• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Hattifnatt
    Är den? Undrar om det är samma match de kollat på (så engagerad är jag att jag brytt mig om att fråga vilka som spelar ).

Då är det dags att gå och lägga sig...skall bara fjäska lite med Janson som springer omkring och jamar och fortfarande tittar surt på mig efter svampincidenten

Sov så gott alla sen!

Godnatt

• En helt vanlig mamma

hehe, svampar, sex och Israel, Mmmm...jag gillar samtalen

Jag ar med for fika/ ol i Gbg narhelst ni kan tankas komma upp, ner, fram eller bakat for att na denna stad...
    Mina ogon varker nu av dataskenet eftersom de kan val raknas som otranade nu efter mitt internetbreak pa ca 1 manad...

Har nu kollat resor for jui och vill be om lite hjalp. Vad tror ni ar bast, Alanya, Mallorca, Santorini eller kreta? Vi vill sola, bada, dricka ol, strosa langs marknader och affarer, shoppa lite och ev. dyka...

Ser framemot hjalp!!

Fajga, jag forstar hur du kanner dig, hade kannt precis likadant. Jag hoppas att han kan se detta erbjudande som en push i ratt riktning och se sig om efter ett jobb nrmare hem. Det ar jobbigt att flytta mellan stader och byta kompisar och rutiner. Och att vara langt borta fran den man alskar. Vad jobbar din man inom for omr? Ar arb. marknanden svar eller kommer han realtivt latt kunna finna ngt likvardigt narmre hem/

Laila tov

• bubele

Nyb
    Santorini tror jag på

Oj, jag glömde lägga mig..natti natti igen

• hot fuss

ny brud

måste bara tipsa om lefkas.. sååå fint.

sova var det. natti!

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

nyb

Santorini är fint. Annars kan jag tipsa om Kas i Turkiet. MYYYYYCKET trevligare än Alanya.

• En helt vanlig mamma

Mmm, Santorini blir det da kanske... Det ar svart att finna en resa som passar da pavel MASTE aka lordagen den 3 e juni eftersom han ska jobba langt in pa lo morgon och maste kasta sig tillbaka till jobbet tidig mandag morgon den foljande veckan, sa det finns inte sa manga dagar att spela pa...Alla bolag flyger ju inte lordagar, sa...

tack

• Hattifnatt

God morgon!
    Hoppas ni alla om i säng i går afton
    Här är jag och maken uppe och skuttar (nåja) men båda barnen har fått för sig att ha en sovmorgon - varför händer ALDRIG detta på helgerna undrar man intresserat?!?!?

• Chana

Hej hej!

En ny dag med fullt av äventyr ("hoppas jag hihi").Fick tillsäglese att dra ner pâ kaffe, buh och jag som älskar kaffe.
    Ja ja det är ju bara för nâgra mânader sâ det kan man ju ta.

Idag är det inte lika soligt här men det kommer nog sen pâ eftermiddagen.

Oj jag har visst lite idétorka vad jag ska skriva idag men lite info frân mig iallafall.
    Ha en bra dag tjejer.

• tutim

Gomorron på er

här skiner solen idag - äntligen! Har ju haft 2 dagar med regn, vi var och kollade på jordanfloden igår som alltid svämmar över när det regnat mycket. Tog en massa fina kort som jag tänkte lägga ut sen "hemma hos mej" Åkte upp på golanhöjderna också där det finns ett vattenfall som också blir livat värre när det regnar, väldigt vackert

Har suttit ute och stekt mej en stund och ska snart ut igen, hoppas ni har bra väder hemma. Nu måste jag ha nåt att äta

• elims

suck, har ingen studiero idag... Sitter och tänker på tusen andra saker.

varför får jag ingenting gjort?????