• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Monsa

Hallojs på er!

Underbar bild KidA!

NewYork, har ni flyttat till det nya nu? Låter härligt!

Här går det inte så mycket framåt med mina arbeten, nu behöver jag hjälp för att förstå lite mer om Mrtin Luther, någon som kan något?

Annars går det bra med mitt sagotantsjobb, jag har fått mer jobb och mer jobb väntar i höst, dom fullkomligt älskar mig och jag är sååå stolt över mig själv och tycker det är jättekul!

Väntar nu på att maken ska komma hem med barnen, har vart ensam hela dagen idag nästan och det har vart superkonstigt, jag blir liksom lite frustrerad över att det är tyst och ingen här, så jag ska inte gnälla över att jag har mycket att göra och inte får all egen tid jämt

Jahapp, nu ska jag jobba vidare och sen ska vi få ungarna i säng och bara ägna oss åt varandra hade jag tänkt

Ha det gott/M

• Kiralves

Monsa jag kan endel om Martin Luther och har en bra bok om honom..

• Kiralves

Sagotantjobb, låter kul vad gör du ?

• En helt vanlig mamma

The picture, I like Sommar och sol och sota killar i brillor

Monsa, kul med sagotantsjobbet, men vada TANT?? Du ar ju ung, juh. Tycker mer om sagofeen eller sagokvinnan eller sagoskonheten... Eller den mindre barnvanliga varanten, super sexy storyteller...Hot mama with books

Aah, ar bara uttrakad, men i alla fall har jag inget matnyttigt att tillagga om The King...Finns ju massor pa internet, men...Vilken typ av fragor har du kring honom?

• Hattifnatt

Monsa, menar du "den gamle" eller " den yngre" ?
    *Hattifnatt som såg filmen om 1500-tals ML i påskas och känner sig ruskigt uppdaterat på Augsburg och uppspikade teser*

(ML den äldre skrev väl en skrift med titeln "Om judarna och deras lögner" där han framför att synagogor bör förstöras och skrifter brännas och rabbiner förbjudas verka. Charming...)

• elims

Min dag har inte fortsatt bra. Kom hem från frisören med betydligt kortare hår än beräknat...har aldrig haft såhär kort tidigare!! Har i min enfald stått och dragit i det i flera timmar nu i tron att det ska bli längre men inser att det helt enkelt blir till att bära burka fram till juli...

undrar vad dagen mer har i beredskap? kanske krymper jag tvätten eller nåt?!!

• elims

Min dag har inte fortsatt bra. Kom hem från frisören med betydligt kortare hår än beräknat...har aldrig haft såhär kort tidigare!! Har i min enfald stått och dragit i det i flera timmar nu i tron att det ska bli längre men inser att det helt enkelt blir till att bära burka fram till juli...

undrar vad dagen mer har i beredskap? kanske krymper jag tvätten eller nåt?!!