de här sakerna till honom, det är ju inte så att han skall välja mellan mig och jobbet...tycker bara att det måste finnas sådana här jobb närmare om det nu är så att han vill byta. Han har alltså inte sökt jobbet utan blivit headhuntad vilket självklart är oerhört smickrande. Även om jag är glad för hans skull känner jag mig ledsen och hoppas att han tackar nej. Är det hemskt?

• Kiralves

Fajga, det vill jag också ha, låter supersmart med sådant myggnät...finns det?

• bubele

Kiralves
    Ja, jag har sett det någonstans...skall bara komma på var

• hot fuss

fajga

sparkop.se/

o så klickar du på "hus o hem". 2a bilden uppifrån i högra raden.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

KidA
    Tack, nästan rätt . Måste sitta fast runtom hela, annars tar de sig ut nånstans