• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

fajga

hmm.. i kanterna oxå alltså? ska leta vidare då

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Kiralves

KidA, hoppas du hittar det lät jätte bra

• elims

nyb

Kul att du är tillbaka, du har varit saknad!

Spännande att höra om huset, vilken härlig tid på året att flytta in!

Har ni fått alla möbler på plats?

• elims

usch fajga, jobbigt dilemma. vad säger han själv?

• Chaia

fajga:

Låter verkligen som ett jobbigt val. Det är väl inte konstigt att du inte vill att han ska flytta? Hoppas att det löser sig!

• bubele

Elims och Chaia
    Jag tror att han är jättesmickrad (med all rätt) och dessutom mer positiv än jag - han har oftast inställningen att allt löser sig om man vill. Jag med mitt judiska arv är superpositiv i jämförelse med min mamma och mormor, men negativ för ofta i sambons ögon . Men tar han jobbet kommer han ju inte att kunna skaffa sig vänner där så lätt eftersom han då är chef och det är ett sådant företag att man inte skaffar sig vänner bland sina "underordnade" (kom inte på något bättre ord). Mycket av hans sociala liv går förlorat och sen är det ju det där med barn i framtiden...
    Vi får se. Men jag hoppas att han tackar nej och istället stärkt av det här i så fall börjar söka andra, liknande jobb i närheten. Han har aldrig sökt ett enda jobb i hela sitt liv utan blir alltid headhuntad så han vet nog inte hur man gör . men det kan ju vara en ny erfarenhet som är bra den också

• Hattifnatt

Fajga : uff, pendling är ju inte det bästa för ett förhållandei längden. Vad säger han själv, är detta Drömjobbet som är värt flytt till mindre ort? Har han blivit headhuntad dit borde det ju finnas andra företag/arbetsplatser i Gbg med omnejd som vill ha honom också!
    Men det är jättesvårt det där, att vara generös på ett plan och samtidigt värna om det egna förhållandet på ett annat.
    (han får väl betänka hur svårt det blir att gå på alla VFs matcher om han bor på annan ort )

• bubele

Ja, allra helst i den hålan det gäller

Mogenfajga

• elims

fajga

aldrig behövt söka jobb själv? låter väldigt jobbigt!

Ja du får pusha honom att fixa ett på nära håll istället. Håll oss uppdaterade!

Är du helt frisk nu förresten??

• bubele

Elims
    Jobbar och är frisk men inte helt återställd än. Väldigt trött och matt och saknar ork, men så är det tydligen i 2-3 veckor efter en lunginflammation. Så om 2 veckor är jag i grym form igen .

Chaia
    Hur går det för er? Har du resfeber?